1/2

Pirates of the Caribbean: Legend of Jack Sparrow

Semih Sancar 3.06.2010 - 12:31
İşte Jack Sparrow Efsanesi!
Korsanlar, undead’ler, kayıp hazineler, İngilizler, İspanyollar... Bunlar size tanıdık gelmiyor mu? Karayipler ve Karayip'in korkusuz korsanları çoğumuzun dikkatini çekmiştir. Jack Sparrow'u da unutmamak lazım. Kimimizin denizlere açılıp korsanlık bile yapası gelmiştir onu tanıdıktan sonra. Hangimiz Pirates of the Caribbean'ı izleyip de ortalarda sarhoş gibi gezinen, umursamaz kişiliğiyle dikkat çeken Jack Sparrow'u unutabilir ki?

2003’ün son çeyreğinde piyasaya çıkan ve şahsen benim gönlümde taht kuran Pirates of the Caribbean, filmin konusuyla pek hatta hiç alaksı olmayan bir oyundu. Gemilerimize mallları yükleyip, tavernadan aldığımız korsanlarla, Karayiplerin açık denizlerine yelken açıp, ister korsanlık ister valinin verdiği görevleri yerine getirdiğimiz bir oyundu. Deniz görüntüleri, savaş sahneleri ve zorluğuyla dikkatini çekmişti çoğu oyuncunun. Pirates of the Caribbean'nın devam oyunu olan Pirates of the Caribbean - The legend of Jack Sparrow' un yapımını da önceki oyun gibi Bethesta Softworks üstlendi. Oyunun PC versiyonunu ise daha önce Alias ve Subspace gibi yapımlara da imza atmış olan, aynı anda Disney İnteractive'nin de projelerini hazırlayan Buena Vista, PS2 versiyonunu 1999’da Los Angeles’da kurulan ve konsol için Fantastic Four ve Defender’i yapan 7 Studios, X-Box versiyonunu da şirketin kendisi, yani Bethesta Softworks programlayacak.

Her Türlü 'Action'

Dediklerine göre yapımın içerisinde korsanlık, kaçakçılık, kayıp hazineler, adam kaçırma, undead’lar, kılıç dövüşleri, büyük korsan savaşları, hırsızlık gibi her türlü aksiyon mevcut olacakmış. Yani Jack Sparrow'u sevmemize yetecek herşey. Galiba Jack Sparrow'un maceralarını ilk elden deneme şansı bulacağız. Umarım yapımcılar dedikleri gibi, oyunun ve filmin başrol oyuncusu olan Jack Sparrow'un sarhoş ve umursamaz kişiliğini iyi yansıtırlar. Özellikle parmak uçlarını ileri doğru götürüp, kafasını geriye doğru çekmesinide, karakter animasyonu olarak koyarlarsa iyi olur. Filmi izleyenler iyi hatırlar o hareketi, çok meşhurdur zaten...

‘Slash and Hack ' tarzı olan bu oyunda, kendimize interaktif ortamlardan en az bir düzine yol bulacağız. Yani bütün bu olaylar, bazen yanan bir gemide, bazen yanan bir köyde, bazen de büyük bir korsan savaşının içinde yer bulacak kendine. Yapımcılar oyunun bir korsan simulasyonu olmadığını şiddetle belirtiyor. Yapım daha çok, içinde bulmacaların, kılıç kombolarının, undead’ların, gizli bölmelerin olduğu bir, action-rpg platformu olacak.
2/2
Filmle birebir...

Oyun, Kaptan Jack Sparrow'un filmdeki hayatınını birebir yansıtacak. Mesela Jack Sparrow'un, Kaptan Barbossa tarafından Desert Island'a, kaplumbağa ve romlarla yüzüstü bırakılmasını, undead’ların gelip, Port royal-Nassau limanını yağmalamasını, yani filmin en ince ayrıntısına kadar yaşayacağız. Filmdeki neredeyse bütün karakterler, oyuna dahil edilecek. Jack Sparrow'dan (Johnny Depp) Wiliam Turner'a (Orlando Bloom) kadar herkes. Önemli bir konu ise filmdeki bütün karakterlerin ses kayıtları. Bethesda Softworks hala filmdeki bütün oyuncuları, ses kaydı için ikna etmeye uğraşıyor. Güzel bir haberim var, yapımda Johnny Depp'in sesi olacağı garantiymiş. Zaten onsuz Kaptan sesi bence pek de gerçekçi olmazdı. Bir filmin oyununda, oyuncuların sesi çok çok önemlidir. Eğer seslendirmeler farklı olursa bana asla o hissi veremezler. Düşünsenize, şu cümleyi oyunda başka birisinin söylediğini :

- Yes Mr. Jack Sparrow...

- Not Jack Sparrow. Captain Jack Sparrow. I'm the captain of Black Pearl...

Olurmu? Tabi ki olmaz. Jack Sparrow'un sesi apayrıdır benim için...

Peki ya çevreyle etkileşim?

Yapımdaki savaşlar çok hızlı ve acımasız olacak. Bunun için bizde ortama uygun davranıp hızlı ve bir o kadar da zeki olmalıyız. Çünkü düşmalarımızın yapay zekası bayağı iyi olacakmış. Oyunda yeni kılıçlar edindiğimiz gibi yeni kılıçlarla birlikte kullanabileceğimiz kombolar da olacakmış. Bazı şeyleri yavaş yavaş öğreniyoruz yani. Çevreyle etkileşim çok iyi olacakmış. Yapımcılar, iplerle dahi düşmanlarımıza tuzak kurabileceğimizi, patlayıcı maddeler yerleştireceğimizi söylüyor. Bir de oyunda bulmacalar ve bunlarla kesişen gizli yerler var. Batık gemilerden, kraliyet limanlarına kadar birçok yerde oynayıp başka biriyle co-op dahi yapabilecekmişiz. Yapım 12-15 arası bölüm içerecek.

Bethesta Softworks ve yandaşları...

Oyun bitmekten hala çok uzak ama ben Bethesta Softworks'a inanıyorum. Zaten çığır açmış bir oyun olan Sea Dogs’u kimse unutmadı. The Elder Scrolls – Oblivion’la birlikte tekrar bir çığır açacaklar zaten, E3-2005’in en iyi RPG’si seçildi. Eğer korsancılık oyunlarına meraklıysanız size Akella, Bethesta Softwork ve 1C şirketini öneririm. Piyasadaki korsancılık oyunlarının yarısından fazlasını onlar yapmıştır, Pirates of the Caribbean ve Sea Dogs dahil. Oyun, 2006’nın son çeyreğinde PC, XBOX ve PS2 için çıkacak. Oyun bitmeye yaklaştıkça Merlin'in Kazanı olarak size daha çok bilgi vereceğiz.
Yorumlar 19
MK Okuru
MK Okuru 4.07.2024 06:55
Kalan Karakter: 300 Gönder
İlginizi Çekebilir