Bethesda'nın uzun süredir geliştirdiği Starfield oyunu ilk olarak multiplatform olarak duyurulsa da firmanın Microsoft tarafından satın alınması sonucu konsol tarafında Xbox Series X / S modellerine özel olacağı açıklanmıştı. Her ne kadar özel anlaşmalardan dolayı Deathloop gibi oyunlara müdahale edemeyen Microsoft, doğal olarak para verip aldığı bir firmanın oyunlarında söz sahibi oldu ve böyle bir karara imza attı. Açıkçası şahsi olarak bunun son derece normal olduğunu ama Playstation kullanıcıları için de üzücü bir durum olduğunu ifade etmem gerekiyor. İşte oyunun bu durumu ile ilgili açıklamalar yapan Todd Howard, bu durumun gayet normal olduğunu dile getirmiş ve bir nevi "iş iştir" açıklamasında bulunmuş.
Konuyla ilgili The Telegraph sitesine bir söyleşi yapan Todd Howard, Playstation platformunun geride bırakılması ile ilgili şu ifadelere yer vermiş;
"İnsanları dışarıda bırakmak istemezsiniz, değil mi? Ama günün sonunda işe odaklanır ve 'yapmak istediğim oyun bu, üzerinde yapmak istediğim platformlar bunlar ve bunları gerçekten yapabildiğim en iyi şekilde yapmalıyım' dersiniz. Bu platformlara odaklanarak, bu sistemler için olabileceğinin en iyisini yapmaya çabalarsınız. Sonuç olarak Xbox ve Microsoft'un oyunları daha fazla kişiye ulaştırmak için yaptığı tüm bu yollara büyük inancımız var."
Hoawrd bu açıklaması ile aslında sonuçta bunun bir iş olduğunu ve artık bu şekilde hareket etmeleri gerektiğini dile getirmiş. Ayrıca Microsoft'un bulut sistemi ve PC platformundaki erişiminin daha güçlü olmasından dolayı Starfield'ın çok daha büyük bir oyuncu kitlesine ulaşacağının daha kolay olacağını da belirtmiş. Starfield, 11 Kasım 2022'de PC ve Xbox Series X/S için çıkacak ve çıktığı gibi Game Pass sistemine eklenecek.