Halo serisi, büyük bir değişim geçiriyor. Xbox, Halo World Championship etkinliğinde yaptığı açıklamayla, tüm gelecekteki Halo oyunlarının Unreal Engine 5 ile geliştirileceğini duyurdu. Bu adım, geliştirici stüdyonun adını 343 Industries’ten Halo Studios’a değiştirmesiyle birlikte, seride yeni bir dönemin başladığını işaret ediyor. Ayrıca, Halo Studios’un birden fazla oyun üzerinde çalıştığı bilgisi de paylaşıldı.
Halo serisinin yeni dönemi, geliştirme sürecinde büyük bir değişiklik anlamına geliyor. Halo Studios’un başkanı Pierre Hintze, yaptığı açıklamada, “Halo'yu iki ayrı dönem olarak değerlendirebiliriz. İlk dönem Bungie ile, ikinci dönem ise 343 Industries ile başladı. Şimdi ise hayranlarımız daha fazlasını talep ediyor, bu yüzden sadece geliştirme sürecini hızlandırmakla kalmayacağız, aynı zamanda oyun yapım sürecini de yeniden şekillendireceğiz,” dedi. Bu değişimle birlikte, Halo oyunları artık eski motor olan Slipspace yerine Unreal Engine 5'i kullanacak.
Unreal Engine 5’e geçiş, yalnızca teknik bir yükseltme değil, aynı zamanda oyun geliştirme sürecini daha verimli ve esnek hale getirecek bir adım. Stüdyo sanat yönetmeni Chris Matthews, “Slipspace motorunun bazı bileşenleri 25 yılı aşkın süredir kullanılıyor. Unreal Engine’in sunduğu bazı özellikleri kopyalamak çok zaman ve kaynak gerektirirdi, bu nedenle bu geçiş büyük bir avantaj sağlıyor,” şeklinde konuştu.
343 Industries'in Halo Studios’a dönüşmesi, sadece bir isim değişikliği değil, aynı zamanda serinin gelecekteki vizyonunun da bir yansıması. Hintze, bu yeni dönemde Unreal Engine 5’in, geliştiricilere hayranlar için daha yenilikçi ve kaliteli oyunlar yaratma fırsatı sunduğunu belirtti. Geliştiriciler, bu motorun sunduğu esneklik ve güç sayesinde daha yaratıcı projeler üzerinde çalışabilecekler.
Halo Studios, geliştirilmekte olan oyunlar hakkında net bir tarih vermedi, ancak oyunların "doğru zaman" geldiğinde piyasaya sürüleceğini açıkladı. Bu yaklaşım, stüdyonun kaliteyi her şeyin önünde tuttuğunun bir göstergesi olarak yorumlanıyor.