Daha önce Thief oynamış olanlar bu işin nasıl olduğunu çok iyi bilirler. Gizlenmek, ses çıkartmadan ilerlemek bu oyunda karşınıza çıkan adamlarla uğraşmaktan ya da onları doğramaktan çok daha önemlidir. Looking Glass Studios daha önceki Thief I ve Thief II oyunlarını çıkartmışlar ve pek çok hayran toplamışlardı. Şansa bakın ki Edios desteği ile bir çok yetenekli insanı topladı ve Thief III için kolları sıvadı.
İsmin sonuna III gelmesi aslında Edios firmasının düşüncesi.Böylece hem eski hayranları hem de yeni “müstakbel” hırsızların ilgisi çekilmiş oluyor. Thief III’ü oynayabilmek için Thif I veya II’yi oynamış olmaya gerek yok. Karakterimiz eski “Garret” olsa bile yeni oyuncuların hemen oyuna alışacağı ve zorlanmayacakları bir sistem geliştirilmiş.
Thief'in hem PC hem de X-Box ortamında oynanacak olması iki projeyi birden beraber yürütmeyi gerektirmiş. Tabii bu sayede PC oyununda kontroller çok daha kolay ve etkili olmuş.
Oyunda hırsızı oynamak aslında çok kolay değil. Birçoğumuz FPS türü oyunlardan önümüze geleni indirmeye kalkmışızdır. Ancak bu oyunda herkesi temizlemeye kalkışmak hiç de içaçıcı sonuçlar doğurmuyor. Çoğu zaman bir bekçi ya da asker gördüğünüzde yapabileceğiniz en iyi şey karanlık bir yer bulup geçmelerini beklemek. Oyunun hoş bir özelliği de eski Thief serilerine ithafen artık hırsızımız Garret’ın tanınır biri olması. Yolda yürürken soylulardan biri veya eski bir asker sizi tanıyabilir. Bu sebeple sokakalarda sessizce dolanıp, kimselere görünmeden bir eve girip değerli eşyaları cebe atıp acilen oradan uzaklaşmak en iyi çözüm gözüküyor.
Thief III, karanlık ve hayali bir şehirde geçiyor. Burada zengin ve yoksul birarada ama ayrı şekillerde yaşıyorlar. Biz Garret olarak gündüz yoksul kısımda rahat ederken geceleri zengin kısımlara doğru yol alıyoruz. Şehrin bu asil ve zengin kesiminden başka üç farklı fraksiyon var. Bunlardan bir tanesi Builder isimli bir tanrıya tapan The Order of Hammer. Bu grup tamamen düzen ve disiplin delisi. Oyunun başlarındaki işverenlerimiz. İkinci grup Trickster isimli bir tanrıya tapan The Pagans. Bu grup da Hammer grubunun tam tersi. Kaos ve onun getirileri için çalışıyorlar. Son grup ise şehri arka planda yöneten ve gizli bir örgüt olan Keepers. Garret Keepers ekibi ile büyüdüğü için onlarla oldukça karmaşık ilişkileri söz konusu.
Oyunun ilginç özelliklerinden birisi de yeni geliştirilmiş yapay zeka ve grafikler. Grafikler diğer oyunlara göre çok daha iyi. Aynı zamanda bu oyunda gölge yerler siyah değil. Oyuncuların etrafı daha iyi görebilmeleri için gölgeler tamamen siyah yapılmamış. Bu da sizin gizlenmek için kullandığınız aydınlık-karanlık skalasını daha önemli bir hale sokuyor. Bunun yanında oyunda neredeyse herşeyle etkileşmek mümkün. Bu yüzden bir yere sıçrarken, birşeyler aşırırken çok ama çok dikkatli olmanız gerektiği demek. Sıçrarken çıkartacağınız fazladan bir ses ev sahibini hemen uyandırabilir. Buna ek olarak askerler daha akıllı. Ortalıkta dikkat çekmeyecek şekilde yürüdüğünüzde pek bir problem yok, ama devriye gezen bir askerin arkasındaki meşaleyi söndürdüğünüzde, geri geldiğinde bir terslik olduğunu hemen anlıyor ve araştırmaya başlıyor. O yüzden planlarınızı iyice düşünmelisiniz. Yürüken bile dikkatli olmak zorundasınız çünkü bazı yüzeyler üzerinde bırakın koşmak, yürümek bile ciddi ses yaratıyor. Özellikle metal ve taş olan yerlerde yürürken iki kat dikkat etmelisiniz.
Eidos firması bu oyunu yaratırken epey uğraşmış. Artık hem kontrolleri açısından hem de grafikleri açısından oldukça tatmin edici bir oyun bizi bekliyor diyebilirim.