1/3

Fight Night: Champion

Erhan Kahraman 24.03.2011 - 14:54
Boks hiç bu kadar gerçekçi olmamıştı
Platformlar PlayStation 3, XBox 360
Fight Night: Champion
  • Yapımcı - Yayıncı EA Canada - EA Sports
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Dövüş,Spor
Merlin Puanı 88
1 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%85
Artılar Yeni eklenen hikaye modu. Detaylı bir karakter oluşturma ve kariyer modu. Kolaylaştırılan kontroller. Daha gerçekçi dövüşler.
Eksiler Yeni dövüş mekaniği eski sisteme alışanlara sıkıntı çıkarabilir.
Eğlence sektörü ile en fazla dirsek temasında bulunan sporlardan biridir boks. Ring, ışıklandırmalar, şık sunucular, binlerce dolara bilet alıp gelmiş izleyiciler ve dev pazarlama bütçeleri, boksun bir spor mu yoksa şov mu olduğu konusunda tartışmalara yol açıyor. Müsabaka sporları arasında Formula 1’den sonra en prestijlisi sayabileceğimiz boks, ülkemizde çok fazla takip edilmese de, dünya çapında büyük bir hayran kitlesine sahip. Bu kitleyi nakit akışına dahil etmek isteyen EA Sports da, yetiştirebildiği her yıl yeni bir Fight Night oyunu ile karşımıza çıkıyor.

Hatırlarsanız, Fight Night Round 4 çıkacağı vakit, geliştiriciler yine kendi hazırladıkları üçüncü oyunu yerden yere vurdu ve “o bir hiçti, siz bir de FNR4’ü deneyin” tadında açıklamalar yapmıştı. Gerçekten de her yeni FNR ile çıtayı biraz daha yükseltip, rakipsiz oldukları boks oyunlarına getirdikleri yeniliklerle EA Sports ekibi alkışı hak ediyor.

Joystick ile yeniden tanışın

Her devam oyununda olduğu gibi, Fight Night Champion’da da bazı riskler alınmış ve özellikle dövüş mekaniği ile oyun kontrollerinde büyük değişikliklere gidilmiş. Aylarca çalışıp, önceki oyunlardaki kontrollerin ustası olduysanız, size kötü bir haberimiz var: analog tuşların vazifesi tamamen değişmiş durumda. Eğer analog tuşla daireler çizerek aparkat vurmanın ustası olduysanız, yeni kontrolleri ciddi biçimde yadırgamanız mümkün.

Fight Night: Champion
Artık her iki taraf için dörder yön bulunuyor ve istediğiniz atağı yapabilmek için sağ analog tuşunu bu yönlere çekmeniz gerekiyor. Örneğin sağ veya sol aparkat vurmak için sağ analog tuşu çok hafif sağa veya sola kaydırarak aşağı indirmeniz yeterli. Seriye yeni başlayacaklara büyük kolaylık sağlayan bu yeni tuş dizilimi, FNR gediklilerinden büyük tepki alabilir.

Dövüş mekaniğindeki bir diğer yenilik ise bloklarda gözleniyor. Otomatik olarak gard alan boksörler, artık saldırıları yukarı veya aşağı şeklinde ayırt etmeksizin savuşturuyor. Sağ tetik tuşuna bastığınız anda boksör gard alıyor ve rakip ister yüze, ister gövdeye çalışsın, gelen atakları büyük oranda savuşturuyor. Açıkçası yeni kontrollerle birlikte yağmur gibi komboları rakibin ağzına ağzına saydırmak oldukça kolaylaştığından, yeni gard sistemi de bir nevi emniyet supabı işlevi görüyor. Eski sistem olsaydı, özellikle çoklu oyuncu modunda üstünüze rastgele sallanan yumruklardan kaçmaya çalışmak can sıkıcı bir hal alabilirdi.

2/3
Nefesini boşa tüketme!

Kontrollerde yapılan değişiklikler şüphesiz cesaret isteyen türden ve oyunu fazla kolaylaştırabilecek nitelikte görülebilir. Ancak EA Sports bir oynanış faktöründe daha değişiklik yapmış ve dövüş mekaniğinde ustalar ile şanslı amatörleri birbirinden tamamen ayırmayı başarmış.

FNR4’te rakibi yıkana kadar yumruk atmak mümkündü; ancak yenilenen kondisyon değerleri sayesinde boksörler daha çabuk yoruluyor ve böylece daha gerçekçi bir maç ortaya çıkıyor. Fight Night Champion’da gereksiz yere veya isabetsiz yumruk atmak, nakavt olmanızı kolaylaştırmaktan başka bir işe yaramıyor. Yeni eklenen “ani nakavt” özelliği, beklenmedik bir anda yiyebileceğiniz güçlü bir kontra yumruk ile yere serilmenize neden oluyor. Bu gibi durumlarda hakem saymakla bile uğraşmıyor; doğrudan soyunma odasına dönüyorsunuz.

Kısacası Tekken’de acemi dostu Eddie Gordo’yu hatırlatan “yumruk spam’leme” yöntemi, Fight Night Champion’da alınan bir dizi önlemle tarihe karışıyor. Artık tüm ustalığınıza rağmen, sağ analog tuşu rastgele çevirip boksörünüze bir araba sopa atan 12 yaşındaki biraderinizden dayak yemek zorunda değilsiniz.

Fight Night: Champion

Her boksörün bir hikayesi vardır

Bugüne kadar içinde “ruh” barındıran bir boks oyunu oynamadıysanız, bir de FNC’yi deneyin. Diski konsola takıp oyunu başlattığınız anda; mahpus hayatını boks ringinde gardiyanları ve diğer mahkumları eğlendirerek(!) geçiren Andy Bishop’ın hikayesine merhaba diyorsunuz. Yeni kontroller için bir nevi eğitim bölümü olan giriş ekranındaki dövmeli rakibi yendikten sonra bu talihsiz boksörün hikayesine devam edebilir veya Fight Night Champion’ın diğer modlarını deneyebilirsiniz.

Hangi modu oynarsanız oynayın, sevdiğimiz spikerler Joe Tessitore ve Teddy Atlas değerli yorumları ile bizi yalnız bırakmıyor. Öyle ki, İngilizce konuşma diline hakimseniz, maçın gidişatı hakkındaki yorumları hem mevcut durumunuz hakkında bilgi veriyor, hem de rakibi alt etmek için bazı önemli ipuçları barındırıyor.

Champion modu olarak geçen Andy Bishop’ın hikayesinde yer yer Rocky’i, bazen de Def Jam’i hatırlatan senaryo unsurları bulunuyor. Yeterince zorlarsanız, geçtiğimiz yıllarda yayınlanan ve ömrü kısa süren “Pusat” adlı diziyle bile paralellikler bulmak mümkün.

3/3
Andy Bishop yerine kendi boksörünüzü oluşturmak isterseniz, FNR4’ten hatırlayacağınız Legacy modunu hizmetinizde. Burada teknolojinin tüm imkanlarını kullanıp tepeden tırnağa yeni bir karakter oluşturarak, hayalinizdeki boksöre kavuşabilirsiniz. Oyunun geneline hakim olan gerçekçilik, burada da yüzünü gösteriyor. Zira yabancıların “all-around” dediği dövüşçü FNC’de pek işlevsel bir çözüm değil; ister istemez bir tarafa ağırlık vermeniz gerekiyor. Örneğin yakın dövüşleri ve yıkıcı yumruklarıyla bilinen “inside fighter” stilini seçerseniz, güçlü kroşelerin bedelini zayıf direkt vuruşlar ve kolay tükenen bir kondisyon ile ödüyorsunuz. “Kelebek gibi uçan” bir outboxer olduğunuzda ise hız ve kondisyon sizden yana, ancak rakibe nakavt edici yumruklar atmayı unutup, puan üzerinden gitmeniz gerekiyor.

Kameraya kocaman gülümse!

Fight Night serisini daha önce oynayanları muhtemelen şaşırtmasa da, FNC’nin tam anlamıyla görsel bir şölen olduğunu belirtmek gerekiyor. Ustalıkla hazırlanmış karakter modellemeleri ve dövüş animasyonlarının yanı sıra, ring ışıklandırmaları ve kan/ter gibi efektler hem Xbox 360’da, hem de PlayStation 3’te göz alıyor.

Altılı karın kasları ve yapılı omuzları boksörler hiç olmadıkları kadar gerçekçi görünürken, yüz ifadeleri ve özellikle nakavt olmalarına neden olan yumruğu yerken girdikleri hal çok daha tatmin edici. EA Sports her yeni FNR’de olduğu gibi beşinci oyunda da grafik kalitesi açısından bir adım öteye ilerlemeyi başarmış durumda.

Fight Night: Champion
Başta yorumcular ve ringdeki yumruk sesleri olmak üzere, seyircilerin tezahüratları ve Andy Bishop’ın hikayesindeki ara videolarda icra edilen başarılı seslendirmeler, atmosferi tamamlayarak bir oyundan alabileceğiniz en iyi boks deneyimini sağlıyor.

Online hayat, oh ne rahat…

Türkiye’deki online oyun keyfi, sürekli yaşanan lag ve bağlantı problemleri nedeniyle fazlasıyla pürüzlü olsa da, gerek Xbox Live gerekse PlayStation Network üzerinden yapılan maçlar beklenen eğlenceyi sunuyor. Eğer online bir müsabakadan -bağlantı sorunu dahil- herhangi bir sebeple erken ayrılırsanız, “did not finish” yani “yarıda kaçtı” anlamına gelen DNF ibaresi sicilinize işleniyor. Bunu hobi haline getirdiğinizde, online arenada dövüşecek adam bulmakta zorlanabileceğinizi de hatırlatalım.

Popüler olmamasına rağmen, çok sadık bir kitlesi bulunan boks sporuna gönül veren bir oyuncuysanız, Fight Night Champion’da sizi ekran başına bağlayıp “kapatmadan önce bir maç daha” oynamanızı sağlayacak onlarca sebep bulabilirsiniz. Yeni eklenen hikaye modunda talihsiz bir boksörün hayatını geri kazanmasına yardımcı olmak, kendi boksörünüzü oluşturup şampiyonluğa taşımak ya da dilerseniz ünlü boksörleri aynı ringde karşılaştırmak FNC ile sizin elinizde.

Yorumlar 42
MK Okuru
MK Okuru 6.09.2024 06:09
Kalan Karakter: 300 Gönder
İlginizi Çekebilir