Bildiğiniz gibi özellikle pandemi döneminin de etkisiyle hayatımız evlere ve dijital ortamlara taşınınca, dijital oyun vitrinlerinin aktif kullanıcı sayıları tavan yaptı. Birçok geliştirici bu dönemde oyunlarını Steam, Epic Games Store, App Store, Google Play Store gibi üçüncü parti dijital vitrinlerde satıyor. Tabi bunun da bir bedeli elbette oluyor. Bu dijital vitrinler, geliştiricinin kazancının belirli bir yüzdesini, oyunlarını satmanın bedeli olarak alıyor.
GDC tarafından bildirildiği üzere oyun geliştiricileri, özellikle Steam'in dijital vitrininde oyunlara yaptığı kesintiden memnun değil. Bildiğiniz gibi PC platformu için Steam oyunun gelirlerine %30 gibi bir kesinti uyguluyor. Bu da üstüne eklenen ülke vergileriyle geliştiricinin gelirinin önemli bir kısmının kesintilere gitmesi demek oluyor. GDC'nin yaptığı ankete göre geliştiricilerin yalnızca %3'ü dijital vitrinlerde 30/70 gelir dağılımının adil olduğunu düşünüyor. Aynı soru 2020'de sorulduğunda da yalnızca %6'lık bir kesim bu kesintinin adil olduğu görüşüneydi. Video oyunu geliştiricilerinin çoğu Steam'in bu kesintilerinden hoşnutsuz olsa da platform bu konuda herhangi bir düzenleme yapmış değil.
Epic Games Store ise ilk çıktığında iddialı bir şekilde %12 kesinti yapacağını, %88'ini geliştiriciye bırakacağını söylemişti. Hatta öyle ki, eğer oyun Unreal Engine 4 ile geliştirilmişse motorun telif ücretini de almayacağını belirtmişti. UE4 kullanması ücretsiz bir motor olsa da, oyunun satışları belirli bir çıtayı geçtiğinde küçük bir telif ücreti ödemesi alıyor. Tabi platformun kütüphanesinin özellikle bağımsız oyunlar konusunda henüz Steam'e rakip olamayacağı ortada olsa da, yine de ileriye dönük geliştiricilerin ilgisini çekebilir.
Aynı zamanda oyun geliştiricileri bu yıl da PC oyunları geliştirme konusunda diğer platformlara göre daha istekli. Yine de yeni nesille GDC'nin anketine katılan geliştiricilerin %44'ü PS5 için oyun geliştirmek istediklerini söylerken onu %38 ile Nintendo Switch ve %30 ile Xbox Series X / S izledi. Yine de hala ezici üstünlük %58 ile PC platformunda. Peki sizce Steam'in geliştiricilere uyguladığı %30'luk kesinti adil mi? Görüşlerinizi hemen alt tarafta yer alan yorumlar kısmında belirtmeyi unutmayın.