The Elder Scrolls 6 ve Starfield'a grafik motoru geliştirilmeyecek

Korhan ONUK 13.11.2018 - 17:23
Bethesda'nın açıklaması oldukça ilginç.

Bethesda tarafından geliştirilen The Elder Scrolls 6 ve Starfield oyunlarının ne zaman çıkacağına dair henüz elimizde bir şey yok. Ancak duyurulduğundan beri oyuncuların heyecan yapmasına neden olan bu iki oyun hakkında, Bethesda ilginç bir açıklama yaptı. 

Bethesda, The Elder Scrolls 6 ve Starfield için yeni grafik motoru geliştirmeyecek.

Bethesda'nın The Elder Scrolls 6 ve Starfield oyunları için yeni bir grafik motoru üzerinde çalıştığı söylentisi bir süredir ortalıkta dolanıyordu. Ancak bugün The Elder Scrolls 6 ve Starfield için yeni bir grafik motoru geliştirilmeyeceği açıklandı. Ve bu iki oyunun, Creation Engine olarak bilinen grafik motorunun geliştirilmiş bir versiyonunu kullanacağı belirtildi. 

Creation EngineBethesda'nın The Elder Scrolls 3: Morrowind'den bu yana kullandığı grafik motorunun adı. Bu grafik motoru, her oyunda biraz geliştirilerek Fallout 3Fallout 3: New VegasThe Elder Scrolls 5: Skyrim ve son olarak Fallout 76'da kullanıldı. Bu açıklamayı baz aldığımızda, Starfield'ın Fallout 76'da kullanılan grafik motorunun biraz gelişmişini kullanacağını söyleyebiliriz. The Elder Scrolls 6 ise, Starfield oyunundaki grafik motorunun gelişmiş halini kullanacak. 

Bethesda her ne kadar Creation Engine'e güvense de, Fallout 76'da bu grafik motorunun bazı kusurları ortaya çıkmıştı. Özellikle oyun 60 FPS değerlerinde oynandığında, büyük fizik problemlerine sebep oluyordu. Bethesda'nın Creation Engine'i kullanmaya devam etmek istemesinin sebebini Bethesda'dan Todd Howard, Gamestar'a verdiği röportajda; "Creation Engine, bize dünyaları hızlı şekilde oluşturma konusunda imkan sağlıyor ve mod yapımcıları da bunu çok iyi biliyor. Bu bizler için yeterli ve motorun en iyi şekilde çalıştığını düşünüyoruz." sözleriyle açıklıyor. 

Fallout 76'de karşılaşılan problemleri düşündüğümüzde, Bethesda'nın Creation Engine konusunda diretmesini anlamak oldukça güç. Umarım grafik motorunun problemleri çözülür, The Elder Scrolls 6 ve Starfield sorunsuz olarak karşımıza çıkar. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Yorumlar 42
MK Okuru
MK Okuru 22.12.2024 14:39
Kalan Karakter: 300 Gönder
Ghost86
Ghost86 14.11.2018 15:52
Bethesda oyunlarında bir türlü kanımın ısınamadığı, beni irrite eden en önemli şey; npc karakterlerin yapaylığı, odunluğu, çok cansız gözükmesi. Dünya kocaman, geniş tamam ama karakterler çok cansız be abi. Yeni jenerasyonda da böyle olacaksa olmasın daha iyi.
ouz1905
ouz1905 18.11.2018 03:01
ghost86 kardeşim bence haklısın ama yeni jenerasyonda bu sıkıntıları aşacaklarını düşünüyorum. çünkü Bethesda gerçekten başarılı bir yapımcı. (oyunları banada hitap etmiyor ama bu kötü oldukları anlamına gelmez.)
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 18:22
Yani sözün özü Bethesda başlığı altında ( Bethesda Softworks oyun yapıyor, stüdyo, onu demiyorum yani ) bir sürü çok kaliteli animasyon yapabilen stüdyoya sahip abi adamlardan yardım alsanızaaaaaa! :D
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 18:20
Tamam pek insan NPC yoktu Doom 2016 da ama, yani yüz animasyonlarını, duygu verme olayını pek göremedik ama geriye kalan tüm animasyonlar inanılmaz seviyede gelişmişti, oynarken yok artık daha neler diyorsun sürekli. Sonra Dishonored serisinde de başarılı yüz animasyonları var..
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 18:19
Bu konuda keeesinlikle haklısın. :D Güzel tespit!

NPC animasyonları işini beceremiyorlar mıııı, yoksa tamamen motorun kısıtlamaları ile mi alakalııı bilmiyorum ( sanırım motor ile ilgili...pfff ) ama cidden yapamıyorlar ivit...

Animasyon konusunda halbuki ID Software aşmış durumda..Akıl alsalar?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 17:05
yeni motor geliştirmek diye bir kavram yok zaten. studyo elindeki motoru yeni teknolojilerle günceller. motor değiştirmek, sıfırdan yapmak için telif, patent sorunları yaşamaları gerek. bazen motorun pr'ı için sürüm numarası artar vs. creation'un arayüzü çok eski görünüyor, ama motorun içi değil.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 14.11.2018 13:46
Ben bu haliyle bile oynarım valla :)
Kalan Karakter: 300 Gönder
zeknoss
zeknoss 14.11.2018 10:04
Fallout 4 ve sonrasında çıkan bir ton Skyrim portu, Bethesda'nın işi nasıl ve ne derece yüzsüzlüğe vurduğunun bir göstergesidir kanımca. Yine ucube karakter modelleri, yine tonlarca bug vemaalesef Skyrim'den sonraki her işlerinde görülen tembel senaryolarla karşılaşacağız gibi duruyor.

GG, wp diyelim geçelim...
Kalan Karakter: 300 Gönder
Naru61
Naru61 14.11.2018 04:57
Şimdi tamam elinizdeki grafik motoruna baya hakimsiniz herşeyi yapmak daha kolay anlıyorum.Grafik motorunada bazı eklemeler yapıyorsunuz oda iyi.Ama eleştiri olarak mod yapımcılarına kolaylık sunuyor demişsiniz.Sizin bug’larınızı kapattığı için kolaylık sağlıyor olmasın.Bahsi geçen iki oyunda 2020 den sonra çıkıcak heleki yeni skyrim kesin yeni jenerasyon konsola gelicek ve siz bunu bu eski yarı geliştirilmiş motorla yapmaya çalışıyorsunuz.Bugün kü oyunlardaki Rdr2,God of war,Spiderman vs gibi oyunlardaki gibi grafik vermeniz lazım.Hanson olarak daha söylenecek çok şey varda aga ya şu yükleme işini çözün artık oyun içersinde kapı açıp bir mekane girerken bile yükleme yapıyor e yeter da.Gerçi bu motorla o da zor çözümü.
Kalan Karakter: 300 Gönder
The Elder Scrolls 6 ve Starfield için grafik motoru geliştirilmeyecek
İlginizi Çekebilir