Bu yolda dikkat
edilmesi gereken en önemli nokta, ajan Ethan Thomas’ın ilerledikçe sanrılar
görmeye başlıyor. Bölüm geçtikçe aklını kaçırmaya başladığını düşünüyorsunuz.
Hatta bazen cinayetlerin arkasındaki ismin Ethan Thomas olduğu bile
aklınızdan geçiyor. Özellikle ilk bölümün sonundaki sahne ve iki polis memurunun
öldürülmesi, oldukça basitti. Polislerin ateş etmeyip, öldürülmeyi
beklemeleri biraz şaşırtıcıydı. Hem de FBI ajanı Ethan Thomas orada dayak yerken! Bunu
bir varsayım olarak kenara koyup, bu soruların cevabını oyunun sonuna dek
alamayacağımızı belirtmek gerek.
Kanıtları teçhizatlar sayesinde değerlendiriyoruz.
Yanımızdaki teçhizatlar, kanıt toplamanız için gerekiyor. Oyun size gerekli
yerlerde uyarı veriyor ve “t” tuşu ile teçhizatlarınızı kullanıyorsunuz. Kısaca
onlardan bahsetmek gerekirse UV Light ile Ultraviole ışın vererek, kan ve diğer
organik maddeleri görebiliyoruz. Laser Light ise bize geniş alanlardaki
zerreleri ortaya çıkarmamıza yarıyor. Gas Spectrometer’da havadaki koku ve
elementleri ortaya çıkartıyor. Bunlar Detection Tools. Bir de Collection Tools
var. Suç mahalinden Sampler ile gerekli örnekleri toparlıyorsunuz. 3D Scanner
ile objeler hakkında bilgi topluyoruz. Digital Camera’da, suç mahalinden resim
almak için kullanılıyor.
Yapımda bazı yerlerde ölü kuşlar ve metal parçalar bulacaksınız. Bunları
toplamanız halinde, bölüm sonunda daha çok eklenti kazanıyorsunuz. Oyunun
gidişatına bir etkileri olmadığını belirtmekte yarar var.
Kendi silahını kendin bul
Düşmanların hareket kabiliyeti, F.E.A.R.’dakilerden bile daha başarılı
hazırlanmış. Bir kere saklanmak için duvar diplerini tercih etmeleri, bir
yerlere tırmanmaları, koşmaları vb... davranışları, karşınızdaki düşmanı
küçümsemenizin önüne geçiyor. Özellikle silah bulmak konusunda çok akıllılar.
Ellerinde birşey yoksa, kimi yerde üzerinize sandalye fırlatabiliyorlar! Siz
bunun şokundayken, sağa sola göz atıp, bir yerdeki metal parçasını çekip alıp,
üzerinize saldırabiliyorlar! Sadece metal parçası da değil, oyun boyunca sayısız
arbede silahı ile karşılaşacaksınız. Bunları sadece düşmanlar değil, sizde
kullanacaksınız. Su boruları, çivili tahtalar, metal plakalar, dolap kapakları,
itfayeci baltası, çekiç, inşaat demirleri... gibi nesnelere, oyun boyunca adeta
canımızı emanet edeceğiz. Peki ateşli silahlar yok mu? Kısıtlı sayıdalar ve en
önemlisi de, sağ sola saçılmış kurşunlar, Condemned’de bulunmuyor. Yani elimize
bir silah geçti mi, tek bir mermiyi bile boşa harcamamız gerekiyor, aksi halde
tahta sopaya talim etmek zorunda kalabilirsiniz!
Ateşli silah kullanmanın bir diğer ayrıntısı da, biten tabanca veya
tüfeklerinizi, atmak zorunda olmamanız. Öyle ki kabzalar bile, bir tür arbede
silahı olarak kullanılabiliyor. Dikkat edilmesi gereken nokta, silahların ömrü.
Güzel bir silah bulup, istediğiniz kadar kullanamıyorsunuz. Zira dövüştükçe,
silahlar kırılıyorlar ve en sonunda kullanılamaz hale geliyorlar. O anlarda
tekmelerinizi konuşturmanız gerekiyor.
Yakın dövüşte dikkat edilmesi gereken husus, silahların özellikleri. Bunlar
damage, speed, block ve reach olarak belirlenmiş. Kimisi daha çok hasar
verirken, bir diğeri daha yavaş olabiliyor ya da kimisinin savunması iyiyken,
ötekisi daha uzağa kadar erişebiliyor.
Yapay zeka
Condemned: Criminal Origins’i ilk defa oynarken, yapay zeka hakkında övgü dolu
sözlere yer verebilirsiniz. Buna karşın tekrar tekrar veya uzun müddet
oynama neticesinde, düşünceleriniz epeyce değişecektir. İlk bakışta
gördüklerinizden artı değer olarak aklınıza kazınanlar, düşmanlara
kazandırılmış yüksek hareket kabiliyeti olacaktır. Özellikle yakın dövüşte
oldukça şaşıracaksınız. Düşmana vurduğunuz darbe ve silahın gücüyle doğru
orantılı olarak, farklı tepkiler veriyorlar. Öyle ki darbenin şiddetiyle kendi
etrafında daireler çizenler, geriye kaçanlar, elindeki silahı düşürüp, panik
halinde silahını arayanlar, hatta yeni silah bulmak için çevreye göz atanlar,
bulamadıklarında size kafa atmaya kadar geniş bir saldırı yelpazeleri bulunuyor.
Gerçekten çok etkileyici.