1/2

The Godfather II

Aykut Göker 3.06.2010 - 12:31
Reddetmeyeceğiniz ikinci teklif!
Platformlar PlayStation 3
The Godfather II
  • Yapımcı - Yayıncı EA Games - EA Games
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon,Aksiyon
Merlin Puanı 73
Artılar Eşsiz müzikler, başarılı seslendirmeler
Eksiler Zamanın gerisindeki grafikler, başarısız oynanabilirlik, zayıf yapay zeka...
En sevdiğimiz mafyacılık hikayesi olan The Godfather’ın oyunu 2006’da satışa sunulmuştu. Yapımcı EA, çok geçmeden ikincisini de duyurdu. 2009’un Nisan ayıyla beraber raflarda yer bulan The Godfather II, aksiyon severleri o meşhur melodiyle buluşturuyor.

Aileler yarışıyor

Bilindiği üzere ilk yapımda Don Corleone ve oğlu Sunny öldürülmüştü. Bunun üzerine ailenin lideri Michael Corleone olmuş ve suç örgütünün yönetimi ona geçmişti. Yeni yapımda aileye en alt basamaktan katılmak isteyen Dominic adlı bir karakteri kontrol ediyoruz. Nasıl görüneceğini ayrıntılı tasarım ekranından kendimizin belirlediği Dominic ile oyuna Küba’da başlıyoruz. Zira burada mafya ailelerini bir araya getiren bir toplantı yapılıyor ve patronumuz olan Michael Corleone da davetliler arasında. 31 Aralık 1958 gecesi bir parti veriliyor; bu tarih aynı zamanda Küba Devrimi’nin yapılacağı gece yarısı olduğu için, askerler ve isyancılar arasında çatışma başlıyor. Tabii biz de bu hengâmenin içerisinde kalıyoruz. Yapmamız gereken Michael Corleone’u koruyarak, bu kargaşadan çıkarıp, Küba’yı bir an evvel terk etmek...

Asıl oyun New York’a döndüğümüzde başlıyor. Corleone ailesine ait küçük bir bölgemiz var. Bunu genişletmek, biz yani Dominic’in elinde. Daha başlar başlamaz yanımıza bir eleman alabiliyoruz. Bize katılabilecek her adamın üstünde ufak bir logo var. Bunlara dikkat etmek gerek, zira onun yeteneğinin ne olduğunu bir bakışta bu şekilde anlıyorsunuz. İlk etapta karşınıza bir patlayıcı uzmanı ve sıhhiye çıkıyor. Bunları ister bir göreve yollayabiliyor, ister de yanınıza alabiliyorsunuz. Misal, arabaya bindiğinizde peşinizeden gelip, arka koltuğa oturuyorlar. İnip, yaya bir şekilde koşturuyorsunuz diyelim. Bir yere takılırsa, ıslık çalarak yanınıza çağırabiliyorsunuz (Bir nevi köpek gibiler yani).

The Godfather II
"Ekran görüntülerine bakıldığında, görsellerin günümüzün gerisinde kaldığı aşikar."

Kuş Bakışı

Örneğin adamlarınızdan birini göreve yollayacaksınız. “X” dükkanında yangın çıkarmak istiyorsunuz. Burada “Don’s View” özelliği yardımınıza koşuyor. Hangi binanın kimin kontrolünde olduğunu görebildiğimiz bu üç boyutlu haritada, işaretlediğimiz yere ilgili adamımızı gönderebiliyoruz; ve birkaç saniye içinde işlem tamamlanıyor...

Yapımda bir de mekan sahiplerini haraca bağlama özelliği bulunuyor. Don’s View’den kolaylıkla bulabileceğiniz bu dükkanlara gidip, önce patronun adamlarını pataklayıp, haraca bağlayacağınız kişiyi yakalıyorsunuz. Eğer başının üzerinde The Godfather logosundaki kukla tahtası varsa, o kişilerle iletişim kurabiliyorsunuz demektir. Bu tür mekanlarda da yalnızca patronun tepesinde o logo bulunuyor. Gidip onunla konuşuyorsunuz ve elbetteki haraç vermeyi reddediyor. Maalesef hep aynı senaryo ile karşılaşacaksınız, o “Hayır!” diyecek, bir güzel patakladıktan sonra el sıkışıp anlaşacaksınız. Yalnız bu kavga kısmının önemli bir detayı var. Ekranın sağ üst köşesinde çıkan bar’da, kişinin hangi noktadan sonra teklifi kabul edeceği belirtiliyor. Ancak bir kabul noktası, bir de üst sınırı, yani ölüm noktası var. Eğer fazla döverseniz, haraca bağlamanız söz konusu olmuyor, zira ölmüş birinden para alamazsınız(!)

Konuşurken ekrana bazı diyalog seçenekleri de yansıyor. Açıkçası bunlardan hangisini seçerseniz seçin, ortada gözle görülür bir değişiklik olmuyor. Yani şu yanıtı vermeyeyim diye çekiniyorsanız, hiç düşünmeden karşınızdakine dilediğiniz şeyleri söyleyin. En nihayetinde yapımcıların belirledikleri yerden oyun devam ediyor.

New York’ta polis olmak

Yapımda araç kullanımı da bulunuyor. Gerçi çok büyük bir haritaya sahip olmasak da, ulaşım ihtiyacımızı koşarak gidermek bir mafya elemanına yakışmayacaktır. Yoldan istediğimiz aracı durdurup binebileceğinizi belirtmekte yarar var. Hem de GTA’daki gibi kapıyı açıp, şoförü aşağı çekerek değil, inmesini rica ederek(!) otomobile sahip oluyoruz.
2/2
Aracın sürüşü maalesef GTA IV fenomeninden sonra oldukça basit geliyor. Bu haliyle The Godfather II’nin kontrolleri, ancak Wheelman’e rakip olabilir. Arabalar bir türlü dönmek bilmiyor ve fiziksel olarak da gerçekçi devinimler sergilemiyorlar. Ayrıca hasar modellemeleri de gayet basit. Genellikle araçların boyası çiziliyor ve ufak tefek ezikler alıyorlar. GTA IV’den sonra böylesine yetersiz modellemeler görmek üzücü.

Oyunun yapay zekası, eksi hanesindeki bir başka kalem. Ortalığı birbirine kattınız ve polis peşinize düştü diyelim. Hemen bir arabaya atlayıp, basıyorsunuz gaza. Polisler de dirençli, peşinizden geliyorlar. Düz bir yol, önde siz, arkada polisler gidiyorsunuz. Derken siz aniden direksiyonu yana kırıp, bir parka ya da araziye çekiyorsunuz otomobilinizi. Polisler de sizin bu hamleniz sırasında aralarında başka bir şey tartışıyor olmalılar ki, bu manevranızı görmeyip düz devam ediyorlar. Görün bakın ki, oyunun New York’unda emniyeti kimler sağlıyor(!)

İleri, ileri ve hücum!

The Godfather II’de karşımıza çıkan düşmanlar yapay zeka konusunda bir hayli yetersiz. Zira sadece sizi gördükleri yerde üzerinize saldırmaktan başka hiçbir yetenekleri yok! Önceden belirlenmiş siperlerin arkasında durup ateş etmek de onların yetenekli olduğunu göstermiyor, çünkü oyunda düşmanlar ateşin geldiği yere bakmaktan bile aciz olabiliyorlar. Bunun üzerine bir de ayağa kalktıklarında, ya sırtından ya omuzlarından mermi yiyorlar. Yapımda maalesef ateş ettiğiniz yere göre daha kolay ya da zor şekilde düşmanı etkisiz hale getirmek de mümkün değil. Zira alnından vursanız da hemen öldüremiyorsunuz, karnına kurşun doldursanız da... Maalesef gelişi güzel ve isabetli ateş etmekten başka çareniz yok.

The Godfather II
"Adamlarınız ile camlardan sarkıp, düşmanlara ateş açmanız mümkün."

Yapımda videoların geçilmemesi de bir başka problem. Tamam, hikaye için gerekli bilgiler içerebilirler fakat izlemek isteyen izler, istemeyen de görevleri oyun içinden takip eder. Bazıları birkaç dakika süren bu videoları maalesef izlemekten başka çaremiz yok. Hele ki tekrar aynı görevi oynuyorsanız, bu görüntüleri seyretmek tam bir işkence oluyor.

Her etki, bir tepkiyi de beraberinde getirir

Haritadaki birçok binaya girebildiğimiz oyunda, çevredeki bazı objelere de zarar verebiliyoruz. Özellikle otomobille giderken, tabelaları, sokak lambalarını devirmemiz söz konusu. Ancak devrilir devrilmez ortadan kaybolmaları hiç de göze hoş gelmiyor.

Çoğunlukla kötü yönleri ön plana çıkan yapımda, güzel detaylar da yok değil. Mesela çatışmalarda yanınızda bulunan adamlarınız etkisiz hale gelirse, hastaneye gönderiliyorlar. Eğer gücü bitmeden yanına yanaşabilirseniz, sağlığını yükseltebiliyorsunuz.

Corleone Ailesi

Fire Starter, Safe Cracker, Team Deathmatch olmak üzere üç adet multiplayer modu bulunan yapımda, çoklu oyuncuya da destek veriliyor. Ne kadar eğlenceli olduğu tartışılsa da, The Godfather II’yi bir de multiplayer’da denemekte yarar var. Ancak çok fazla bir şey ummayın, zira campaign görevleri bile kafi gelebilir. Uzun lafın kısası, ilk oyundan pek de ileriye taşınamamış bir yapım The Godfather II. Sesler ve müzikler gayet başarılı olmasına karşın, grafikler için övgü dolu sözler söylemek çok zor. Zamanın gerisinde kalmalarının yanında, son derece basit kaplamalarla dolu binalar, detaydan yoksun yüz kaplamaları ve PlayStation 3’de bulunmayan anti-aliasing gibi özellikler yüzünden, görseller epey yetersiz. Oynanabilirlik açısından da ortada dillendirecek kadar iyi bir şey yok. Ne araç kontrolleri, ne de yaya halde kamera açılarıyla uğraşıp, bir yandan da karakterimizi yönlendirmeye çalışmak, insanda tatlı duygular bırakıyor. Genel olarak bakıldığında oyundaki öykünün The Godfather II filmiyle de pek alakası yok. Maalesef artılar ve bütün bu eksilerden geriye kalan sıradan bir mafyacılık oyunundan başka bir şey değil.
Yorumlar 1
MK Okuru
MK Okuru 9.09.2024 04:27
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 3.07.2022 11:37
2 özeliği olan adamlar nerede biliyormusunuz
Kalan Karakter: 300 Gönder
İlginizi Çekebilir