1/2

Fable 2

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Masal dünyasına geri dönüş yolculuğuna hazırlanın...
"Yazı için Remzi Tuntaş'a teşekkür ederiz."

Geçmişten bugüne alışılmadık fikirleriyle, bambaşka oyun projelerinin başında bulunan Peter Molyneux, Lionhead firmasıyla son olarak 2005 yılında hit oyunları Fable'ı piyasaya çıkartmıştı. Oyun ilk olarak Xbox platformunda, ardından PC'ler için servis edilmişti. Yapım bir karakteri çocukluğundan başlayıp yaşlılığına kadar oynamamıza, evlenmemize ve daha birçok (Oyunlara göre) sıra dışı unsur ile buluşmamıza fırsat veriyordu. İsmi gibi masalsı anlatımıyla da dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştı. Sunumu, aksiyonu bol oynanışı, iyi ve kötü arasındaki seçimleriyle belki de bir klasik yaratmışlardı.

Kimilerine göre oyun dahisi olarak adlandırılan Peter Molyneux ve ekibi Lionhead, Fable 2 için çalışıyor. Lionhead, Xbox 360 platformu için geliştirdiği projeyi; E3 2006 ve 2007 ayrıca GC - 2007 fuarlarında tanıtma fırsatı buldu. Yapımcılar İlk olarak yayımladıkları bir videoyla, ikinci oyunda da masalsı havanın süreceğinin sinyallerini verdi. İlerleyen zamanla birlikte Fable 2’deki yenilikleri de açığa çıkmaya başladı. “Xbox 360’a özel” olarak duyurulan oyunla ilgili yeniliklere bir göz atalım.

Önemli bir değişim ve yeni sorumluluklar

İlk göze çarpan değişim karakter seçimlerinde yer alacak. Fable'da yalnızca erkek kahraman yönetirken, artık kadın karakter de yönetebiliyoruz. Evlilik olayında da köklü bir değişim mevcut. İlk oyunda evlilik mümkündü; ama yaptığımız evlilik sonucunda çocuk yapamıyorduk. Fable 2'de ise karakterimiz çocuk yapma yetisine sahip olacak. Kahramanımızın çocuğu olması, sorumlulukların da artacağı anlamına geliyor. Yani sık sık evimize uğracağız, karımız (veya kocamız) ile ilgileneceğiz, çocuğumuzla oyunlar oynayacağız. Fable'da zaman gerçek olarak ilerlediğinden, yıllar geçtikçe çocuğumuz da büyüyecek ve edinilen bilgilere göre; iyi veya kötü, hangi yolu seçmiş olursak olalım, her zaman bizim yanımızda olacak. Kısacası artık kahramanın büyük sorumlulukları var ve onca savaşın içinde eve uğramak zorundayız.

Yeni bir dost

Molyneux'un yeni bir sürprizi daha var: Çocukluğumuzdan büyüklüğümüze, kısacası oyunun büyük bir kısmında bir köpeğimiz olacak. Köpeği biz daha çocukken edineceğiz ve o da bizim gibi yaşlanacak. Peter Molyneux'un GC 2007'deki sunumu, bu sürprizi açığa çıkartmakla kalmadı; kahraman ve köpek arasındaki ilişkinin ayrıntılarını da öğrenmemizi sağladı.
2/2
Köpeğimiz kimi zaman bizden önde giderek tehlikeleri araştıracak. Eğer tehlikeli bir durum söz konusu ise, havlamalar eşliğinde bize işaret edecek. O da bizim gibi düşmanlarımıza saldıracak. Olayı biraz daha açarsak; biz bir düşmana odaklanmış halde dövüşürken, yoldaşımız da bizi en çok tehdit edebilecek, en büyük zararı verebilecek olan düşmana saldırıyor. Karşısındakine göre güçsüz de olsa, ölüm pahasına bizi koruyor. Bu durumda akıllara köpeğin “Güçlü veya güçsüz” düşmanlar karşısında alacağı yaralar ve ölüp ölmeyeceği soruları geliyor. Köpeğimiz, biz nasıl çatışmalar esnasında yara alıyorsak, vücudumuzun çeşitli yerlerinde kalıcı izler kalıyorsa; aynı şekilde zarar görecek.

Karakterimizle iyilik veya kötülük yolunda ilerlerken, görünümümüz de buna paralel olarak betimlenirken, köpeğimizin de görünümü aynı şekilde değişecek. Yani biz iyiysek köpeğimizin de uysal ve sevimli bir görünümü olacak. Şayet kötü isek, köpeğimiz de bir o kadar ürkütücü ve vahşi görünüme bürünecek. Molyneux, oyunda yüklü bir sürenin ailemizin yanında geçeceğini söylüyor. Kısacası nasıl bir karakter olursak olalım, Fable'ı diğer rol yapma oyunlarından ayıran bu güzel ve bir o kadar da alışılmadık öğelerden yararlanacağız. Görünen o ki, bundan da keyif alacağız.

Fable 2, ilkinden yaklaşık 500 yıl sonra geçiyor. Masal dünyasında da teknoloji geri kalmıyor ve ilerlemekte. Birinci oyunda karşımıza çıkan düşmanlarla ve çeşitli yaratıklarla yine karşılaşacağız. Ama artık uzaktan atış yapan birilerinden de korkmamız gerekiyor. Onlar kim mi? Tüfekli düşmanlar! Evet, yeni oyunda silah yelpazesi de bir hayli genişledi. Artık ateşli silahlara da sahip olabileceğiz. Tabii ki karşılık olarak düşmanlarımız da bunu kullanabilecek. Artık haydutlarla dolu ormanın içinde ilerlerken veya herhangi bir düşman inindeyken daha dikkatli olmamız gerekiyor

Dövüş sisteminde de yapılan gelişmelere hazır olmalıyız. Fable 2'de savaş esnasında Xbox 360 Gamepad'nin 3 düğmesini kullanacağız. Bir tanesi ateşli silahlar, bir tanesi büyülü ve son olarak yakın silahlar için olmak üzere, üç ayrı seçeneğimiz olacak. Kontrollerin başarılı olup olmadığına ancak yapımı oynayınca karar verebiliriz.

Bekleyiş sürüyor

Fable 2, oyunlarda daha önce denemediğimiz, yapmadığımız birçok şeyi bize yaşatmak adına geliyor. Oyunun çıkış tarihi henüz tam olarak belli değil. 2008'in son çeyreğinde çıkması kuvvetli bir ihtimal. Xbox 360 sahipleri için kaçırılmaz bir fırsat. Heyecanla bekliyoruz.
Yorumlar
MK Okuru
MK Okuru 8.07.2024 02:57
Kalan Karakter: 300 Gönder
İlginizi Çekebilir