Sorularımızın yanıtlarını aldık
Ragnarok Online dünden itibaren bilgisayarlara yüklenmeye hazırdı. Gravity Europe, Ultima kadar eski olduğunu söyleyen oyunları için etkinlikte yeniliklerinden bahsettiler.
Steven Bonazza'nın sunumuyla birlikte
Taygun Alban da bizlerle birlikteydi. Kaan Ezgimen ile birlikte de hoş sohbet geçirdik. Dün
haberimizde size yenilikler hakkında bilgi vermiştik. Türkiye kadrosundaki yenilikleri de bizlerle paylaşan Gravity Europe, yeni oyunları hakkında da kısa bilgiler verdi.
Epin, Paybyme ve SetiMedia ile çalıştıklarının bilgisini verdiler. Firma, bugüne kadar oyundaki rakamsal bilgilere bakarak yaklaşık 28 milyon aktif kullanıcı olduğunu belirtti. Bunun yanı sıra Epin'de Topluluk Yöneticisi
Ekrem Atamer yakın zamanda şu şekilde bir açıklama yaptı:
"Oyun Türkçe oluyor, Avrupa sunucularında oynuyoruz. Diğer sunuculardaki arkadaşlar için transfer seçenekleri sunmak istiyoruz, bunun detayları halen belirlenmekte, oyun ekonomisini bozmak istemiyoruz (zira bazı sunucularda bot kullanımı oldukça yaygın).
Ragnarok gerçekten inovatif bir oyun olarak başladı. Ben zamanında çok da fark etmemişim açıkçası. Ancak geçenlerde şöyle bir catching up yapayım derken, özelliklerine baktım ve 'adamlar geleceği görmüş' diye kaldım. Tabi o zaman karşılaştıracak fazla oyun yoktu, belki o yüzden farkedilmedi. Mesela bi örnek vereyim, oyunculardan etkinlik fikirleri alıp, bunu oyuna entegre ediyorlar. Yapımcılarla doğrudan temastayız, bu çok önemli bir konu.
Son olarak, medya röportajlarını takip ederseniz görecekseniz. Ragnarok için çok önemli bir anahtar kelime, socially-driven olması. Günümüz MMO piyasası oyuncu perspektifinden bakınca content tüketmek, yapımcı perspektifinden bakınca tüketimi zaman alacak tüketilir content üretmek üstüne kurulu. Bu kötüdür vs demiyorum, ben de bir çok oyunu severek oynuyorum. Farkı belirtmek için açıklıyorum. Ragnarok Online ise, sosyal oyunu destekleyecek içerik yaratma çabasında bir oyun. Kim, ne zaman tüketmiş, buna odaklanmıyor. Bu da çok büyük bir fark, ki bence MMORPG piyasasının böyle farklı paradigmalara ihtiyacı var.
Grafikler herkesi memnun etmeyebilir, 10 yıllık bir oyundan bahsediyoruz. Ancak grafiğin ötesini gören oyuncuların, özellikle sosyalleşerek oyundan keyif alacaklarını sanıyorum. Bu arada resmi olarak bir Türk sunucusu zaten hiç açılmadı. Euro vardı, Avrupa çapında (o zaman oynayalara GM maelstorm'dan selamlar). Burda hakları elinde tutuyordu o zaman, bizde de Dogan-Burda-Rizzoli (DBR) aracılığı ile Doğan ilgileniyordu. Zaman içinde haklar el değiştirdi, şimdi de Türkçe desteği geri getiriyoruz.
Not: Eşya isimlerini değiştirmiyoruz. Öte yandan Koreliler çılgın insanlar ya da İngilizce'ye çılgın çeviriler yapmışlar, o yüzden çılgın çevirilere hazır olun derim."
Sizi Taygun Alban ile yaptığımız röportajla baş başa bırakıyoruz. İyi seyirler.