1/2

Velvet Assassin

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Güzel, sessiz ve bir o kadar ölümcül!
Platformlar PC
Velvet Assassin
Merlin Puanı 67
Artılar Violette Szabo'nun gerçek yaşamından esinlenmiş, savaş atmosferi ve atmosfere uygun müzikler
Eksiler Aptal yapay zeka, bazı grafiksel ve teknik sorunlar
Uzun zamandır geliştirme aşamasında seyreden Velvet Assassin, birkaç erteleme sonunda piyasaya sürülebildi. Stealth-Action türündeki yapım, Violette Summer isimli bir kadın ajanın, artık birçok oyunda işlenen ve suyu sıkılan İkinci Dünya Savaşı sırasında yaptığı görevleri ele alıyor. Oyun aslında İngiliz ajanı Violette Szabo’nun (Violette Reine Elizabeth Bushell Szabo) gerçek yaşam hikayesine dayanıyor. 1921’de doğan Szabo, Müttefik Kuvvetleri tarafında Almanlara karşı yer almış. Birinci görevinde başarılı oluyor, fakat ikinci görevinde yakalanıyor. Ravensbrück Toplama Kampı’nda 23 yaşındayken 5 Şubat 1945’te idam edilip, vücudu da yakılmış.

Anılar şimdi gözümde canlandılar…

Velvet Assassin’de, Szabo’dan esinlenip yaratılan ve ilk adı Szabo ile aynı olan Violette Summer’ı yönetiyoruz. Aslında yapımda Violette’nin anılarını oynuyoruz desek daha doğru olacaktır. Zira karakter aslında bir hastanede yatıyor. Biz de onun sesinden hikayesini dinleyerek, hatıralarındaki görevleri yapmaya çalışıyoruz. Yapımda ilerledikçe ara sinematikler devreye giriyor ve senaryo hakkında bazı detaylar da ortaya çıkıyor.

Görevler üst düzey bir komutanı öldürmek, belge çalmak, bir yere gizlice sızmak vs… gibi bildiğimiz amaçlardan oluşuyor. Klasik sayabileceğimiz görevleri, ne yazık ki kısır sayabileceğimiz yollardan yapıyoruz. Bunun en büyük nedeni de, aptal yapay zeka. Oyundaki rakiplerimizin zekası iyi değil, hatta çoğu zaman saçma davranışlar gösterebiliyorlar. Bazen sizi hemen diplerinde olsanız da görmüyorlar, bazen de görebiliyorlar. Öldürdüğünüz birinin cesedini bir başkası bulunca alarma geçiyor. Eğer düşmanınız sizi görmezse, etrafı biraz daha aradıktan sonra sanki yerde hiç ceset yokmuş, biri ölmemiş gibi görev yerine geri dönüyor. Hatta yanı başında ceset olsa bile nöbet tutmaya devam ediyor. Böylesi durumlar atmosferi baltalıyor.

Eğer Stealth-Action türünde biraz tecrübeniz varsa, bölüm başlarında biraz etrafa baktığınızda, bölümü nasıl geçebileceğinizi kolayca çözebilirsiniz. Farklı yollardan düşmanlarımızı öldürüp, görev noktasına gidebiliyoruz. Mesela ıslık çalarak (Violette ıslık çalıp dikkatleri üstüne topluyor) düşmanımızı olduğumuz yere çekip, onu orada öldürebilir veya gizlice oradan uzaklaşarak düşmanın arkasından dolanıp, ilerleyebiliriz. Bazen sadece karanlıkta ve engellerin arkasında saklanarak, sessizce görev bölgesine gidebiliriz. Bazı bölümlerde kılık değiştirip (Görev gereği), gitmemiz gereken görev noktaları oluyor. Böylece gizlenmeden gerekli yere ulaşabiliyoruz. Ancak kılık değiştirdiğimizde dikkat etmemiz lazım. Zira düşmanlarımızın yakınında durdukça bizi fark ediyorlar ve ateş ediyorlar.

Velvet Assassin
"Yeri geldiğinde elektrik akımı olan telin elektiriğini kesip, üstünden atlamamız gerekiyor."

Farklılık

Rakiplerimizi farklı yollardan öldürebileceğimizi söylemiştim. Violette, herhangi bir rakibe arkadan yaklaştığında, düşmanını rastgele bir şekilde gerçekleşen 50 farklı animasyondan biriyle öldürüyor. Bu çeşitli animasyonlar da göze daha hoş geliyor. Aynı hareket olsaydı, sıkıcı olurdu. Yeri geldiğinde arkadan yaklaştığımız düşmanımızın el bombasının pimini çekip, üstünde bombayı patlatabiliyoruz. Suya elektrik vermek, patlayıcı varillerle rakiplerimizi ortadan kaldırmak veya zehirli gazların olduğu varillere ateş edip, düşmanlarımızı zehirleyip öldürmek gibi farklı yollar kullanabiliyoruz.

Velvet Assassin’de yanımızda sürekli olarak bir bıçağımız ve susturuculu tabancamız var. Bölümlerde ilerlerken karşımıza farklı silahlar, zırh çıkabiliyor. Cephane de çevrede az bulunuyor. Gizliliğin daha ağır basması gereken oyun, bazen iyice aksiyona kayabiliyor. Yeri geldiğinde pompalıyı alıp, rakiplere giriştiğimiz zamanlar da olmuyor değil. Nişan aldığımızda TPS olan kamera açısı, omuza açısına geçiyor.

Çevremizde sağlık paketleri ve morfin bulunuyor (Kilitli kapıların anahtarları ve bazen sağlık paketleri ölen düşmanlarımızın üstünden de çıkabiliyor). Morfin demişken, oyunun öne çıkan özelliğinden bahsedelim. Morfin kullandığımızda zaman ve tüm her şey duruyor. Ekran da değişiyor. Violette’nin giysisi hastanedeki yattığı haliyle değişiyor. Kısa süren morfin modunda bulunduğumuz yerden kaçabiliriz veya rakibimizi öldürebiliriz. Ancak tek bir kişiyi hakladığımızda veya çok kısa bir süre sonra morfinin etkisi geçiyor ve her şey eski haline dönüyor. Acil durumlarda morfin modunu kullanmak daha kârlı. Artı morfinler sadece tek kullanımlık. Başka bir tane daha morfin bulana kadar modu yeniden aktif edemiyoruz.
2/2
Gizlilik ve sessizlik

Işık en büyük düşmanımız. Bazen ışıklara enerji veren kaynakları patlatmak veya ışığın önüne kutu çekip, ışığı kesmek gibi atraksiyonlar gerçekleştiriyoruz. Bazen bir yere çıkmak veya yolumuzu açmak için önümüzdeki cisimleri itmemiz ve çekmemiz de gerekiyor. Karanlıkta Violette’nin etrafı mor bir renge bürünüyor, bu durumda güvenli haldeyiz. Karakterimizin pek dayanıklı olduğunu söyleyemem. Artı olarak Violette, giysi dolaplarına ve tuvaletlerin içinde de saklanabiliyor (Kıyafet değiştirme de dolap veya tuvalette oluyor).

Velvet Assassin’de Violette’nin üç özelliğini geliştirebiliyoruz. Bunlar; morfin süresini uzatmak, sessizce ilerlemesinin daha hızlı olması (Stealth) ve son olarak dayanık (Strength). Bu özellikleri belli bir tecrübe puanına ulaştığımızda, bir kademe arttırabiliyoruz. Puanları ise çevre bulduğumuz özel toplanabilir nesneler ve bazı gizli kolay yan görevler sonucu kazanıyoruz. Toplanabilir eşyalar ve saklı görevler için bölümde biraz dolanmak gerek. Mesela yan görev için, katedralde bulunan altın bir heykeli, gizli bir bölüme yerleştirmek örneği verilebilir. Kazandığımız tecrübe puanını istediğimiz özelliğe yatırabiliyoruz (Özellikler yıldızla gösteriliyor ve en fazla beş yıldız oluyorlar).

Teknik yapı

Velvet Assassin’in grafikleri genel olarak ortalama halde seyrediyor. Görselliğe bolca Blur basılmış. Oyunun atmosferine uygun olması gereken gölge ve ışık efektleri bazı yerlerde hoş durabiliyor. Yalnız Violette’nin modellemesi biraz yapay. Hareketleri de bundan az da olsa nasibini almış. Rakiplerimizin modellemesi de hep aynı tipte diyebiliriz. Çünkü bölümler farklılaşsa bile, daha önce öldürdüğümüz bir düşmanın suratını başka bir rakipte görebiliriz. Genel olarak çevre ve bina tasarımları da İkinci Dünya Savaşı’na uygun olarak yapılmış.

Velvet Assassin
"Violette, arkadan yaklaştığı rakibini, rastgele şekilde gerçekleşen 50 farklı hareketten biriyle öldürüyor."

Seslendirmeler fena değil. Başka oyunlarda karşılaştığımız İngilizce konuşan Alman askeri örneğine rastlamıyoruz. Hatta Violette, Fransa’da bir hastanede yatıyor ve hastanede geçen sinematikte konuşmalar Fransızcaydı. Bu ayrıntılara dikkat edilmiş. Ana karakterin seslendirmesi de iyi sayılır. Yalnız Alman askerlerinin çoğu zaman tek başlarınayken aynı şarkıyı söylemesi ve bunu da aynı ses tonuyla yapması kötü olmuş. Ses efektleri de ne yazık ki pekiyi sayılmaz. Varile veya duvara bıçakla vurduğunuzda aynı ses çıkabiliyor. Müzikler genel olarak atmosferi tamamlayıcı ve uygun olmuş.

Yapımın optimizesi biraz kötü, bazen ufaktan performansta sorunlar yaşanabiliyor. Ayrıca bazı hatalar da var. Birbirinin içine geçen cesetler veya cesetlerin içine giren Violette olabiliyor. Görünmez duvarlar da oyuna entegre edilmiş. Mesela öldürdüğümüz bir düşmanın cesedini, deniz atmak istiyoruz diyelim. Yalnız iskeleden cesedi aşağı sallamaya çalışırken, görünmez duvardan dolayı ceset geri dönüyor. Aynı şekilde oyundaki ilerleyiş de bundan nasibi almış. Yapımcıların belirlediği bir iki farklı yoldan gitmemiz lazım. Yoksa görünmez duvarlar gene engel teşkil edebiliyor.

Sonlara gelirken…

Yapımda zıplama yok. Eğer bir yere çıkacaksanız veya bir yerden inecekseniz, illaki farenin tuşuna basıp, Violette’nin inmesini, zıplamasını veya çıkmasını sağlıyoruz. Kapıların anahtar deliklerinden bakıp içeride ne var yok kontrol edebiliyoruz. Ancak Splinter Cell’deki gibi kapıyı yavaşça ve birden açmak gibi bir özellik yok. Keşke olsaymış. Siz kapıyı tüm gıcırtısıyla açtığınızda bile aptal yapay zekalı düşmanlar sizleri duymuyorlar. Bu da gerçekçiliği bozuyor. Ancak yerde suya bastığınızda veya cam kırıklarında çıkan sese aşırı duyarlılar, gene yapay zeka ve enstantane bir durum!

Artık son yorumlara gelelim. Açıkçası Velvet Assassin, daha iyi bir oyun olabilirmiş. Temeli gerçek bir ajanın yaşamına dayansa da, ne yazık ki eksik bir yapım olmuş. Gene de Stealth-Action türünde az sayıda çıkan oyunlardan biri. Eğer türü seviyorsanız, güzel Violette ile 12 görevlik macerayı yaşayabilirsiniz.
Yorumlar 32
MK Okuru
MK Okuru 31.07.2024 15:38
Kalan Karakter: 300 Gönder
İlginizi Çekebilir