Red Dead Redemption 2'nin yapımında kaç geliştirici çalıştı?

Furkan Güler 23.10.2018 - 17:32
Yok artık!

Play4.uk'in haberine göre video oyun dünyasının merakla beklenen oyunu Red Dead Redemption 2'nin yapımında kaç kişinin çalıştığı belli oldu. Açıklanan bilgilere devasa oyunun yapımında 3.023 kişi çalışmış. Sekiz yıldır geliştirildiği söylenen oyun için sekiz ayrı stüdyoya göre verildi. Yüz binlerce animayon ve seslendirme metninin yanında ortaya koyulan o kadar tasarım ve daha fazlasına 26 Ekim tarihinde kavuşacağız. Son yılların en iyi oyununu geliştirmeyi başaran Rockstar Games, detay konusunda takıntılı bir ekip olduğu için Red Dead Redemption 2'de çok detaylı bir dünya göreceğimizi tahmin ediyoruz.

Red Dead Redemption 2 ne zaman çıkacak?

GTA 5'in detay seviyesini tabiri caiz ise tavana çıkartan geliştirici ekip, bazı detayların oynanış mekanikleri ve açık dünyada kaybolacağını bile bile oyuna eklemişti. İlk oyundan tanıdığımız Dutch çetesine bağlı Arthur Morgan'ın hikayesini göreceğimiz oyunda genel itibariyle bir kaçış hikayesine tanık olacağız.

İlk oyuna nazaran büyük değişimler içeren yeni oyun, diğer firmalara "açık dünya oyun nasıl yapılır?" sorusunun cevabını da vermiş olacak. Sadece PlayStation 4 ve Xbox One platformlarına çıkan oyunun inceleme puanlarının kaç olacağını merak ediyoruz.

Yorumlar 10
MK Okuru
MK Okuru 27.11.2024 23:20
Kalan Karakter: 300 Gönder
Spider_hip
Spider_hip 23.10.2018 19:20
Bu haberi bence her hafta baş köşeye koyun. Ya da 3023 rakamını sitenin sabit yerinde döndürün. Döndürün ki ülkemizdeki oyun yapımı heveslileri akıllarını başlarına toplayıp adam gibi önlerine hedefler koysunlar. Yeri geldi flappy bird gibi oyunla adamlar milyon liraları ülkelerine soktu. Önemli olan katma değer yaratmak. Bu 3023 kişi de oyun yapmaya hevesli lise mezunu tipler değiller. Alanlarında uzman, bir çoğu daha önce bir çok önemli projede yer almış tipler. Bunca profesyonele, bunca harcanan paraya rağmen ancak böyle 8-9 senede oyun tamamlandı, Sonra kalkıp;
-- Ben gta 6 yapacaaam, arkadaşlar adam topluyorum, ben takım lideriyim tabi ki, bana grafiker lazım. Şimdi bunları bunları çizmeye başlayın, kesin bak ben gta6 yapacaaaam. Ben call of duty yapacaaaam...
gibi çocuklar oluşuyor.
Koy önüne hedef prison architect gibi milyonlarca DOLAR kazanmış oyunları, faster than light ı koy hedef olarak. Hani onları bile tek başına tamamlamak zor, yine bir kaç sene düzenli çalışma isteyen oyunlar ama en azından imkansız değil. Ortaya mantıklı şeyler çıkabilir.
Spider_hip
Spider_hip 24.10.2018 14:49
Yazının tamamını sabır ile okuyacağına anlayarak okusaymışsın keşke. Sende cod yapma hayalindeki çocuklardansın galiba moralin bozuldu gerçeklere. Ben biz bir şey yapamayız demiyorum. Dünyanın neresinde olursa olsun kimse 1-2 kişi kalkıp devasa projelere kalkışırsa başarısız olur diyorum. Önüne mantıklı hedefler koymalısın diyorum. Bak mobil oyun piyasasında çok iyiyiz mesela. Pc içinde önümüze indie hedefler koymalıyız. Yeni oyun yapımına başlama heveslilerinin olduğu forumlara bak. 1000 tane konu görürsün, takım kuruyorum arkadaşlar, şimdi gta 6 yapacaz diye dolup taşan. Sende bunlardan birisi de olsan artık gerçekleri gördün herhalde. Indie oyunlarla da milyonlarca satış rakamlarına ulaşılabiliniyor, sıkıntı yok. He 3000 kişilik çaycı gurubuyla oyun yapıyor adamlar :P Bir de alt tarafı 3 paragraf yazıyı okumaya sabıra ihtiyacın varsa yanmışız. Bu tarz oyunlar milyonlarca satır koddan oluşuyor. Yazmayı bıraktım, düz okusan 6 ay sürer. Üşenenlere göre bir iş değil.
MK Okuru
MK Okuru 23.10.2018 23:36
yazının tamamını sabır ile okudum ve ne saçmalıyorsun sen diye düşündüm. az bile çalışmış başka oyunlara bakarsa daha çok kişinin çalıştıgını göre bilirsin adamlar çaycının bile ismini yazıyorlar oraya buraya .
senin gibi biz hiç bişey yapamayız diye azının yayanlar yüzünden bu halerdeyiz.
MK Okuru
MK Okuru 23.10.2018 21:21
Ne güzel konuştun be.
Manhunt Two
Manhunt Two 23.10.2018 19:48
Kısmen katılmıyorum.İyi ve büyük bir oyun yapmak için yüzlerce binlerce kişiye ve 8-9 seneye gerek yok.Gerçi benim yorumumu yine yayınlamazlar. Yorumumu yayınlamazlar çünkü bu 3023 kişinin oyunun geliştiricileri olmadığını söyledim ve yine söylüyorum. Örneğin The Witcher 3 .5 yılda geliştirildi ve 240 kişi çalıştı. Ancak yapımında adı geçen toplam 1.500 kişi bulunuyor. 500'de tüm dillerin ses aktörleri. Yani bu "3023" tamamen reklam için yapılmıştır ve insanları saf yerine koymuşlardır. Gerçi sen daha çok senaryolu büyük oyunları geliştirmeyi kastettin sanırım.
Kalan Karakter: 300 Gönder
emc
emc 24.10.2018 13:43
Ac:Unity full detay açıp biraz çevrede gezinin, Evet oyun buglı hala Buglar devam ediyor fakat çevre detayı Paris, heykelleri yapılarıyla inanılmaz. 13 Kasım 2014'de çıkmış bir oyun. NPC karakterler, animasyonlar evet berbat fakat sırf Paris'i gezmek için oynuyorum. Çamurlu sokaklarıyla RDR2 biraz baha Ac:Unity'i çağrıştırdı.
Kalan Karakter: 300 Gönder
Manhunt Two
Manhunt Two 24.10.2018 02:56
Merlin'in Kazanı benim için bitmiştir çok pişman olacaksınız sadece söylüyorum.Sakın bunu da yayınlamayın sizden hesabımı silmenizi istiyorum.Ya da engelleme artık neyse.
MK Okuru
MK Okuru 24.10.2018 10:45
neden?
Kalan Karakter: 300 Gönder
System32
System32 24.10.2018 09:11
sayın merlin bunu gördün mü ?

https://www.youtube.com/watch?v=a6wDnJS2GuU
Kalan Karakter: 300 Gönder
Manhunt Two
Manhunt Two 23.10.2018 18:19
Rockstar değil miydi Ubisoft'a biz daha küçük ekipler ile daha iyi daha büyük oyunlar yapıyoruz diye ? Şuana kadar ki bu haberlerin hiç birine inanmıyorum.Buram buram reklam kokuyor.O kadar kişi de zaten biraz oyun motorlarını bilen biri imkansız olacağını bilir.
Kalan Karakter: 300 Gönder
Red Dead Redemption 2'nin yapımında kaç kişi çalıştı?
İlginizi Çekebilir