MMO tarihinde ilk kez konsol-PC tartışması yaşanıyor
2013 yılında Zenimax tarafından aylık ücretle piyasaya çıkacağı söylenen The Elder Scrolls Online birçok hayranını hayal kırıklığına uğratmıştı. Bu karara rağmen oyuncular ESO’yu oynamaya devam ettiler.
Söylentiler gerçek oldu ve geçtiğimiz hafta The Elder Scrolls: Online ödeme modelini B2P’e çevirdi, yani “öde ve oyna”. Bunun gerekçesi olarak ise oyunun konsollara gelecek olması öne sürüldü. Konsol sahipleri halihazırda kendi sistemleri için zaten aylık ücret ödemek zorundalar ve herhangi aylık ödemesi bulunan bir oyun kesinlikle tercih edilmeyecekti.
Oyunun yönetmeni Matt Firor böyle bir durum halinde PC’nin aylık ücrete devam etmesinin anlamsız olacağını belirtmişti. Aslına bakarsanız Zenimax hesap transferini de onayladığı için asıl odaklandıkları noktanın konsollar olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.
ESO’nun ödeme modelini değiştirmesi konsol oyuncularının elbette hoşuna gitmiştir. Ya PC oyuncuları? 750 binin üzerinde oyuncu barındıran PC versiyonu bu kararla adeta öksüz kaldı.
Forumlarda oyuncular Zenimax’i yalancılıkla suçluyorlar. Hatta sırf konsolda satabilmek için oyuncu topluluğunu bozmakla suçluyorlar.
Hardcore oyuncuların B2P modeline kızma sebepleri ise şöyle sıralandı.
1. Oyunun P2P modelini terk etmesi etrafın troll ve altın satıcılarıyla dolması demek. Bu da kemik kitlenin rol yapma keyfinin, oyun deneyiminin yok olması demek.
2. Zenimax Online Studios, PC oyuncularını resmen beta-tester olarak kullandı ve yeterli abone sayısına rağmen konsol çıkışı için ödeme modeli değiştirildi.
3. Zenimax’in B2P sözü de hiç inandırıcı değil, casual oyuncular rahatlıkla istedikleri zırhları, ekipmanları alabilecek ve bizim emeklerimizi, çabalarımızı boşa çıkartacaklar.
Peki siz The Elder Scrolls Online’nın PC sürümünün sırf konsollar için B2P’e dönüştürülmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?