World Of Warcraft fraksiyonları Alliance ve Horde, oyunun 18 yıllık geleneğini bozacak köklü değişikliklere hazırlanıyorlar. Bahsi geçen değişiklik, Shadowlands'in yeni içerik güncellemesi Eternity's End'in ikinci yarısında, yani 9.2.5. ara yaması yayınlandığında oyuna eklenecek.
Fraksiyon değişikliği oyuna eklendiğinde, bir Horde oyuncusu Alliance tarafında oynayan arkadaşı ile oyun sonu aktivitelerine, yani raid (baskın), dungeon (zindan) ve RBG' (Rated Battleground, PVP aktivitesi) lara birlikte katılabilecek. Ayrıca, açık dünyada War Mode'u (Savaş Modu) kapalı tutmaları durumunda Alliance ve Horde oyuncuları bir arada bulunabilecekler.
Duyurunun ardından, World Of Warcraft Baş Yönetmeni Ion Hazzikostas IGN'e konuyla ilgili bir röportaj verdi. Hazzikostas, zaten bir süredir fraksiyonlar arası işleyecek bir sistem üzerinde çalıştıklarını ima ediyordu. Bu düşüncenin aylardır akıllarında olduğunu belirten Ion Hazzikostas, konu ile ilgili şu ifadeleri kullanmış:
" Daha önce "hayır, imkansız" dediğimiz ancak oyuncu topluluğumuz tarafından talep edilen değişikliklere tekrar göz atıyoruz. Bu taleplerden biri de fraksiyon mantığı ile ilgiliydi."
Hazzikostas, bu mantığı oyuna nasıl katacaklarını planlarken oldukça zorlandıklarını belirtmiş. World Of Warcraft fraksiyon mantığı, yalnızca teknik değil, ideolojik temeller de dayandığı için bu duvarları (en azından şimdilik) tamamen yıkmak yerine, oyuncuları bu konuda serbest bırakmanın zamanı olduğuna karar vermişler.
Alliance tarafında oynayan bir oyuncu, Horde'un ana şehri Orgrimmar'da çay içmeye gidemeyecek, ancak her büyük tehdit karşısında birleşen bu iki tarafın oyuncularına artık serbestlik tanıma vaktinin geldiğine karar vermişler. Değişen World of Warcraft fraksiyon mantığının yine de bazı kısıtlamaları olacak.
Dungeon, raid veya PVP grubu bulmaya yarayan Group Finder sisteminde ise, hem Alliance hem de Horde oyuncuları birlikte aynı gruplara başvurabilecekler. Guild (lonca) sistemi ise şimdilik fraksiyon bazlı kalacak.