Red Dead Redemption 2 bu yılki Steam Ödülleri’nde Sevginin Emeği Ödülü’nü kazandı ve bunlar tamamen topluluk odaklı takdirler olmasına rağmen, hepimiz 2019 Rockstar PC portunun neden diğer adaylara göre bu ödülü kazandığını merak ediyoruz. PC topluluğunun bir kısmı yeniden aday gösterilmiş olan Deep Rock Galactic’in arkasında toplanırken, bunun nasıl olabileceğine dair sorular sorulmaya devam ediyor.
Red Dead Redemption 2 piyasadaki en iyi PC oyunlarından birisi ancak 2019 yılında çıktı (PC’de) ve son zamanlarda Read Dead Online cephesi oldukça zayıf bir durumda. En azından on yıllık GTA 5 ile karşılaştırıldığında.
Rockstar RDR2’ye 2022’de veda etmişti, peki neden 2023’te Steam’in Sevginin Emeği ödülünü kazandı? Valve’den alıntı yapmak gerekirse, “geliştiriciler eserlerini beslemeye ve desteklemeye devam ettiklerinde” verilen bir ödül aslında. Sonuçta Rockstar, 2012’deki eski bir etkinliği hem 2022 hem de 2023’te yeniden kullandı. Bu da Valve’ın RDR2’nin “bunca yıldan sonra hala yeni içeriklere sahip olduğu” iddiasıyla çelişmekte.
Dürüst olmak gerekirse, Starfield da En Yenilikçi Oyun Ödülünü kazandı ve oyuncuların kafası bu konuda da karıştı. Bu nedenle topluluk oylaması bu yıl oldukça heyecanlı oldu. RDR2 subreddit’indeki bir gönderi bile “Bu hak edilmedi değil mi?” derken, diğerleri ise Starfield’ın kazanmasını “şaka” olarak nitelendiriyor.
Reddit, Deep Rock Galactic’i Destekliyor1
Yine de tüm bunların şaka olmadığı bir gerçek. Ayrıca Reddit üzerinde, Deep Rock Galactic’in Sevginin Emeği Ödülü’nü kazanması gerektiğini söyleyen birçok yorum bulunuyor. Hem 2022 hem de 2023 yılında aday gösterilmesine rağmen sırasıyla Cyberpunk 2077 ve Red Dead Redemption 2 tarafından yenildi.
CD Projekt Red ve Rockstar Games’in ikisi de devasa topluluk. Bu nedenle topluluğun bu oyunlara diğerlerinden daha fazla oy vermesi, kâğıt üzerinde daha fazla hak edebilecek bir şeyden öte insanların sevdiği bir oyun için popüler olma yarışması gibi hissettiriyor. Bununla birlikte, Terraria’nın çok hak ettiği 2021 Steam Ödülleri’ni kazanmasının hayranları için nasıl büyük bir güncelleme yol açtığını da unutmamak gerekiyor. Bu yüzden hak eden oyunların genelde kazandığını hiç göremiyoruz.
İşin özünde Steam Ödülleri aslında bir popülerlik yarışması gibi. Her zaman en büyük oyunun her ödülü kazanabileceği anlamına gelmese de bunun katkı olarak bir faktör olduğu da açık. Sonuç itibariyle bu sadece sanal bir ödül fakat bu durum terk edilmiş olan bir oyunun, geride bırakıldıktan bir yıl sonra “eserleri besleme ve destekleme” odaklı bir ödül kazanmasının inanılmaz derece tuhaf olmadığı anlamına da gelmiyor.