Ishumura adındaki maden gemisi, uzaylıların bulunduğu bir gezegene iner. Bu
gezegene “Artifact” ismi verilmiştir. Kaptan Mathius gezegenin yörüngesinde
gemide beklerken, aşağıdan birbiri ardına tuhaf mesajlar gelmektedir. Madenciler
teker teker kaybolmaya başlamıştır ve panik, veba salgını gibi büyük bir hızla
ilerlemektedir.
Madencilerden biri, bir süredir görmediği sevgilisinin odasına girer. Manzara
onu şok etmiştir. Sevgilisi intihar etmeye çalışıyordur ve tek bir şey
fısıldıyordur, “Bedenlerimizi istiyorlar”. Madenci, sevgilisinin içinde saklanan
varlıktan habersiz onu gemiye geri götürür. Bu aslında iğrenç bir sonun
başlangıcı olacaktır. Çünkü madenci, kendi sevgilisi tarafından katledilir. Daha
da korkunç bir gerçek Alissa Vincent tarafından keşfedilecektir. Morgdaki tüm
cesetler potansiyel besinlerdir. Çünkü Necromorphs adı verilen ırk, cesetlere
bulaşmakta, onları dönüştürmektedir. Daha da kötüsü geleneksel silahlar onların
üstünde bir işe yaramamaktadır. Ama daha ilginç bir gerçek vardır. Maden
gereçleri, bu varlıklara zarar verebilmektedir. Alissa Vincent’in efsanevi
kahramanlık öyküsü tam da burada başlar.
"Oyun bizleri Dead Space'in öncesinde yaşanan olaylara götürüyor. Yapımda başkarakter olarak Doktor Karen Howell yer alıyor."
Tüm olanların öncesi
2008 yılında piyasaya sürülen Dead Space, bizlere uzun zaman unutamadığımız,
hasret kaldığımız bir gerilim yaşatmayı başarıyordu. Alissa Vincent gibi bir
kahraman olan Isaac Clarke, oyunun başkarakteriydi ve sevdiklerinin bedenini ele
geçirmiş kötülüğe karşı tek başına ayakta durmaya çalışıyordu. Karanlık,
umutsuzluk ve zayıflık bizim de bedenimizi ele geçiriyor ve EA, gerilim oyunu
böyle yapılır mesajını iletmeyi başarıyordu. Dead Space’in büyük sürpriz olan
sonu ile ilgili soruların cevabını almayı beklemeyin. Çünkü Dead Space
Extraction; Isaac Clarke’tan önceki kahraman Alissa Vincent’in yani Dead Space:
Downfall animasyonunun zamanında geçiyor.
Elbette Wii’nin yapısına özel değişiklikler yapmak şarttı. Çünkü kontrol yapısı
nedeniyle Wii; PC ve diğer konsollardan epeyce farklı. Bu da bizi atari
salonlarında, elimizde silah şeklinde joysticklerle oynadığımız “Common-Rail
Shooter” türüne geri götürüyor. Wii Remote sadece uzak mesafeli silahlarla
değil, yakın dövüş içinde kullanılabiliyor. Optimizasyon fazlasıyla iyi
yapılmış. Bu nedenle Wii kontrol sorunları yaşanmıyor ve tepkileriniz net olarak
oyuna yansıyor. Elbette avantajlarınız da var: Alternatif atış modları
kullanabiliyor ve merminiz tükendiğinde, çaresizce beklemek yerine farklı yakın
dövüş hareketleri yapabiliyorsunuz.
İnsan faktörü de yapıma iyi adapte edilmiş. Kahramanımız, bazen bulunduğu yerde
olmayan varlıklar görebiliyor. Bir uzay gemisinde yalnız olduğunuzu düşünün.
Sevdiğiniz herkes, sizin etinizi isteyen bir varlık olabilir. Kimseye
güvenemezsiniz, görünüşe aldanamazsınız. Böyle bir ortamda paranoyak
halüsinasyonlar görmek doğal olsa gerek. Çoğu gerilim yapımında kahramanımız,
hiçbir korku belirtisi göstermeden zombilere, şeytanlara ve ruhlara saldırır. Bu
bence pek gerçekçi değildir. Neyse ki Dead Space’te kahramanımız, sizin ve benim
gibi bir insan. Bu da, gerçekçiliği ikiye katlıyor ve yaratıklardan başka
şeylerle savaşmanız gerektiğini hatırlatıyor.
Elbette Isaac Clarke’ı yönetmeniz beklenemez. Eh Alissa Vincent da Dead Space:
Downfall tarafından kapıldı. Bu bize yeni bir karakter tanıma şansı sunuyor.
Doktor Howell adındaki bayan, mecburiyet nedeniyle kahraman oluyor. Ama hiç de
zayıf bir tip değil. Önceki iki karakterin birleşimi lakin bir şekilde daha
insani...
"Necromorphs'lar her zamankinden de korkutucu yapılmış. Wii, her ne kadar PC kadar gelişmiş grafik yapısına sahip olamasa da, elindekini en iyi şekilde kullanmayı biliyor. "
Necromorphs’lar her zamankinden de korkutucu yapılmış. Wii, her ne kadar PC
kadar gelişmiş grafik yapısına sahip olamasa da, elindekini en iyi şekilde
kullanmayı biliyor. Karakter modellemeleri gerçekçi, gölgelendirme ve
ışıklandırma efektleri ortalamanın üstünde. Yeni boss’larla da karşılaşıyorsunuz
elbette. Bekleneceği üzere hepsinin bir zayıf noktası var ve sizin hızlı
düşünüp, Remote kontrol ile Nunchuk’ı hızlı sallamanız gerekiyor.
Gizli gerçekler
Müzikler için söylenebilecek çok şey var. Orada olduklarını unutuyorsunuz. Yani
atmosfere o kadar iyi uyum sağlamışlar ve bukalemun gibiler. Yardım çığlıkları
aniden yükseliyor ve televizyonunuzun sesini kısmasanız biraz siniriniz
bozuluyor. Daha doğrusu tüyleriniz ürperiyor.
Eksik yönler yok mu? elbette var. Grafikler PC kalitesinde değil, olmasını da
beklememek lazım. Bir de Isaac Clarke ile ilgili gerçeğin ortaya çıkmasını
umarak kurduğum oyun geçmişe yönelince biraz hayal kırıklığına uğradım. Her şeye
rağmen Dead Space Extraction, olağanüstü atmosferi ile ışık açık ve birkaç
dostunuz yakındayken oynanmayı hak ediyor.