ArtılarMüthiş zevkli kariyer bölümü, başarılı online turnuva, harika grafikler, sorunsuz oynanabilirlik, yaratılan karaktere çok başarılı bir şekilde kendi yüzünüzü ekleyebilme, uzun oyun süresi, çok eğlenceli ve sıkmayan yapısı, tek kelimeyle kalitesi
EksilerAntrenmanlar zorlayabiliyor, gerçekçi kontrol mekaniği sabırsız oyuncuları sıkabilir, seyirciler PS2 döneminden kalma
“O kadar hızlıyım ki; odamda ışığı söndürmeye kalktığımda, ışık
sönmeden oturduğum yere geri dönebiliyorum.”
Hangi yıldı pek hatırlamıyorum, televizyonda boksla ilgili konuşan iki adamın
bir programına denk gelmiştim. Gerçi o zamanlarda bu sporla pek ilgim yoktu. Ne
izlerdim, ne de takip ederdim. İşte bu güzide beyefendilerin konuşması esnasında
yukarıda bahsetmiş olduğum söz geçti. Bir an duraksadım. Sonra kendi kendime bu
ne özgüven, bu nasıl bir güç gösterisi dedim. Tabii o gün bu sözün sahibinin
Muhammed Ali olduğunu da öğrendim ve boks sporuna ilgim, belki de birçok insan
gibi Muhammed Ali sayesinde arttı. Ancak bu ilgi sıkı bir takipçi olmamın yanı
sıra, kısa bir süre boks yapmaktan ileriye gidemedi maalesef. Ben de madem
normal yaşantıma bu sporu sığdıramıyorum, heyecanı sanal dünyada arayayım dedim.
Lakin sanal dünya da boks konusunda pek başarılı değildi. Ama sağ olsun EA, ben
ve benim gibi birçok insanı yalnız bırakmadı ve ortaya Fight Night Round (FNR)
serisini çıkardı.
Aslında birçok boks oyunu olmasına rağmen, o zamana kadar ki en gerçekçi
deneyimi FNR sağladı ve 2004 yılında piyasaya giriş yaparak, kısa sürede kendi
türünde rakipsiz bir oyun haline gelmeyi başardı. Tabii bunda her yıl çıkan yeni
versiyonunun, eskisine oranla çok daha iyi grafik ve çok daha iyi
oynanabilirlikle gelmesinin de etkisi büyüktü. Ancak FNR3’ün eski konsollarla
yeni nesil konsollar arasında sadece grafik farkının olması, biraz eleştiri
almıştı. Aynı oynanabilirlik, değişmeyen animasyonlar, yine sıkıcı ve monoton
içerik ne yazık ki yapımın biraz kolay unutulmasına sebep oldu. EA de bunun
üzerine FNR serisine ara vererek, Facebreaker adına farklı bir boks oyunu
yapmaya karar verse de, yapımın piyasaya girişiyle çıkışı bir oldu ve firma
belki de tarihinin en kötü oyununu yaptı. Dolayısıyla adresler yine FNR serisini
gösterdi ve 3 yıllık aranın ardından her şeyiyle yepyeni bir Fight Night Round
geldi.
"Oyuna kısa bir alıştırma bölümü ile başlıyoruz. Değişen kontrol sistemi ilk başlarda biraz zorluk çıkartabiliyor, ama alışınca da tadından yenmiyor."
Gel de efsane nasıl olunur göstereyim!
FNR4, öncekilere göre artık çok daha geniş bir içeriğe sahip. Bu genişlik
bilhassa kariyer ve online modlarda karşımıza çıkıyor. Bu iki bölüme geçmeden
önce oyunun diğer kısımlarını da kısaca bir göz atalım. İlk olarak tabii ki
amaçsız bir şekilde güç gösterisi yapmak isteyenler için Fight Now kısmı yer
alıyor. Burada ister yapay zekaya, ister arkadaşınıza karşı mücadele
edebilirsiniz. Bunun dışında menüde yer alan bir başka kısım ise karakter
yaratma bölümü. Karakterinizin tüm görünümünü ve özelliklerini sizin
belirlediğiniz, yepyeni bir boksöre can verebiliyorsunuz. Ayrıca oyundaki en
güzel özelliklerden biri de burada ortaya çıkıyor. Çünkü PS Eye kameranız varsa,
kendi yüzünüzü hem de oldukça benzer bir şekilde yarattığınız karakterin
suratına ekleyebiliyor ve kendinizi bir anda FNR dünyasının içinde
bulabiliyorsunuz. Menüdeki bir diğer kısım ise kendi köşenize bakabileceğiniz
yer. Burada yaratmış olduğunuz karakterin tüm başarılarını takip
edebiliyorsunuz. Son olarak da Fight Night Store bölümü bizleri karşılıyor.
Store, EA’in oyunla ilgili ekstra içerikleri sunduğu yer.
Gelelim FNR4’ün en önemli iki noktasına, yani kariyer (Legacy Mode) ve online
bölümüne… Bu iki bölüm oyunda en çok girip çıkacağınız yer diyebilirim. Tabii
hangisinde oyalanacağınız ise size bağlı, mesela ben online oyun oynamayı pek
seven biri olmadığım için, en çok Legacy modu kısmında zaman geçirdim. Ancak her
iki kısımda gerçekten oldukça özenilerek hazırlanmış ve oynayanı kesinlikle
sıkmadan, içine çekebilen bir yapıya sahip.
Online’da ilk dikkati çeken kısım World Championship, kısaca sanal dünya
şampiyonası da diyebiliriz. Dünyanın birçok ülkesinden farklı insanlarla, online
alanda ister mevcut herhangi bir boksörle, ister yarattığınız boksörle bu
turnuvaya katılabiliyorsunuz. Online alanda gerçek insanlara karşı kemer
mücadelesi verebilirsiniz. Yaptığınız maçlarla galibiyet yüzdenizi, dolayısıyla
da puanınızı arttırarak yavaş yavaş basamakları çıktığınız bu World Championship
bölümü, online oynamayı seven arkadaşlarımız için bulunmaz nimet diyebilirim.
İşin en güzel kısmı ise hiç lag olmayışı… Hatırlarsanız FNR3 bu konuda sınıfta
kalıyordu. Ama EA FNR4’de problemi çözmüş, aynı tek kişilik oyun oynuyormuş
gibi, online modda da rakiplerinizle kapışabilirsiniz.
Online bölümde rastgele maçlar yapabileceğiniz Quick Match ve tüm özelliklerini
sizin belirlediğiniz maçların yer aldığı Custom Match seçeneği klasik olarak
yerlerini almışlar. Ayrıca arkadaşlarınızla beraber turnuva yapabileceğiniz
Create Session bölümü de oldukça güzel bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor.
Bunların dışında karakterlerinizi paylaşabileceğiniz Boxer Share, online
şampiyonadaki sıralamayı görebileceğiniz Leaderboards ve online alanda
yaptığınız maçların durumuna bakabileceğiniz My Corner bölümü de FNR4’de hazır
kıta bekliyorlar. Yapımın bu alandaki en güzel yanlarından biri de dünyaca ünlü
spor kanalı ESPN’nin de mevcut oluşu…
ESPN için ayrı bir paragraf açmak istiyorum, çünkü cidden müthiş bir özellik
olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Mesela maç yaptığınız anlar hariç, FNR4’ün
her anında ekranın alt köşesinde sürekli akan bir ESPN haber bölümü ve canlı
sonuçları belirtmek için yayına bağlanan bir spiker var. Burada sürekli birçok
spor haberi, maç sonuçları gibi bilgiler yer alıyor. Bunların içerisinde
Amerika’daki NBA, NHL, NCAA, Golf, AFL gibi sporların yanı sıra NASCAR, F1, Cart
ve tenis var. Ayrıca İngiltere Premier Ligi ve FA Cup’ın yanında; İtalya,
İspanya, İskoçya, Almanya, Fransa, Hollanda (Maalesef Türkiye Ligi yok) gibi
futbol ligleri, UEFA kupası ile Şampiyonlar Ligi, Dünya Kupası, Konfederasyon
Kupası gibi futbol alanlarındaki canlı skorları da her daim anında öğrenebilme
imkanınız var. Artı olarak resmi siteye giriş yaparak videolu olarak da bilgi
edinebilme şansınız da mevcut. Mesela geçtiğimiz günlerde yapılan NBA Draft’ın
özetini izledim diyebilirim. Açıkçası bunun gibi birçok hem canlı hem de videolu
haber daha yer alıyor. Kısacası FNR4’ün içinde ESPN gibi dev bir spor kanalı her
daim çalışır vaziyette yerini almış. Kesinlikle harika bir iş!
"Maç öncesi yaptığımız antrenmanlar gereksiz yere oldukça zorlayabiliyor, açıkçası biraz daha kolay olabilirmiş."
Elim balyoz, kafam çelik gibi…
Sonunda geldik kariyer yapabileceğimiz Legacy moduna… FNR3’de bu bölüm baygınlık
verici derecede sıkıcıydı. Sürekli rakibini seç, antrenman yap, maça çık,
Bermuda Şeytan üçlüsüyle karşılaşmaktan ileriye gidilemediğinden, oyunun ömrünü
de ne yazık ki oldukça kısalıyordu. Dolayısıyla da FNR3, o güzel grafikleri
görebilmek için, öylesine bir-iki maç yapıp, kapatılan bir oyundan öteye
gidemedi. Ama FNR4 bu sıkıcı yapıyı tamamen ortadan kaldırmış durumda… Çok daha
geniş ve gerçekçi bir hal alan Legacy, oynayanı ciddi derecede içine çekiyor.
İlk olarak karakter bölümü bizi karşılıyor, burada ya kendiniz yeni bir karakter
yaratacaksınız ya da mevcut boksörlerden birini seçeceksiniz. Eğer oyundaki
boksörlerden birini seçersiniz, dolayısıyla ayrıntıları da geçmiş oluyorsunuz.
Ancak yeni bir karakter yaratmak isterseniz, çok daha farklı ve doğal olarak
daha eğlenceli bir bölüm sizleri bekliyor olacak.
Yeni bir karakter yaratma işlemi aslında güzel olsa da, FNR3 oranla bazı
ayrıntılar ya ortadan kalkmış ya da değişmiş. Öncelikle boksörünüzü yaratırken
size üç farklı seçenek sunuluyor. Bunlardan biri PS Eye kamerasıyla kendi
yüzünüzü ekleyebilme, bir diğeri ise yüklü olan resimlerinizden herhangi birini
seçebilme… Yok ben uğraşamam diyorsanız, o zaman oyunun şefkatli kollarına
bırakın kendinizi ve size sunduklarıyla boks dünyasına yeni bir şampiyon
yaratmaya başlayın. Öncelikle 80 kadar farklı yüz modellemesinden birini seçerek
işe başlıyoruz. Ardından karşınıza gelen menüde dört farklı bölüm yer alıyor.
Bunlar sırasıyla; Boxer Info, Appearance, Boxer Accessories ve Boxer Style. İlk
bölümde boksörünüzün ismini, lakabını, yaşadığı yer gibi özelliklerini
belirliyorsunuz. Hatta ilk oyunda olmayan ringe giriş müziğini de buradan
ayarlıyorsunuz. Sürekli çalan 23 ana şarkı var ve hepsi müthiş. İster bunlar
içinden, ister 13 tane bonus şarkıdan, isterseniz de gerçek boksörlerin
kullandığı şarkılardan birini seçebiliyorsunuz. Her maça başladığınız da sizin
tanıtımınız esnasında arka fonda belirlediğiniz şarkı çalıyor. Tabii bunu oyunun
her anında değiştirebilme imkanınız da var.
İkinci bölüm de ise, boksörün hangi sıklette mücadele edeceğini, kas yapısını,
kilosunu, boyunu, saçını, sakalını gibi özelliklerini belirliyorsunuz. Önceki
oyunlarda karakterin yüz yapısıyla oynayabiliyorduk. Ancak burada sadece sabit
modeller yer aldığı için, siz sadece saç, sakal, göz, kaş gibi şekillerine karar
verebiliyorsunuz.
Üçüncü bölümde boksörümüzün aksesuarları yer alıyor.
Bunlar içinde eldiven, şort, çorap, ayakkabı, pelerin ve dişlik yer alıyor.
Hepsinin rengi ve dokusuyla oynayabilme imkanı verilmiş. Ayrıca Lonsdale, Rival,
Adidas, Reebok, Reigning Champ, Everlast, Gant gibi ünlü markalarda yer alıyor
ve seçtiğiniz tüm aksesuarları bu markaların altında beğeniyorsunuz. Yapımda
ilerledikçe de her markanın yeni ürünleri ortaya çıkıyor. Son bölümde ise,
boksörün dövüş sitilini belirliyoruz. Eskisi gibi bize verilen bir puan
doğrultusunda karakterin güçlerini arttırıp, azaltma yok. Burada seçtiğiniz stil
hangi gücünüze nasıl etki ediyor, ona dikkat ederek hareket ediyorsunuz. Örneğin
en iyi yumruğunuzu sağ olarak belirlediyseniz, sol yumruk gücünüz azalıyor.
Dolayısıyla size en uygun boksörü yaratabilmek için ince bir ayar çekmeniz
gerekiyor.
Yeni bir hayat
Boks kariyerimize amatör bir turnuvayla başlıyoruz. Kimsenin ne tanıdığı var, ne
ilgilendiği… Küçük çapta, profesyonel hayata adım atmak için ilk mücadelemizi
burada veriyoruz. Turnuvayı şampiyon bitirdikten sonra devlerin dünyasına 50.
sıradan giriş yaparak, yumruklarımızı bir bir konuşturmaya başlıyoruz. Tabii
bunun için öncelikle sıralamada bizim üstümüzde yer alan rakiplere meydan
okumamız gerekiyor. Eski oyundaki özensiz ve basit görünüm yok artık, burada
yıllık bir takvim karşımıza çıkıyor. Takvimde tüm maç günleri belli ve siz de
istediğiniz bir günü seçerek rakibinize maç teklifi yapıyorsunuz. Bunun
haricinde takvimde yapılan önceki maçlar, analizler, galibiyet, mağlubiyet,
beraberlik ve KO sayılarınız da görünüyor.
"Raunt sonlarındaki boksör ve antrenör ikilisi görülmeye değer."
Maç teklifleri ise oldukça detaylı bir şekilde hazırlanmış. Yapacağınız maçın
tarihini ayarlayabiliyor hatta ESPN’nin Çarşamba veya Cuma gecesi maçlarından
birine çıkabiliyorsunuz. Fakat her maç sonrası 1-2 ay arasında değişen zorunlu
bir iyileşme, dinlenme dönemi geçiriyorsunuz. Ayrıca yapacağınız maça hazırlanma
süresi ne kadar uzunsa aradaki antrenman sayısı da ona göre artıyor. Önceki
FNR’ler gibi sadece bir tane antrenmanla kısıtlı değiliz. Bunun dışında
antrenmanların sayısı ve çeşidi de arttırılmış. Ancak oldukça zor bir hale
geldiğini de söylemek lazım. Bazen yapmakta gerçekten zorlandığınız çalışmalar
olabiliyor ki, ciddi derecede zor olan, en azından tam puanı alabilmenin
gereksiz yere çok zor olduğu çalışmalar söz konusu… Dolayısıyla da kendi
çabanızla gücünüze çok fazla katkı yapamayabiliyorsunuz. Bu yüzden Auto Training
bölümü de yine sizleri bekliyor olacak. Bu tip durumlarda otomatik olarak
çalışmayı yaptırıp, mevcut puanın yarısını kolayca kapabiliyorsunuz. Otomatik
olarak sadece çalışma yaptırmıyorsunuz, isterseniz yapacağınız karşılaşmayı da
bu şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Tabii bunun için gerçekten yeneceğinize emin
olduğunuz maçları seçmekte fayda var. Aksi takdirde siz oynarken yenebilecekken,
otomatik olarak yaptırarak yenilgiyle sonuçlanan karşılaşmalara tanıklık
edebilirsiniz.
Yükselmek
FNR4’te yenilgi almak kariyerinize ciddi etki ediyor. O yüzden çalışmalarınızı
çok dikkatli yapmanız gerekiyor. Mesela illa yumruk gücüm çok güçlü olsun, her
yumruğum balyoz gibi etki etsin diye sadece o yönünüze abanırsanız, bazı
yerleriniz eksik kalabiliyor. Örneğin vücut dayanıklılığınız aynı derecede
gelişmediği takdirde, karşılaşma esnasında yere düştüğünüzde ayağa kalkmanız çok
zorlaşabiliyor. Rakipleriniz 4-5 kere düştükten sonra bile ayağa
kalkabiliyorken, böyle bir durumda siz 2-3 düşüşten sonra yere yatak yapıp, bana
dokunmayın bir zahmet diyorsunuz. Bu durum çok can sıkıcı olabiliyor, çünkü
genel anlamda rakibinizden güçlü olduğunuz halde, bir anki boşluğunuzdan
yararlanarak sizi yere seren boksör, bu sayede kazanabiliyor.
Güç dağılımınız bunlarla sınırlı değil. Maç yapmak istediğiniz rakibin güçlerine
baktığınız da, genel ortalamasının sizinkinden düşük olduğunu görüyorsunuz ve
hemen bu adamı yere sererim diyerek maç teklifi yapıyorsunuz. Ancak maç
başlıyor, siz bir yumruk atana kadar rakip birkaç taneyi suratınıza indiriyor.
Yahu ne oluyor demeye kalmadan abondane olduğunuzu fark ediyor ve son bir
darbeyle yere seriliyorsunuz. Maç bitiyor, ama siz hala niye yenildim sorusunu
arıyorsunuz.
Tekrardan rakibinizle aranızdaki güç farkına bakarken, daha önce
dikkatinizi çekmeyen bir noktayı görüyorsunuz. Yumruk hızları… Ve daha bunun
gibi çok fazla detay var ve hepsine çok iyi ayar yapmanız gerekiyor, aksi
takdirde beklenmedik mağlubiyetlerin yanı sıra beklenmedik galibiyetlerde
alabiliyorsunuz.
Kariyerinize yenilgi kadar, galibiyet almak da etki ediyor. Hatta gün olur
devran döner, bir bakmışsınız sıralamada sizin baya bir üstünüzde yer alan
birini yere sermişsiniz. İşte o an güzel bir şampanya patlatma zamanıdır. Çünkü
bu galibiyet sayesinde hem boks dünyasındaki ününüz müthiş derecede yükseliyor,
hem de dünya sıralamasındaki yeriniz etkileyici bir değişikliğe uğruyor.
Sıralama demişken de oyunda bu konuda iki farklı sistem yer alıyor. Biri kendi
sıkletinizin bulunduğu, diğeri ise P4P yani Pound for Pound adındaki boksörlerin
değerlerini gösteren sıralama; çünkü bu sayede para kazanmak yerine, sahip
olduğunuz boksörün, boks dünyasındaki değerini görebiliyorsunuz. Hatırlarsanız
FNR3’te galip geldiğimiz maçlardan paralar kazanıyorduk, bu paraları da almak
istediğimiz yeni aksesuarlara harcıyorduk. Ama artık böyle bir şey yok, herhangi
bir aksesuarı almak için paraya ihtiyaç duymadığımız için, dördüncü yapımda da
para kazanma işine de yer verilmemiş.
Yapımı eğlenceli ve çekici bir hale getiren diğer özellik ise Legacy Rating,
başka bir deyişle kariyer derecelendirmesi de diyebiliriz. Bu bölümde farklı
farklı kademeler yer alıyor ve başarılarınız ile bu kademeleri bir bir geride
bırakabiliyorsunuz. Tabii bunları gerçekleştirmek çok kolay değil. Mesela ilk
dört kademe olan Bum, Prospect, Club Fighter ve Contender’a ulaşmak bir nebze
kolay olsa da, bir sonraki kademe olan Champion ve diğerlerine geçebilmek için
bir kemer sahibi olmanız gerekiyor ki, bunun içinde bulunduğunuz sıklette en
azından ilk 10 boksör arasına girmeniz şart! Ama her şeye rağmen bu kademelerde
ilerlemek için şu kadar kazanma yüzdesine ulaş, popülariteni şu kadar yap, ESPN
Cuma gecesi maçı kazan gibi genel olarak yapmanız gerekenleri yapım size
gösteriyor. O açıdan kategorileri nasıl geçeceğiniz konusunda zorlayıcı bir
durum pek olmayıp, zamanla kazandığınız başarılılarla tüm zamanların en iyisi
kategorisine kadar yükselebiliyor ve boks dünyasında ölümsüz olabiliyorsunuz.
Bunların dışında oyunda birçok ilgi çekici özellik daha yer alıyor. Mesela her
yıl her sıkletten ve genel olarak yılın en başarılıları seçiliyor. Yılın en iyi
boksörü, yılın en iyi dövüşü, yılın raundu, yılın şanslısı, yılın nakavtı gibi…
Bu sayede oyunun oynanabilirliği de oldukça artıyor. Açıkçası FNR4’ün Legacy
modu cidden çok ayrıntılı, gerçekçi, eğlenceli ve düzgün bir yapıya sahip.
Önceki oyunların aksine çok daha başarılı bir şekilde sunulması, EA’nin
gerçekten büyük başarılarından biridir diyebiliriz.
"Yumrukları savuşturma tekniği sayesinde rakibi Çin'e kadar yollayabilirsiniz. Tabii size de bu sayede etkili bir yumruk vurabilmek için otoban gibi boş bir alan kalıyor."
Ter dökmeye hazırlanın!
Oynanabilirlikten de bahsetmezsek olmaz. FNR bu konuda tek kelimeyle sınıf
atlamış. İnanılmaz derecede harikulade bir oynanış sistemine sahip olan dördüncü
yapım, serideki diğer kardeşlerini tam anlamıyla çatlatıyor. İlk olarak gamepad
üzerindeki kontrol mekaniği değişime uğramış durumda… Eski FNR’lerdeki vuruş
teknikleri çok başarılı değildi, çoğu zaman da karışan bir yapıda olduğu için,
maça genellikle rastgele atılan yumruklar hakim oluyordu. Bu defa Motion Capture
teknolojisinin de yardımıyla FNR4, adeta gerçek bir boks karşılaşmasından
farksız bir hale bürünüyor. Ardı ardına sağ-sol direk, aparkart gibi yumrukları
önceki oyunlara göre hem daha rahat hem de daha hızlı bir şekilde yapabiliyoruz.
Bu da oynanabilirliği müthiş zevkli bir hale sokuyor. Ayrıca en etkili vuruşumuz
olan Haymaker yumrukları ise, eskisi gibi sadece sağ analog ile yapılmıyor.
Artık R2 tuşuna basılı tutarak yumruğu sallamanız gerekiyor. Bu yumruk türünün
bu şekilde karşımıza çıkması gerçekten önemli bir durumdu, çünkü önceki
oyunlarda tüm yumruklar sağ analog ile yapılıyordu. Dolayısıyla da bazı anlar
istenilen vuruşu yapamıyorduk, karışabiliyordu. Ama FNR4’le beraber tüm vuruş
tekniklerimizi bilinçli bir şekilde, ayrı ayrı yapabiliyoruz.
Yapım adeta baştan yaratıldığından müthiş bir değişim furyası bizi karşılıyor.
Bu değişimlerden biri de raunt sonlarında yaşananlar. FNR3’te tüm kontrol
bizdeydi. Raunt bittiğinde şişmiş bölümü indirme ve açılan yarayı kapatma
şansımız vardı, ama dördüncü oyunla birlikte artık kontrol bizde değil, en
azından direk olarak.
Boksörümüz köşesine gelince bize üç farklı seçenek
sunuluyor. Bunlar sağlık, dayanıklılık ve hasar. İşte bizde maç esnasında
yaptığımız güzel hareketler sonucu kazandığımız puanları burada istediğimiz
bölüm ya da bölümleri iyileştirmek için kullanıyoruz. Hatta hiç kullanmayıp bir
sonraki raunt bitimine saklayıp, biriktirebilirsiniz.
Boksörlerin aldıkları yararlarda çok gerçekçi bir hale bürünmüş. Çok etkili bir
yumruk attığınızda, daha ilk seferde rakibin yüzünde yarık açabiliyorsunuz. Ama
genel olarak salladığınız yumruklar önce kızarıklığa, sonra morluk ve şişliğe ve
devamı gelirse de açılmış bir yaraya dönüşüyor. Siz darbe indirdiğiniz sürece de
şişlik daha da büyüyor ve zamanla rakibin gözü tamamen kapanabiliyor. İşin güzel
kısımlarından biri de boksörlerden sıçrayan kanlar ringe, eldivenlere kadar
bulaşabiliyor. Bunun gibi küçük ve güzel detaylara bolca rastlayabiliyorsunuz.
Örneğin, surata ya da vücudun herhangi bir yerine etkili bir yumruk geldiğinde
boksörlerin tepkileri de ona göre oluyor. Surata gelen bir yumruk sonucu çok
gerçekçi ve doğru yöne bir dalgalanma oluyor. Karaciğer bölümüne sıkı bir yumruk
indirdiğiniz zaman kollarıyla orayı koruyor, hatta acı dayanılmazsa yavaş yavaş
kendini yere bırakabiliyor.
FNR4’ün en güzel yanlarından bir diğeri de, eski oyunlardaki hataların olmayışı.
Bildiğiniz gibi daha önceleri FNR’lerde müthiş hatalar söz konusuydu.
Boksörlerin yumruklarının birbirlerinin, iplerin içinden geçmesi gibi çok kötü
görünen noktalar vardı. Ama artık bunların hepsi düzeltilmiş, bu tip hiç hataya
rastlamadım. Ayrıca Motion Capture teknolojisi sayesinde de, artık boksörler çok
daha gerçekçi hareket ediyor ve yere çok doğru, düzgün bir şekilde düşüyorlar.
Eskisi gibi düşerken garip şekillere giren boksörler kısacası tarihe karıştı
diyebiliriz.
"Kas yapısı sözün bittiği yer, anlatılmaz! Özellikle yavaş çelim olarak gösterilen tekrarlar, kasların o inanılmaz yapısını gözler önüne seriyor."
Yapımın muazzam diyebileceğimiz yanlarından bir diğeri ise tabii ki görsel
kalitesi… Gerçi oyun çok yoğun ışıkların bulunduğu ortamlarda biraz çizgi film
edasında görünse de, o harika deri modellemesi gözünüzü kör ediyor. Oyunun eksi
yanları dikkatinizi bile çekmiyor. Müthiş gerçekçi bir görünüm söz konusu, hele
ki rauntlar ilerledikçe, oluşan terin vücuttan yavaşça süzülmesi, tek tek
modellenen kasların her birinin ayrı ayrı hareket etmesi, surattaki mimikler,
şortların ve eldivenlerin animasyonları cidden tek kelimeyle kusursuz. Ayrıca
eskisi gibi tek başımıza takılmıyoruz koca ringde, takım arkadaşlarımız artık
her zaman yanımızda yer alıyor. Kazandığımızda bizi omuzlarına alarak beraber
seviniyor, yenildiğimiz de ise teselli ederek beraber üzülüyoruz.
Aynı şekilde artık maç öncesi çok daha etkili bir giriş sahnesi var. Seçtiğimiz
şarkı eşliğinde ringe gelip, sunucu tarafından özelliklerimiz okunuyor, rakiple
selamlaşıyor, hakem kuralları okuyor. Kısacası animasyonlarda tavan yapmış
durumda… Salonlarda ise görsel olarak çok büyük farklılıklar olmasa da, artık
daha renkli ve canlı olduğunu söyleyebilirim. Son olarak da kısaca seslerden
bahsedelim. Oyun bu konuda da rahatlıkla sınıfı geçiyor. Zaten maç esnasında
duyulması gereken sesler olması gerektiği gibi kulağımızın pasını siliyor.
Mesela gelişen spiker FNR4’e çok daha güzel bir tat katmış. Maçın durumuna göre
sunum yapıyor. Yumrukların konuştuğu bir maçta adeta çıldıracak gibi oluyorken,
durgun bir maç ise sessizliğe bürünebiliyor. Ama aniden gelen bir yumrukla “Aman
tanrım, inanılmaz” gibi naralar atıyor. Ayrıca bazı anlar yanında yer alan diğer
sunucuda yorumlarıyla katkı yapabiliyor. Bunun dışında oyun yer alan müzikler
çok iyi, hepsi özenle seçilmiş harika şarkılar. Dinlemekten kesinlikle
bıkmayacaksınız.
Maç bitti, hadi herkes evine…
Sizlere oyundaki her detaydan bahsetmek istedim. Oyunu oynarken de, incelemesini
yaparken de büyük bir zevk aldım. Açıkçası FNR4, sadece bir boks oyunu değil,
yapılmış belki de en iyi dövüş oyunu. Cidden her konuda kusursuza bu kadar
yaklaşan bir başka yapım daha görmedim. Eğer PS3 ya da X360 sahibiyseniz bu
FNR4’ü almamak için hiçbir bahaneniz yok.