Artık düşmanların seviyeleri karakterimize göre belirlenecek.
Bethesda'nın oyunlarındaki serbestlik ve açık dünyayı dilediğimizce kullanma mantığı oyunlara ayrı bir tat katarken, oyuncuların en çok yakındıkları şey genel anlamda seviye derecelendirme sistemindeki bazı dengesizliklerdi. Her ne kadar Oblivion'da karakterimizin seviye atlama işlemi çok güzel bir mantığa göre hazırlanmış olsa da dünyadaki yaratıkların seviye derecelendirmesinin elden geçirilmesi gerektiği yönünde genel bir kanı oluşmuştu. Açık dünyada dilediğimiz şekilde gezebiliyorduk ancak bazı yerdeki yaratıklar bizim o anki seviyemize göre o kadar güçlü oluyorlardı ki oyundan soğuyorduk.
Bu tür şikayetler üzerine Bethesda kendi bloğundan bir açıklama yaptı ve Skyrim oyununun seviyelendirme açısından Oblivion yerine Fallout 3'e benzeyeceğini söyledi. Tüm oyunlarında düşmanın seviyesini belirleme sisteminde belli bir rastlantısal/seviyelendirme etkisinin yaşandığını belirten Bethesda, yine de bu sistem üzerinde biraz rötuş yaptığını açıkladı.
Fallout 3'ün seviye derecelendirme işlemi diğer oyunlara göre daha kati ve incelikli olduğundan dolayı Skyrim oyununda büyük olasılıkla eşya, yetenek, vs. bakımından hazırlıksız bir durumdayken çok güçlü yaratıklarla karşılaşmayacağız.