Oyunları bizi manyak mı yaptı?

Murat Oktay 22.11.2022 - 18:48
Kimi oyunlarda öyle sahneler oluyor ki monitörümü kırmak, hatta kusmak istiyorum. Tek yaptığı güzel zihnimizde bir delik açmaktan öteye gidemiyor.

Yıllardır hep aynı fikiri savurum: video oyunları zararlı değildir. Ancak... İşte asıl sorun bu "ancak" kelimesinden sonra başlıyor. Her şeyde olduğu gibi oyunlarda da bir sınır olması gerektiğine inanıyorum. Bugün bunun üzerine konuşmayacağım. Bizi delilik seviyesine taşıyan, rüyalarımıza giren yapımlardan bahsedeceğim. 

Manyak olmayabiliriz ancak pek normal de değiliz

Her oyunun kendine has bir derecelendirmesi var. Bunlar genç oyuncu arkadaşlarımızı korumak için getirilmiş standartlar. Derecelendirme doğru yapıldığı sürece de sonuna kadar uyulması gerektiğine inanıyorum. Ancak kimi oyunlar var ki derecelendirmesi en üst seviyede yapılmış olsa da aklı yerinde olan insanların bile sınırlarını zorlayabiliyor.

Oyun sektöründe her geçen gün yeni firmalar ortaya çıktıkça sektörde kalıcı yer alabilme şansı da iyice zorlaşıyor. Oyununuzun tanıtımını ne kadar çok yaparsanız yapın, yatırımınızın karşılığını almak daha zor bir hale geliyor. Biz oyuncular için iyi bir durum olsa da (daha doyurucu yapımlara sahip olabilme açısından), firmalar için zorlayıcı oluyor. Bu sebeple geliştiriciler de farklı yönlere başvuruyorlar. İç gıcıklakmak da bunların başında geliyor. Hiç beklemediğiniz bir anca yapmanız gereken bir hamle, hem oyuna hem de oyunlara bakış açınızı değiştirebiliyor.

Hepimizin keyifle oynadığı oyundan nefret ettiği bir an olmuştur. Benim de oldu elbette. Oyunu hiç beklemeden silmeme sebep olan sahneler hala aklıma geldikçe sinirlerimi bozuyor. Ancak düşünmeden de edemiyorum "Acaba o görevi tamamlasam ne olacaktı?". Yine de tekrar oyunu yükleyemiyorum. Kalıcı hasar bırakmış demek ki.

Manyak olmayabiliriz ancak pek normal de değiliz

Heavy Rain'i oynadıysanız konusunu bilirsiniz. Basitçe anlatmak gerekirse Origami Katili olarak bilinen kişinin son kurbanlarını kurtarabilmek içn zamana karşı verdiğimiz yarışı konu alıyor diyebilirim. Oldukça etkileyici sahneleri olan gerilim türündeki oyunda bir sahne vardı ki hala gözlerimin önünden gitmiyor. Katilin direktiflerinden biri olan elimizin parmağını kesme görevi... Testere, makas vs ile parmağınızı çatır çatır kesiyordunuz. Bu sahne hala sinirlerimi bozar. Hiç beklemeden çıkpbir daha da girmediğim oyunlardan biri olmuştu.

Bu örnekler arttırılabilir. Özellikle Mortal Kombat serilerinin Fatality sahneleri de çok sinir bozucu olmuştur benim için. Grafiklerin bu kadar gelişmediği dönemlerde biraz daha katlanabilir olsa da yeni teknolojiler ile bir nebze pisliğini çıkarttı firmalar. Hatta bunları övünür bir şekilde oyunun tanıtımında ortaya çıkartıp fragmanlaştırıyorlar bile.

Tabii işin bir de diğer yönü var. Bunlardan keyif alanlar. Kusura bakmayın ama hiç sizin yanınızda olamayacağım. Dead Space 2'deki göz ameliyatı sahnesinden keyif alıyorsanız yeniden bir düşünün derim.

Sanal bir dünyada geçiyor olsa da bazı oyunlardaki sahneleri gerçekten iç gıcıklayıcı ve gereğinden fazla abartılmış buluyorum. Sizlerin de bu örneklerde olduğu gibi "sinir bozucu" sahnelerden dolayı terk ettiğiniz oyunlar olmuştur. Bunu sadece şiddet olarak düşünmeyin. Kafamıza uymayan bir çok farklı bileşen oluyor. Yorumlarda bizler ile paylaşarak içinizi dökebilir, rahatlayabilirsiniz. Elbette terbiye sınırlarını bozmadan. :)

Yorumlar 32
MK Okuru
MK Okuru 21.11.2024 15:02
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 9.12.2022 22:26
Güzel konuya deginmişsiniz. Residen evil 7 de ki ilk dev karşılaşmasında, testereyle parça pinçik etmeden dev ölmüyordu :) Ben böyle bir şey görmedim, hayattan sogudum, içime yer etti,vs...
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 2.12.2022 13:36
Murat abiden yine mantıklı bir yazı. Eğer bir oyun şiddet bazlı bir hikayeye sahipse elbette şiddet içermeli ama bazıları dozunu kaçırıyor. Özellikle Outlast 2 hiçbir anlamı olmayan iğrenç öğelerle doluydu. Sırf bu yüzden oyundan nefret ettim. Bu tarz öğelerden hoşlananları ise anormal buluyorum.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.11.2022 16:43
Garip bir şekilde Dead space 2 deki göz sahnesi olmasada mortal kombat vb. Oyunlardan zevk alıyorum.Bence bu oyunların yapılma amacı bu, insanın içindeki şiddet eğilimini oyunlardan çıkartması,gündelik hayatta tabiki birisinin kafasını parçalamam!
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 29.11.2022 07:44
Oynama o zaman :D?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 22.11.2022 23:02
Çok doğru sonuna kadar katılıyorum. Kimse "iyide oyunlar gerçek değil yeaa" demesin. İşin felsefesine girersek yaşadığın dünyada gerçek değil. GÖZÜNE ULAŞAN FOTONLARIN ELEKTRİK SİNYALLERİ ARACILIĞIYLA BEYNİNDE YANİ RUHUNDA YORUMLANMASI. >>.......(Karakter sınırından dolayı sonraki yorumdan devam)
MK Okuru
MK Okuru 29.11.2022 01:57
21:44 teoriyi asla kanıtlayamazsın iddalı olmuş kanıtlayabilir ama sadece bir teori bu dünyanın gerçek olduğu varsayımı, sanal gerçeklik teknolojileri geliştikçe daha da anlayacak insanlar aslında hiç bir şeyi gerçekte yaratmaya lüzum yok acıyı ve mutluluğu bile beyne iletecek teknolojiler yolda
MK Okuru
MK Okuru 27.11.2022 21:44
16:58 senin söylediğin şey sadece teori asla kanıtlayamazsın %100
MK Okuru
MK Okuru 23.11.2022 16:58
Ben ateistim ben bu dünya asıl gerçek, diğer dünya yok. Ruhum yok benim, vücudum ve çoğunlukla beynim benim davranışlarıma ve düşüncelerime yön veriyor olmalı.
MK Okuru
MK Okuru 23.11.2022 03:25
zaten milyarlarca trilyonlarca galaksinin içinde olmak bile saçma muhtemelen bir rüyanın içindeyiz nasıl ki uyurken sandalye yok, masa yok insanlar aslında yok ama gerçek hayattan daha fazla acıyı hissedersin bence bu dünyada bir rüya ölünce uyanırız o yüzden bu dünyanın hiç bir şeyine bağlanmıyorum
Kalan Karakter: 300 Gönder
Oyunları bizi manyak mı yaptı?
İlginizi Çekebilir