Mount and Blade II: Bannerlord'da çok oyunculu modu ile ilgili yeni bilgiler paylaşıldı. Haftalık blogda, farklı ülkeler farklı oyun modlarından avantajlı olacak şekilde mi hazırlandı, yoksa tüm ülkeler birçok bağlamda dengeli bir şekilde mi eşleştirildi bu sorulara yanıt verildi
Taleworlds geliştiricisi Paul Kaloff çoklu oyuncu modu ile ilgili şu ifadeleri kullandı;
"Çok oyunculu modun dengelenmesi çalışmalarımın yanında tek oyunculu ve çok oyunculu sahneler hazırlama üzerinde çalışıyorum. Çok oyunculu sahnelerin, üzerinde yoğunlaşmamı gerektiren, biraz daha farklı bir iş akışı var. İlk kağıt konseptinden sonra editöre geçiyor ve karakterinizin doğduğu yerden “İlgili alana” yürüyebilmesi/at sürebilmesi için gerekli, ölçülmüş yollarla bölümün kabaca bir açık kutu (whitebox) versiyonunu hazırlıyorum. Bunun ardından açıların ve boyutların doğru olmasına odaklandığım daha detaylı bir açık kutu versiyona geçiyorum. Bölümü açık kutu olarak görmek, testlerden gelen geri bildirimlere göre yerleşim değişiklikleri yapmayı kolaylaştırıyor. Bu ayrıca benim, açık kutuları gerçek içeriklerle değiştirdiğimiz ve daha çok görsel özelliklere odaklandığımız kaplama aşamasında kendimi pozitif olarak kısıtlamama ve zamandan tasarruf etmeme yardımcı oluyor.”
"Ülkeleri her senaryoda mümkün olduğunca eşit yapmak için çalışıyoruz. Çok oyunculu modu tasarlama şeklimiz, bunun gerçekleşmesi için bize birçok fırsat sunuyor. Her bir birlik sınıfı için: özel ekipmanlar, eşya avantajı, yetenek avantajı ve zırh + hız değerleri (sonraki soruda detaylara değineceğim) var. Bu bizim, birimlerin fazla güçlü veya zayıf olduğu durumlarda dengeyi ayarlamamıza olanak verir. Daha açık bir örnek olarak kuşatma için ülkelerin savunmaları gereken özel haritalarımızın olması verilebilir. Vlandia’nın çok dar bir kale planı olabilirken, bir Khuzait kalesi atlı okçuların kuşatma kampına aniden saldırıp çarpışmalarını sağlayacak geniş bir avluya sahip olabilir.
Tüm bunların yanında ülkelerin birbirinden farklı oynanabilmelerini istiyoruz. Ülkeler, oyuncuların takım bazlı modlarda oynayış stillerini ve stratejik yaklaşımlarını değiştirmelerini gerektirecektir.”