ArtılarHarika grafikler, zevkli oynanış, müthiş animasyonlar, sanatsal konu ve müzikler, inanılmaz kaliteli ara sahneler, iki farklı karakterle oynayabilme imkanı, mükemmel uyumlu Sixaxis-Motion sensetive özelliği, bol hareket ve combo seçeneği
EksilerKısa oyun süresi, küçük frame düşüşleri
"Yazı için Ertunga Gündüz'e teşekkür ederiz."
Ninja Theory tarafından geliştirilen Heavenly Sword(HS), ilk olarak 2003
yılında konsept bir video ile Xbox’a özel olarak tanıtılmıştı. Aradan 2 yıl
geçti ve E3 2005’de karşımıza PlayStation 3’ün özel oyunu olarak çıktı ve
oldukça etkileyici bir video ile herkesin beğenisine sunuldu. Zaman içinde
gösterilen video ve resimler yapımın God of War kopyası bir oyun olarak
görünmesine sebep olmuş olsa da, heyecanla beklenildi. Özellikle ana karakter
Nariko oyunun en göze çarpan kısmıydı. Ancak bu tip oyunların
vazgeçilmezlerinden biri olan zıplama hareketinin olmayacak olması HS için bazı
soru işaretlerine sebep oldu. Geçtiğimiz yılın ortalarında oldukça kısa bir
demosu yayınlandıktan sonra büyük bir kısım oyunu beğenmişti, fakat demo çok
kısa bir oynanış sunduğundan her konuda çok da bilgi vermiyordu. Uzun
bekleyişten sonra 2007’nin sonlarına doğru tam sürümü raflardaki yerini aldı ve
daha ilk dakikadan itibaren kalitesini gösterdi. Türdeki tek rakibi olan God of
War’a rağmen oldukça başarılı bir oyun olacağını belli etmişti.
Kutsal kılıç kınından çıktı
Heavenly Sword, adından da anlaşılacağı gibi cennete ait bir kılıç ya da inanış
öyle. İçinde büyük bir güçle beraber kullanıcısı için kara bir sonu da
barındırıyor ve bu yüzden bu kutsal kılıcı kullanması için en doğru kişi
bekleniyor. HS birbirine çok bağlı olan bir halk tarafından korunuyor ve tek bir
inançları var. Onları koruyan liderlerinin çocuklarından biri Heavenly Sword’u
ellerinin arasına alacak ve sahip olduğu gücüyle beraber barışı getirecek. Ancak
liderin kız çocuğu olunca bu inanış da halk için sonlanıyor, ama kılıcı isteyen
diğer bir kişi Kral Bohan, Nariko’nun babasını kaçırınca, güzel kızımız Heavenly
Sword’u alıyor ve hikayemiz başlıyor.
Oyunumuz oldukça sanatsal işlenmiş konusuyla en başta oyuncuyu içine almayı
başarıyor. Çünkü Nariko’la attığımız her adımımızla beraber, verdiğimiz büyük
mücadeleyi kazanmaya biraz daha yaklaşıyoruz, fakat aynı zamanda gerçekleşecek
hazin sona da yaklaşmış oluyoruz. Ama Nariko’nun inancı, isteği ve güzelliği
sayesinde sizde kendinizi ister istemez bu büyülü dünyaya kaptırıyorsunuz.
Kabullenilen lanete adım adım
Öncelikle HS’nin kendi türündeki birçok rakibinin önünde bir aksiyon-macera
oyunu. Tabi her oyun gibi eksileri de var ama artıları o kadar fazla ki
eksilerini görmüyor insan, görse de dikkate almıyor. Bu yüzden ilk olarak
artıları ele alalım. Nariko ile oyun boyunca Heavenly Sword’u kullanıyoruz ve bu
sayede çok sayıda hareket ve combo yapabiliyoruz. Speed Stance, Range Stance ve
Power Stance adında 3 farklı hareketimiz var. Genel olarak kare ve üçgen
tuşlarıyla saldırı yapıyoruz ve aynı anda L1-R1 tuşlarını da kullandığımızda
diğer hareketlerde gerçekleşiyor. Şimdi bu saldırılardan biraz bahsedelim. İlk
olarak Speed Stance adındaki sürekli kullanabildiğimiz normal saldırımız mevcut.
Bunun dışında Range Stance ise L1 tuşuna basılı tutarak gerçekleşen ve stil
olarak Kratos’un kılıçlarını andıran, uzun mesafeli ama zayıf vuruş gücüne sahip
saldırı türü. Son olarak da Power Stance, R1 tuşuna basılı tutarak gerçekleşiyor
ve kısa mesafeye sahip olmasına rağmen, Nariko’nun en güçlü kılıç darbeleri bu
saldırı şekliyle gerçekleşiyor. Ayrıca oyunda çok fazla sayıda combo mevcut ve
Nariko bu comboları çok sanatsal bir şekilde gerçekleştiriyor ve oyundaki combo
sisteminin en güzel yanıysa kullandığımız saldırı türlerini anında
değiştirebiliyoruz, o geçişi çok başarılı bir şekilde yapmışlar ve oyuna oldukça
zevk katmış diyebilirim.
Bir de yaptığınız combolarla dolan bir barınız var. Bar dolduğunda en güçlü
saldırınızı yapabiliyorsunuz ve bu combolar sayesinde açabileceğiniz birçok
ekstra içerikte mevcut. Bunun dışında benzer oyunlarda görmeye alışık olduğumuz
zıplama ve savunma hareketleri ne yazık ki yok. İlk bakışta büyük bir eksi gibi
görünse de, Nariko oyun boyunca düşmanlarına öyle saldırılar yapıyor ki yere
inmiyor diyebiliriz.
Savunma olayın da ise düşmanların size saldırı şekline
bağlı olarak Nariko otomatik olarak hareket yapıyor. Örneğin bir düşman
saldırdığında etrafında üç farklı renk oluşuyor, bu renkler size saldırı gücünü
gösteriyor. Mavi ya da sarı ise zaten Nariko kendi kendine bu saldırıyı
savuşturuyor, ancak kırmızı ise bu tip saldırıları savunamıyor, bu yüzden gelen
saldırıya göre takla atarak kaçmaya çalışıyorsunuz.
Nariko oyun boyunca Heavenly Sword’u yanından ayırmasa da, geçici olarak silah
değişikliğine gidebiliyor. Mesela top, füze atan ilginç silahlarda kullanıyor.
Ayrıca her türlü eşyayı alıp fırlatabiliyoruz ve burada Sixaxis devreye giriyor.
Sahip olduğu Motion Sensetive özelliği sayesinde ilk başta çok tartışılan ve
birçok oyunda var olmasına rağmen, pek rağbet görmeyen bu özelliği PlayStation 3
ün çıkmış oyunları içinde belki de en iyi kullanan oyun Heavenly Sword oldu.
Attığımız füze, top, eşya ya da ok gibi şeyleri bu özellik sayesinde
yönlendirebiliyoruz. Örneğin fırlatmış olduğumuz nesneyi kontrol ederek tam
uzaktaki bir düşmanı rahat bir şekilde vurabiliyoruz. Ayrıca ok demişken oyunda
kontrol ettiğimiz karakter sadece Nariko değil, onun en yakın dostu olan Kai de
kontrol ediyoruz. Ancak Kai’le pek yakın mesafe saldırıları yapmıyoruz
genellikle uzaktan işimizi hallediyoruz. Yakın mesafe olduğunda da Kai kıvrak
hareketleriyle düşmanlarından kaçmayı başarıyor. Sahip olduğu yay sayesinde de
fırlatmış olduğumuz okları Motion Sensetive sayesinde kontrol ediyoruz ve
Sixaxis’i kullanmak hem Nariko’da hem de Kai’de gerçekten çok zevkli. Ninja
Theory bu konuda kesinlikle alkışı hak ediyor. Genel olarak oyunun oynanış
mantığı çok başarılı tasarlanmış ve sanat şaheseri olarak tasarlanmış konu ve
bölümlerle Heavenly Sword her konuda birçok rakibinin önüne geçmeyi başarmış.
Sanatsal görsellik içindeki dram
HS, oynanışı dışında sahip olduğu görsellikle de ön plana çıkan bir oyun olmuş.
Ninja Theory sanatsal olarak çok iyi işlenen konuyu müthiş mekanlarla
harmanlayarak büyülü bir dünya ortaya çıkarmış. Oyunun atmosferini çok başarılı
bir şekilde yansıtan bölümler, oyuncuyu içine çekmeyi, sıkılmasını engellemeyi
çok iyi bir şekilde başarıyor. Mükemmel tasarlanmış çok büyük alanlarda bile
başarılı bir şekilde uygulanan Draw Distance sayesinde, kilometrelerce ötedeki
yerleri 3D olarak çok net bir şekilde görebiliyorsunuz. Ayrıca inanılmaz
sayılarda düşman var, ekrana şaşkınlık içinde bakıyorsunuz. Teknik olarak
bakarsak, Killzone 2 dışına belki de en iyi mocap senkronizasyonunu bu oyunda
görüyoruz. Karakter modellemesi, yüz ve mimik animasyonları takdire şayan bir
halde. HDTV’de oynarken hayranlıkla bakabilirsiniz. Bunun dışında film gibi olan
her ara sahneler, HS’nin oyun değil de film gibi zannedilmesine sebep olabiliyor,
yani o kadar etkileyici.
Müthiş konuya eşlik eden, çok güzel müziklerde var. Etkilenmemek elde değil,
oyunu oynarken kendinizi kaptırabiliyorsunuz ve bir an için başka bir dünya da
hissedebilirsiniz. Ayrıca karakter seslendirmeleri de çok başarılı, dediğim gibi
HS oyundan çok bir filmi andırıyor diyebiliriz. Ancak çok az da olsa bazı Frame
düşüşleri gözlenebiliyor ama önemsiz boyutta diyebiliriz, bir de son zamanlarda
aksiyon oyunlarının kaderi olan kısa oyun süresi bu oyunda da karşımıza çıkıyor.
Toplamda 7,8 saatlik bir oynanış sunuyor. Ama bu sanat şaheserini oynarken
hiçbir eksik yönü düşünmüyorsunuz ve kendinizi tamamen HS’ye veriyorsunuz.
Son sözler
Heavenly Sword, kesinlikle PlayStation 3 ün en iyi birkaç oyunundan biri ve
bütün oyuncuların oynaması gereken bir oyun olmuş. Sanatsal olarak işlenen
mükemmel konusu ve müzikleriyle oynayanı içine alan, oynanışıyla sanki o
mücadeleyi sizde veriyormuş gibi hissettiren, film tadındaki bu oyunu oynamak
gerçekten oyuncular için büyük bir şans. Ninja Theory çok ama çok başarılı bir
iş çıkarmış ve sonuç olarak verilen parayı sonuna kadar hak eden nadir
yapımlardan biri.