1/2

Halo 3: ODST

Barış Terun 3.06.2010 - 12:31
Efsanevi seriye, efsanevi bir halka daha eklendi!
Platformlar XBox 360
Halo 3: ODST
  • Yapımcı - Yayıncı Bungie Studios - Microsoft
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon,Aksiyon
Merlin Puanı 91
Artılar Grafik, atmosfer, sesler, çoklu oyuncu desteği
Eksiler Flood'lar ve Elite'ler yok
26. yüzyıl... United Nations Space Command, iç ve dış onlarca tehdide karşı savaşmıştır ve savaşmayı sürdürmektedir. UNSC, 2160 yılında biraya gelmişti. Daha önce askeri propagandadan başka bir şey olmayan UNSC, Covenant’ların işgaliyle tüm insanları tek bayrakta toplamayı başarmıştı. İnsanlar, kaos durumunda adeta yoktan var olmuşlardı. Direnişin gücü; Covenant’ları bile bölmüş, Tanrılarının iradesiyle insan böceklerin kökünü bırakmak isteyen uzaylılar arasında iç savaş çıkmıştı. Yine de; Covenant’lar muazzam güçlere sahipti ve iç-dış çatışmalarına rağmen insanları tarihe gömmeye kararlıydılar. Ne var ki; İsyancı Elite’ler, bu düşmanın gerçek yüzünü görmüştü. Asıl düşman insanlar değildi.

Covenant’lar kadar kötü hatta daha kötü bir ırk daha vardı. Her yaşama kendi iğrenç hastalıklarını bulaştırmaya kararlı parazitler. Flood adı verilen ırk, Covenant’ların ve insanların tarihini değiştirmeyi başaracaktı. Ama insan ittifakı asla vazgeçmezdi, vazgeçmeyecekti! Süper askerler ve Elite ittifakı, evrenin kurtuluşu olabilirdi.

Eksik parçalar tamamlanıyor

Halo 3: ODST, bizleri Halo 3’ün hemen öncesine ve Halo 2’nin sonrasına götürüyor. UNSC, birçok Covenant filosunu püskürtmeyi başarmasına rağmen Covenant’lar hala kritik noktalarda güç sahibi. Yapımda tam bu noktada başlıyor. Rookie isimli bir karakteri yönetiyorsunuz. Kendinizi Prophet of Regret isimli gemide, dostlarınızla savaş planlarını tartışırken buluyorsunuz. Master Chief’ın muazzam insanüstü güçleri sizde yok. Ama siz hala UNSC’nin önemli bir askerisiniz, süper olun veya olmayın zekanızla kazanmak zorundasınız.

Halo 3: ODST
"Yapımda Rookie isimli bir karakteri yönetiyorsunuz."

Halo 3: ODST’in yapımı sırasında, eski ekibin pek çok üyesi kendilerini yarı yolda bırakan Peter Jackson’ın yanındaymış. Bilindiği üzere; Peter Jackson önce Halo’nun filmini çekmeyi kabul etmişti ve sonra anlaşmazlık çıkmıştı. Bu yüzden de Halo filminin çekilip çekilmeyeceği belirsizliğini korumayı sürdürüyor. Neyse ki sonlara doğru, tüm ekip ODST’ye katkıda bulunmuş.

Yapımda ilk dikkatinizi çeken askerlerin, miğferlerine bağlı Head Up Display özelliğinin değişmiş olması. Artık VISR yani Visual Intelligence System olarak anılıyor. VISR size güzel bir pusula ve teknik yetenekler vadedse de, artık eskisinden çok daha dikkatli olmak zorundasınız. Üründe, sağlam bir tek kişilik senaryo ve üç kişilik çoklu oyuncu seçenekleri mevcut. Her iki mod da birbirinden zevkli.

Bilinmeyen gerçekler

Biraz ileri alalım; savaş planı tartışmalarından ötesine... Bir atmosfer hayal edin, birçok müttefik askeri yerde ölü olarak yatıyor. Uzaylılara ait tuhaf bir gezegendesiniz. Çevrenizde parçalanmış cesetler, dağılmış taşıtlar ve daha nicesi var. Burada yalnızsınız ve etrafta neler olduğunu anlayacak teknik kapasitesiniz yok. Daha da ötesinde, süper insan değilsiniz ve işe başlamış bir çaylaksınız. Şimdi, atmosfer hakkında söylemek istediğim şeyi anladınız. Yapım karanlık bir atmosfere sahip. Bu da, müthiş grafikler ve bir o kadar iyi sesle müziklerle harmanlanmış.
2/2
Yapım Halo 3’e göre hem daha karanlık, hem daha zor. İlk yardım sisteminiz ortadan kaybolmuş, metrelerce ileriye zıplayamıyorsunuz. Yani, taktik havası çok daha yoğun. Akıllıca oynamalısınız. Açık çarpışmalardan kaçınmak zorundasınız. Yaratıkların ortasına, Battal Gazi gibi dalmak kesinlikle sizin lehinize sonuçlara yol açmıyor.

ODST’de, efsanevi serinin hemen hemen her oyunundan bir öğe var: Eski yapımlardan müthiş silahlar, Master Chief’e göndermeler, Flood’lar hakkında dedikodular ve daha nicesi. Örnek vermem gerekirse; Halo: Combat Evolved silahlarına (Eğer yeterince becerikliyseniz) ulaşabiliyorsunuz. Yani toplu katliam yaratma imkanınız hala mevcut. Pek çok yerde, Flashback’lerle karşılaşacak ve geminizde sakin sakin savaş planları yaparken buraya nasıl düştüğünüzü anlayacaksınız. Serinin önceki oyunlarından temalar, film şeridi gibi gözlerinizin önünden geçecek. Konu dışı olacak ama; Halo’nun filmi de umarım yakın zamanda şerit olur.

Aklınıza gelecek her yerde savaşacaksınız; Okyanuslardan, uzay gemilerine, tuhaf gezegenlerdeki çöllerden modern şehirlere kadar. En büyük düşmanınız ise Brute’lar ve yalnızlık. Bu da tuhaf bir ritüel halini alıyor ve kısa da sürse monotonluğa dönüşebiliyor. Lakin tam o anda, başka şeyler oluyor ve sıkıntınız geçiyor. Brute’lar harika düşmanlar kabul; ama açıkça konuşmak gerekirse; biraz hayal kırıklığına uğradım. Flood’ları ve kesinlikle Elite’leri ODST’de görmek isterdim. Tek kişilik senaryo, biraz daha uzun olabilirdi ve Flood’larla Elite’ler yer alabilirdi.

Halo 3: ODST
"Oyunun seslendirmelerinde, Adam Baldwin, Nathan Filion ve Tricia Helfer gibi ünlü oyuncular yer alıyor."

Halo 3’ten bu yana

Grafikler gerçekten de olağanüstüler; Xbox 360’ın zaten yüksek olan kapasitesini sonuna kadar kullanmışlar. Çevre tasarımları ve karakter modellemeleri üzerinde uzun uzun çalışılmış. Eksik kalmaması için her şey yapılmış. Modellemeler, efektler ve grafikler; devrim olmayabilirler ama piyasanın en iyilerinden oldukları tartışılmaz bile.

En iştah açıcı noktalardan birine değinelim. Nur topu gibi yeni birçoklu oyuncu modumuz var: Firefight. Takımınız ve siz, farklı düşmanlardan oluşan fırtınaya olabildiğince dayanmak zorundasınız. Tek mermi bile önemli... 10 tane Firefight bölümü mevcut. Gizlenebileceğiniz yerler yok, düşmanlar tepeden uçarak (Şaka yapmıyorum) inebiliyor. 10. seviyeyi aşmak, hem sizin hem de arkadaşlarınızın epey beceriye sahip olmasını gerektiriyor. Kesinlikle muazzam seviyede keyifli!

Sesler konusuna gelirsek; müthiş bir ekip bir araya getirilmiş. Seslendirmede Adam Baldwin’den, Nathan Filion’a ve Tricia Helfer’a kadar ünlü şahıslar mevcut. ODST’nin müzikleri, eski yapımlar gibi değil. Önceki kilise müziği teması yok olmuş. Yapımcı Micheal O’Donnell bu durum hakkında ilginç bir yorum yapıyor: “Bu bir insan hikayesi, uzaylı masalı değil”. Koro temasının yerine konan müzikler de, farklı türde olmasına karşın eskisi kadar iyi.

Üzerinde çok çalışılmış olan Halo 3: ODST, Flood ve Elite gibi eksiklikler ve kısa süreli monotonluklar haricinde, efsaneye uygun olmayı başarmış. Özellikle çoklu oyuncu moduyla öne çıkan yapım, Halo serisinin formunu kaybetmediğinin açık ispatı olmayı başarıyor.
Yorumlar 36
MK Okuru
MK Okuru 6.09.2024 19:37
Kalan Karakter: 300 Gönder
İlginizi Çekebilir