EksilerAnti-aliasing eksikliği belli oluyor, Draw Distance sorunu
Yeni nesil kavramı, her yönden çeşitlilik vaat eden bir tanım. Bunun
içerisine, tekniksel anlamda detaylar girdiği gibi, hikâye odaklı çalışmalar da
girebiliyor. Yapımcılar, sıfırdan yeni bir oyun geliştirmek yerine, bazen eski
oyunların yeni versiyonlarını hazırlıyor veya üzerinden devam eden bir senaryo
oluşturarak, eski seriyi yepyeni bir hale getirebiliyorlar. Tabii ki işin zor
kısmı, oyunun özünü korumayı başarabilmek. Artık bu detay da yapımcıların
maharetine kalmış.
Bazen tek bir adam, herkesin umudu olur
Bionic Commando, sinematik bir videoyla başlıyor. Yapımda, Nathan Spencer’ı
kontrol ediyoruz. Geliştirilen teknolojiler, yine en büyük baş belası olarak
gözükmektedir. Savunma güçleriyle Spencer arasında yaşanan anlaşmazlıklar
sonucu, kahramanımızın öldürülmesine karar verilmiş ve hapse atılmıştır. Ayrıca
yine bu güçler tarafından ona sağlanan biyonik kolu da alınmıştır. Bu olayların
ardından, bilinmeyen güçler tarafından, Ascension Şehri’ne biyolojik bir saldırı
gerçekleştirilir. Yetkililer, Spencer’la konuşur ve durum hakkında bilgi
vererek, belki binlerce belki de milyonlarca kişinin öldüğünü söyleyerek, onu
göreve çağırır.
"Bir zamanlar gözden çıkartılan Nathan Spencer, şimdi ihtiyaç duyulan tek kurtarıcı."
Maceraya harabe bir evde başlıyoruz. Biraz etrafı gezerek kontrollere alışmaya,
birkaç düşman öldürerek de rakiplerimizin zorluk seviyesini kavramaya
çalışıyoruz. F ile güçlü yumruklar atabiliyor, E tuşuyla, sert atlayışlar
yapabiliyor, Shift’e basarak hedef alma pozisyonuna geliyor, farenin sol tuşuna
basarak ateş edebiliyor, sağ tuşu sayesinde ise biyonik kolumuzu
kullanabiliyoruz. Bu ve bunun gibi durumlarda oyun, detaylı olarak bizi
bilgilendiriyor. Ufak bir pasta dilimi tadındaki kısa bölümü atlattıktan sonra,
kendimizi bir eğitim arenasında buluyoruz. Karşımızda orijinal tasarımlardaki
Bionic Commando var. Bir yerlere tutunarak ilerlemeyi, nesneleri kullanmayı,
düşmanlarımıza fırlatmayı ve geri kalanı, bu kısa turları tamamlayarak
öğrenebiliyor ve asıl maceramıza tekrar geri dönüyoruz.
Tamamen yıkılmış, harap ve yaşam belirtisinden yoksun bir şehrin evlerinde,
sokaklarında veya kanalizasyonlarında mücadele ediyoruz. Yapmamız gerekenlerin
çok büyük kısmı, genellikle biyonik kolumuza bağlı. Onun sayesinde çevredeki
hemen her yere tutunabiliyoruz. İstersek düşmanlarımızı kendimize çekerek onlara
zarar verebiliyoruz.
Gitmemiz gereken yerler, yeşil bir nokta ile gösteriliyor.
Ayrıca haritaların belirli bölgelerinde yer alan cihazlara da giderek kayıt
yapabiliyoruz. Eğer güzergâh dışına çıkarsanız, radyasyona maruz kalıyor ve kısa
sürede ölebiliyorsunuz.
Yapım, cephane konusunda biraz cimri davranmış sanırım. Zira çoğu kez, hızlı
hareket ederek ve yumruklarınızı kullanarak düşmanlarınızı alt etmelisiniz.
Zaten zorlu rakipler oldukları söylenemez. Bir ya da iki yumrukta üstelerinden
gelebiliyorsunuz. Fakat dev boss’lar için aynısını söylemem mümkün değil.
Genelde yakın mücadeleye girerseniz, okkalı tokatlar ve fazlasıyla
cezalandırılıyorsunuz. Bu sebeple cephanenizi oldukça tutumlu kullanmanızda
fayda var.
"Boss savaşları oyunun en heyecanlı ve eğlenceli kısmını oluşturuyor."
Eksikler
Yeni nesil deyince, tüm özellikler önemli olsa da, genellikle grafiksel
özellikler çoğu zaman ön planda oluyor. Bionic Commando’nun grafiksel olarak çok
başarılı olduğunu söyleyemeyiz. Üzerinde yer aldığımız tüm haritaya genel olarak
kabaca baktığımızda, büyük bir yıkımdan arta kalanlar olarak çok etkileyici
göründüğünü söyleyebilirim. Fakat detaya indiğimizde, eksiler bir bir beliriyor.
Anti-aliasing eksikliği, Draw Distance gibi başlıca unsurlar, oyunun eksi
yönlerinden. Ayrıca kaplamalardaki kalitesizlik de göz ardı edilemez bir gerçek.
Karakterimizin tasarımı ise gayet hoş görünüyor. Bionic Commando için birkaç gün önce bir site tarafından karşılaştırma videoları
hazırlanmıştı. Oradan gördüğümüz kadarıyla PC sürümü, Xbox 360’ın grafik
kalitesine göre biraz daha iyiydi. Zaten yapım, Xbox 360 portu olduğu için,
oyunda yer alan tuş takımları bile Xbox Gamepad’ine ait. Fakat bu ufak gelişme
bile, yapımı düze çıkarmaya yetmiyor.
"Draw Distance eksikliğinin görüldüğü iki kare. Üst resimde uzakta taş parçaları belli olmuyorken, alt karede ise tam tersi bir durum var."
Haritalarda kimi zaman bir takım logolar görebiliyorsunuz. Bunları toplayarak,
oyunun ekstralar kısmındaki sanat çalışmaları ve videolar gibi ödülleri
açabiliyorsunuz. Tek kişilik senaryonun yanı sıra multiplayer oynanışa da imkân
tanıyan Bionic Commando, bu kez yapay zekâya karşı değil, gerçek oyunculara
karşı biyonik kolunuzu kullanmanıza fırsat sunuyor. Konsolların ardından PC için
de yakında piyasaya sunulacak olan yapım, aksiyon oyunlarından hoşlanan kullanıcılar için güzel
bir seçenek.