Grafik her şey değildir, peki ya ses?Darksiders 2'nin grafik anlamında ilk oyundan pek bir farkı yok. Yine aynı motor kullanılarak hazırlanmış bir oyun olmuş. Yine ilk oyunda da gördüğümüz ufak tefek grafik hatalarıyla bol bol karşılaşıyoruz. Onlardan nasibimizi alıyoruz. Hatta durun ben size bir örnek vereyim, epey gülmüştüm bu olaya. Oyunun daha başlarında balyoza yani sağ klike basılı tuttuğunuzda (PC'de oynadığım için basılı tutabiliyordum) ya da yere doğru bir atak gerçekleştirdiğinizde yerde bir kırılma efekti, yukarıya doğru kayaların yükselmesi durumu oluşuyordu. Aynı şeyi tesadüfen, havada denedim; maalesef aynısı orada da oldu. Gökyüzünden aniden kayalar çıktı. Tabii her zıpladığınız platformda olmuyor ama, dileyen kontrol edebilir. Zemin ve boşluğun birleştiği çoğu yerde bu tip grafik hataları mevcut oluyor.
Ama haklısınız, haklısınız. Bu oyunun hikâyesi, grafiklerini örtbas edecek kadar kaliteli ve derin. Onun için başlıkta da belirttiğim gibi, bir oyunda herşey grafik değildir. Ama sese gelince iş değişir. Darksiders 2'de de iş değişmiş ve ilk oyunda olmayan, oyuna daha fazla adapte olmanızı sağlayan arkaplan müzikleri eklenmiş. Bu müzikler ciddi anlamda yaptığınız/çözdüğünüz bulmaca ile alakalı şekilde konmuş diye düşünüyorum çünkü müzikli ve müziksiz halini denedim birkaç bölümün, nedense müziksiz haliyle epey zorlandım. Belki bu benim arkaplanda çalan diğer müziklere de bağlı olabilir!
Şimdi size Darksiders 2'nin(ilk oyunda da vardı bazı zamanlar) belki de "Artık gına geldi." diye haykıracağınız özelliğini aktarayım, oyun içi Loading ekranları. Tam gidiyorsunuz, o kadar krep kestiniz, biliyorsunuz ki karşınıza dev bir boss çıkacak. Heyecanlandınız, bakalım bu seferki öncekinin kaç katı diye düşünüyorsunuz, ama ne oluyor, tam kapıyı açacaksınız, zırtt sol tarafta küçük bir işaret Loading. Ve bütün atmosfer sıfırlanıyor. Ve bu bir-iki kere değil, tüm oyun boyunca başınıza geliyor maalesef. Madem bir kötü özellik aktardım, devamını da getireyim. Darksiders 2'de hiç hoşuma gitmeyen bir diğer özellik de(yine ilk Darksiders'ta da vardı) aktif ders olayları. Oyunun yarısına gelmişsiniz hala sizden ders niteliğinde yok git 10 tane abi öldür, yok git 20 tane ablayı serbest bırak gibi saçma görevleri tamamlamanız isteniyor. Ve oyuncunun güzelim hikâye ile olan bağını biraz da olsa koparıyor.
Dust, oğlum buraya gelOyun aksiyon oyunu olsa da içindeki bulmacaları olmasa herhalde Darksiders'ın Darksiderslığı gitmiş olurdu. Çünkü bu tür aksiyon oyunlarında, en iyi örneklerinden birisi God of War'dan da alışık olacağımız şekilde bulmacalar oyunun sadece yaratık ve boss kesmekten ibaret olmadığını gösteriyor. Darksiders 2'nin bulmacalarına gelirsek... Aslında birçok oyuncu God of War ve Darksiders'ı karşılaştırma çabasına giriyor. Ve bana göre yanlış yapıyor. Hele de Darksiders 2'den sonra. Yeni yetenek ve seviyeli eşya sistemi artı potlar Darksiders'ı ,bana göre, God of War'dan daha farklı bir kategoriye taşımış durumda. Evet, ne demiştik, Darksiders 2'nin bulmacaları. Çoğu bulmaca ilk oyundakiyle benzerlik gösteriyor. Hatta yazının başında da anlattığım gibi bazı alet-edevatlar bile birbirinin aynı. Ama ilk oyuna oranla daha geliştirilmiş, biraz daha komplike hale getirilmiş bulmacalar da yok değil. Zaten Death'in sadık kuşu Dust ile birlikte yolunuzu kaybetmeniz ya da bulmacayı tamamlayamamanız bir hayli zor. İlk oyunda War'un koluna mühürlenen yaratığı, The Watcher'ı, hatırlarsınız. İşte Death'in kuşu Dust da aynı görevi görüyor. Size bir nevi rehberlik yapıyor nereye gideceğinize dair. Tabii her zaman değil, sadece aynı bölümde beş on dakika dolanıp durursanız araya giriyor Dust. Belki de şanslısınızdır, Dust'ın iyi gününe denk gelmişsinizdir!
Uzun lafın kısası Darksiders 2, sadece para için yapılmış tipik oyunlardan olmamış.(Activision'a bir gönderme olabilir.) İlk oyunla karşılaştırdığımızda hakikaten dağlar kadar fark olduğunu görebiliyoruz. En başta hikâye ve karakter olmak üzere oynanış, sesler, bulmacalar, mekanikler ve dahasının ilk oyuna göre inanılmaz bir gelişme gösterdiği aşikar. Bana kalsa Darksiders 2'yi sadece hikâyenin devamını anlatan bir oyun yapsalar, yani bu yeni oynanışı ve elementleri eklemeseler, Darksiders 2 yine oynanacaktı. Ya da ben oynayacaktım. Çünkü benim Darksiders serisinde en çok değer verdiğim madde hikâye idi. Ama oyunun yeni içerikleri oyunun hayranlarına müthiş bir haber. Yazı içerisinde size spoiler vermemek için kendimi zor tuttum ama, çoğu yazımda yaptığımı bunda da yapayım. Vigil Games yakında yeni bir Darksiders oyunu duyurabilir. Umarım Darksiders 3'te de ilk oyun ile ikinci oyun arasındaki mesafe kadar fark olur. Çünkü bu gidişle Vigil de "büyük" olarak tabir edilen firmalardan birinin bünyesine katılabilir. Özellikle de THQ'nun yaşadığı mâli krizlerden sonra.
Darksiders 2'yi alın oynayın, ilk oyunu oynamanız veya oynamamamanız oyunu size kötü kılmayacak. Kesinlikle kaliteli bir yapım olmuş. Umalım da Darksiders serisi, başka seriler gibi heba edilmesin...
Artılar: Yeni eklenen eşya sistemi, geliştirilen yetenek sistemi, müthiş oynanış ve müzikler.
Eksiler:
İlk oyunla tekrar eden bazı bulmaca ve çevre öğeleri, sizi zorlayan
"çabuk yolculuk" harita sistemi, oyun içi loading ekranları ve oyun içi
ders görevleri.
Grafik: 80
Ses: 87
Oynanış: 94
Genel: 92