1/3

Unreal Championship 2: The Liandri Conflict

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Unreal Tournament ile Mortal Kombat'ın mükemmel karışımı.
Platformlar XBox
Unreal Championship 2: The Liandri Conflict
Merlin Puanı 93
Artılar Konsolda eşi bulunmayan kalitede çoklu oyuncu modları. Yakın dövüş imkanı ve bitirici kombolar. Tek kişilik senaryo modu unutulmamış.
Eksiler Yoğun çatışmalar esnasında ekran yenileme düşüyor. Yeni başlayanların bir süre kontrollere alışmaları gerek. Tek kişilik oyun süresi kısa.

Bundan yaklaşık 7 sene kadar evvel, FPS türünün en önemli örneklerinden biri olan Quake 2, tüm oyun piyasasını allak bullak etmişken, 3Dfx hızlandırıcılı ekran kartlarının yeteneklerini yeni yeni keşfetmeye çalışırken ve Quake 2’den daha iyi bir FPS düşünemediğimiz zamanlarda Epic Mega Games isimli, o zamana kadar adı sanı duyulmamış oyun firmasının bir nevi hidrojen bombası sayılan Unreal isimli oyunu piyasayı alt üst etmişti. Hem grafiksel olarak pek çok açıdan Quake 2’de daha iyiydi hem de teknik alt yapısı son derece güçlü olan ve uzun yıllar oyunların yeni teknik motoru olacak olan Unreal motorunun da adını dünyaya duyurmuştu. 3 boyutlu hızlandırıcıları olmayan oyuncuların da iyi görüntü almasını hedefleyen grafik motoru devrimsel nitelik taşıyordu. Tüm bunlara ek olarak da yapay zekâ’nın da sunduğu üstün kabiliyet deyim yerinde ise bir kralı tahtan indirmiş, Unreal kelimesini onurla anılan bir isim haline getirmişti.

Çoklu oyuncu temalı FPS dönemi

Tek kişilik oyuna odaklanmış, senaryo bazlı FPS’lerin yerini özellikle multiplayer modlarını destekleyen FPS’ler almaya başlayınca yine ilk adım id’den geldi ve pek çok hayranını şaşırtarak sadece çoklu oyuncu modu üzerine yoğunlaşılmış bir devam oyununu, Quake 3’ü sürdü piyasaya. Oyunun o zamana kadar geliştirilmiş en iyi grafik motoruna sahip olduğu kesinlikle su götürmez bir gerçekti. Bunun en iyi örneğini bahsi geçen dönemde çıkarılan sayısız oyuna teknik alt yapı sunmasından anlayabiliriz. Uzun bir süre geçmedi ki; Epic Mega Games’in cevabı yine büyük oldu. Unreal Tournament (UT) isimli tıpkı Quake 3 gibi sadece çoklu oyuncu modlarına destek veren bir oyun piyasaya sürüldü ve kimilerine göre pek çok yönden Quake 3’ü katlamış, mezara göndermişti. Aslında abartılanın aksine UT, Quake 3’den teknik olarak daha üstün gözükse de, Quake 3’ün hemen her sistemde kolayca ve sorunsuzca çalışabilen motoru, ismini sayamayacağımız kadar çokluktaki oyunun ana motoru olmuştu. Kısacası iki motoru karşılaştırırken; “Kaliteli görüntü sunan mı? Yoksa sistem uyumluluğunu benimseyen mi?” ön planda oluyordu, bu her oyuncu için değişiklik gösteriyordu.

Teknoloji ilerleyip, bundan 2 sene evvel alınması imkansız olan ekran kartları bilgisayarlarımızda standart olarak belirmeye başlayınca, UT motorunun değeri daha da arttı. Çünkü her sene daha da geliştirilen ve zamanında yüksek sistem istediği için eleştirilen motor, artık gelişen teknoloji sayesinde standart bilgisayarlarda bile çok rahat oynanılabiliyordu. Hal böyle olunca çoklu oyuncu destekli FPS oyunlarının hemen her yönden en başarılı örneklerinden biri olan Unreal Tournament 2004 piyasanın söz sahibi oyunları arasında en yukarılarda yer aldı.

Konsollarda durum nasıl?

Buraya kadar anlattığım minik FPS tarihinde hep bir kenara atılan konsollar, FPS türünde kısır dönemler yaşadı. Konsollar için üretilen FPS'lerin çok ama çok az bir kısmı başarılı ve oynanılabilir halde iken son dönemin gözde konsollarından olan Xbox’da HALO’nun çıkması ile belki de her şey değişti. “Game-pad ile FPS oynanmaz!” mantığını buruşturup çöpe atan HALO, kendinden sonra gelecek pek çok oyun içinde öncü oldu ve yaklaşık 3 yıldır konsollarda gerçekten başarılı FPS oyunları çıkmaya başladı.

Şimdi bahsettiğim bu iki konuyu tek noktada birleştirirsek, konsolcuların tek bir isteği vardı; çoklu oyuncu destekli FPS’lerin artması. Elbette yazının başında belirttiğim gibi çoklu oyuncu destekli FPS’lerden bahsedip de Unreal’ı es geçmek mümkün olamazdı ve uzun zaman geçmedi ki; 2002 yılında Epic Mega Games, Digital Extremes ile birlikte ilk Xbox oyunları Unreal Championship (UC) ile konsol dünyasına merhaba dedi. Atari’nin yayıncılığını üstlendiği UC’in en büyük özelliği tabii ki çoklu oyuncu modu üzerine kurulu olması ve mükemmel grafiklerle süslü oyunu hızlı aksiyonla birleştirmesi oldu. Özellikle Xbox Live!’ın güçlü online sistemi ile sayısız oyuncu tarafından hep birlikte oynandı.

2/3

Epic Mega Games ile yeniden

Aradan yaklaşık 3 sene geçti ve bu dönem içerisinde çıkan oyunlardan özellikle HALO 2 FPS’ler arasında çoklu oyuncu modu en sağlam yapımlardan olunca pek çok oyunun kaderinde olduğu gibi UC’de yavaş yavaş bir kenara atılmaya başlandı. Teknik yapısı, oyun motoru ve zengin modları olmasına rağmen yavaş yavaş sönük gelmeye başlayan grafikleri ve modellemeleri ile HALO 2’den geride kalmıştı. Hayranlarını fazla bekletmeden harekete geçen Epic Mega Games bu kez çıtayı daha yükseğe çıkartmaya kararlı idi. Hem FPS olarak sağlam bir oyun yapısı sunacaklar, hem de grafikleri bir seviye daha arttıracaklardı. Aksiyon konusunda oyunun standartlarını bir üst kademe daha artırabilmek için belki de en doğru kararı vererek oyunun yayıncılığı için daha evvel çalıştıkları Atari yerine Midway ile anlaştılar. Açık söylemek gerekirse bu karar oyunun tüm karakteristik yapısını değiştirdi, başarılı olan oyunu tek kelime ile mükemmele yaklaştırdı.

Bir oyunda emeği geçen isimler arasında eğer Midway varsa o oyun hem aksiyon açısından hem de kanlı sahneler açısından en yüksek seviyede demektir. İşte UC 2’nin ilk oyundan en büyük farkı bu. Daha fazla aksiyon ve daha fazla kan…

Senaryo modu unutulmamış

Unreal Championship 2, her ne kadar çoklu oyuncu modlarına yönelik bir oyun olsa da tek kişilik oynanılabilecek güzel videolarla süslenmiş bir senaryo moduna sahip. İlk olarak yaklaşık 3 görevde kontrolleri öğreten bu senaryo modunu herkesin mutlaka bir kere oynaması gerek. Çünkü oyuna eklenmiş güzel artıları en iyi anlayabileceğimiz bölümler bunlar. Bölümlerin ilerleyişi ise tıpkı Quake 3’te olduğu gibi. Önce bir veya iki kişiye karşı haritalarda frag (öldürme sayısı) savaşı veriyoruz. Her başarılı turun ardından bir sonraki bölümü aktif etmiş oluyoruz. Bu şekilde hep bir sonraki bölümü açmak için daha zorlaşan haritalarda daha zeki düşmanlara karşı savaşıyoruz. En güzeli ise hemen her bölümün arasında bir video izlememiz. Her biri gayet güzel hazırlanmış olan videolar bizi belli bir senaryo üzerinde ilerlediğimizi hissettiriyor.

Artık yavaş yavaş oynanıştan bahsetmek gerekirse dikkati bazı özellikler çekiyor. Mesela oyun her ne kadar FPS olsa da yakın dövüş silahlarını kullanmamıza, 3. kişi kameraya geçmemize imkan tanıyor. Hatta rakibimize son derece akrobatik saldırırlar yapmamıza ve en ilginci de bitirici kombo vuruşlar yapmamıza izin vermesi önemli artılarından. Tüm Unreal oyunlarında kullanmaya alıştığımız tipik silahların elden geçirilmiş versiyonları oyunumuzda mevcut. Her birinin normal atış haricinde ikincil saldırı modları var.

Yakın dövüş sistemi ile bambaşka bir Unreal


UC 2’in en önemli özelliği olan yakın dövüş sistemini hemen açıklamaya başlayalım. UC 2’de her karakterde standart olarak bir mızrak, kılıç ve benzeri yakın dövüş silahı buluyor. Bunları istersek yakın dövüş uygulamak istediğimizde ya da kurşunumuz tükendiğinde kullanıyoruz. Elbette yakın dövüş bu tip bir oyunda devrim niteliğinde ve oynanabilirliği kökünden değiştiriyor. Rakibinizin oyun yapısına göre kimi zaman geçeceğimiz bu yakın dövüş modunda, eğer özel güçlerimizi doğru kullanırsak son derece ölümcül oluyoruz. Yakın dövüşe geçtiğimizde kamera üçüncül kişi görünüme geçiyor ve oyun tam anlamı ile aksiyon moduna dönüşüyor. Burada tipik saldırı ve korunma modlarını kullanabiliyorken yapımı sırasında Midway’in emeğinin geçtiğini hemen ispatlayan bitirici kombo vuruşlar dikkati çekiyor. Yanlış okumadınız! Bir Unreal oyununda düşmanınızla kapışırken son vuruşunuzu tıpkı Mortal Kombat oyunlarında olduğu gibi kombolarla, ölümcül bitirici vuruşlarla yapıyorsunuz. Oyunu kökten değiştirdiği ve farklı bir tat kattığı gözden kaçmayan bir ayrıntı.

3/3

Unreal Championship 2’nin kontrolleri elbetteki tüm Xbox kullanıcılarının en merak ettiği unsurlardan biri. Kullanış rahat mı? Karaktere hakim olabiliyor muyuz? Komboları kolayca uygulayabiliyor muyuz? Gibi soruların oyuncuların kafasında oluşması normal. Bunların hepsine verilecek tek bir cevap var; “Evet!”. İlk olarak tipik FPS kontrolünden başlarsak her şey tıpkı HALO oyununda olduğu gibi gerçekleşiyor. Analog kollarla gayet rahat biçimde karakterimizi kontrol ettiğimiz gibi, son derece hızlı ve seri hareketleri de kolayca yerine getirebiliyoruz. Ayarlar bölümünden en ufak ayrıntısına kadar kontrolleri değiştirebiliyor olmamız da bu başarıyı bir kat daha arttırıyor. Çift zıplama tekniği olması daha seri hareketler yapmamıza imkan tanıdığı gibi, sağ analog tuşa basmamız halinde ise rakibimize kilitleniyoruz. Ancak bu kilitlenme %100 isabetle ateş etmemizi değil, üçüncül kişi moda geçip rakibimize ani saldırı yapmamıza yarıyor. Eğer rakibimizin gücü bitmek üzere iken ona kitlenir aniden yanına uçarak karşısında dikilirsek o zaman kombo vuruş yapabiliyoruz. Özellikle alıştırma bölümünde ayrıntılı anlatılan bu kısmı tıpkı Mortal Kombat türü oyunlardaki fatality sisteminde olduğu gibi belli tuş kombinasyonunu seri bir biçimde girerek bitirici bir hareket uyguluyoruz. İnanın bana çoklu oyuncu tabanlı normal FPS oyunlarından kat be kat daha hareketli bir oynanış sunuyor bu sistem.

Buraya kadar her şey iyi de peki görsellik nasıl?

Kesinlikle itiraf etmeliyim ki son dönemlerde biz, yılların Xbox kullanıcılarını bile şaşırtacak kadar kaliteli grafiklere sahip oyunlar çıkıyor. Doom 3, Jade Empire ve tabii ki Splinter Cell: Chaos Theory gibi yüksek grafik seviyeli oyunlarla birlikte UC2’yi de aynı kategoriye koymak mümkün. Grafikler son derece başarılı. Tüm görsel efektler yeri geldiğinde abartılarak, yeri geldiğinde oyuncuyu büyüsüne kaptırarak ekrana taşınıyor. Midway’in de etkisi ile kan seviyesi oldukça arttırıldığı gibi patlama efektleri, silah efektleri ve karakterlerin animasyonları gayet başarılı. Harita dizaynları ise gerçekten şaşırtıcı seviyede güzel. Hatırlarsanız HALO 2 geçtiğimiz E3 fuarında en çok bu konuda, yani çoklu oyuncu modundaki harita dizaynları konusunda ön plana çıkmıştı. UC2 ise çıtayı bir adım daha yükseltiyor. Tıpkı Quake 3 de olduğu gibi bölümler geçtikçe büyüyen ve karmaşıklaşan haritalar, 3’erli takımların kapışması esnasında tam bir savaş alanına ve ani çıkışlara, saklanma noktalarına ve dürbünlü tüfekle av bekleme noktalarına sahip.

Kısaca bahsetmek gerekirse UC2’nin seslendirmeleri ve tipik Unreal oyunlarındaki silahların ses efektleri son derece başarılı. En güzel ayrıntı ise böyle bir oyunda duymaya alışık olmadığımız Mortal Kombat vari sesler. Yani gerek kombolar ve bitirici vuruşlar esnasında gerekse oyunun diğer bölümlerinde bu gaz verici, tok erkek sesi oyuna farklı bir hava katıyor.

Son notlar

Çoklu oyuncu modu temel olarak hazırlanmış UC2’nin tek kişilik senaryo modunu oynayıp bitirdikten sonra, elbette ki en önemli özelliği, yani çoklu oyuncu modu botlarla değil de arkadaşlarınızla oynayınca anlam kazanıyor. İlk olarak aynı konsol üzerinde split screen (yani ekranın bölünerek oynanması) özelliğinin olduğunu belirtmek gerek. UC2 için en kısır mod olsa da en kısıtlı kaynakla oynanılabilecek bir tür. Bunun haricinde LAN ile farklı Xbox’ların bağlanması sistemi ile gerçekten güzel maçlar yapılabilir. Daha çok Xbox oynatan kafelere özgü olacak olan bu sistemin bir adım ötesine geçen mod ise hiç kuşku yok ki Xbox Live!. Xbox Live! sistemi sayesinde dünya üzerinde sayısız Unreal oyuncusu ile kapışabilir, takımlar halinde maçlar yapabilirsiniz.

Sonuç olarak Unreal Championship 2, Xbox’da eksikliği en belirgin şekilde görülen çoklu oyuncu tabanlı yapımların yerini fazlasıyla alıyor. Grafiklerinden seslerine, harita tasarımlarından teknik alt yapısına ve sayısız çoklu oyuncu moduna kadar her şey oyuncuların avantajına sunuluyor. Tüm bunlara ek olarak güzel videolarla süslenmiş tek kişilik senaryo modu da eklenince, oyun tadından yenmez oluyor. Son zamanlarda sıklıkla söylediğim lafı tekrarlamak zorunda kalmaktan mutluluk duyuyorum ve eğer Xbox sahibi iseniz bu oyunu şiddetle almanızı öneriyorum.

Yorumlar
MK Okuru
MK Okuru 6.09.2024 10:58
Kalan Karakter: 300 Gönder
İlginizi Çekebilir