GTA V hayranları uzun zamandır, Rockstar Games'in GTA Online'ın sürekli başarısı nedeniyle tek oyunculu bir DLC veya genişleme çıkarmadığını öne sürüyorlardı. Bu durum, şirketin bu çevrimiçi platforma yoğunlaşmasının bir sonucu olarak görülüyordu.
Max Payne 3 ve GTA V projelerinde çalışmış eski Rockstar kamera sanatçısı Joe Rubino, YouTuber SanInPlay ile yaptığı röportajda dikkat çekici açıklamalarda bulundu. Rubino, "Ekibin çoğu Grand Theft Auto V'in piyasaya sürülmesinden sonra hemen Red Dead Redemption 2'yi yapmaya gitti ve ben de Grand Theft Auto için bağımsız bir DLC olan ve hiç çıkmayan bu diğer projeyi üstlendim. O benim işimdi. Ana editörlerden ve kamera sanatçılarından biriydim ve sahnedeki pek çok şeyi ben yaptım. Ekiplerimizi ikiye ayırdık. Ben GTA Online'da ve Steven Ogg'un (Trevor'ı canlandıran aktör) çok önemli bir parçası olduğu bu DLC'de kaldım" dedi.
Rubino, projenin iptali ve kaynakların yeniden dağıtılması sürecini şöyle anlattı: "Sonra ekibin bir kısmı çakıştı ve Red Dead Redemption 2'ye erken gitti ve sonra bunu yaptık, çünkü o oyun rafa kaldırıldığında çok para harcadık. Yine de bu şeylerin birçoğunun GTA Online'ın sonraki versiyonlarında yer aldığına inanıyorum. Boşa harcamış değiller. Gerçekten çok iyiydi. Ne olduysa GTA Online çıktığında oldu, o kadar çok kazandırıyor ve insanlar onu o kadar çok seviyordu ki bağımsız bir DLC'nin onu geride bırakacağını iddia etmek zordu. Sanırım şimdi geriye dönüp baktığımda muhtemelen ikisini de yapabileceğinizi söyleyebilirim. Ama bu onların aldığı ticari bir karardı."
Rubino, projenin iptaline dair duygularını ifade ederken, "Bu konuda biraz üzgündüm. Aslında o dönemde biraz kırgın olmamın en büyük nedeni, 'Çocuklar, bu iş harika. Devam edelim, bunu bitirelim. Muhtemelen yarısına kadar gittik ve sonra ara verdik çünkü GTA Online çok... İnsanlar çılgına dönmüştü," dedi. Rubino'nun bu açıklamaları, stüdyonun iç dinamiklerini ve yaratıcı süreçler üzerindeki finansal kararların etkilerini gözler önüne seriyor.