Mount & Blade II: Bannerlord'da savaşlar oldukça kanlı geçecek

Ahmet Özçilingir 23.02.2019 - 13:06
Kanlı bir oyun bizi bekliyor

Mount & Blade 2: Bannerlord'da savaşlar oldukça kanlı geçecek. Taleworlds'un yayınladığı haftalık Mount & Blade II: Bannerlord blogunda savaş ve parçacık efektlerinin oyundaki etkisi anlatıldı. Yeni ekran görüntüleri paylaşıldı.

Mount & Blade II: Bannerlord ne zaman çıkacak?

Mount & Blade II: Bannerlord'da savaşlar oldukça kanlı geçecek

Haftalık blogda savaş ve parçacık efektleri ile ilgili şu ifadelere yer verildi;

"Savaş görsellerimizin ana bileşenlerinden parçacık efekti, savaşlarda genel sürükleyicilik eklemek için kullandığımız tekniklerden biridir. Bir süvari hücumu arkasından yükselen toz bulutu ya da isabetli bir darbenin ardından sıçrayan kan, oyunculara aksiyonun içindeymiş hissi vermeye gerçekten yardımcı olur. Savaş parçacık efektimiz iki ayrı gruba ayrılır: hareket ve saldırılar. Her iki durumda da parçacık tipi iki etken tarafından belirlenir. Hareket için bu iki etken, birimin hareket hızı ve üzerinde hareket ettiği arazidir. Öte yandan saldırılar için parçacık tipi, kullanılan silah tipi ve silahın hasar verdiği yüzey tarafından belirlenir. Modülerlik ve geliştirme sırasında değişiklikleri kolayca yapabilmek için karakter ve yüzey kombinasyonundan ortaya çıkan parçacıkları tanımlayan bir çarpışma bilgisi.xml (collision_info.xml) kullanırız. Mod geliştiriciler, mevcut çarpışma değerlerini değiştirebilecekleri gibi yeni materyaller ve çarpışma parçacıkları da ekleyebileceklerdir."

"Tüm bunların oyun içinde nasıl çalıştığına bir örnek vermek gerekirse, bir karakter kesici bir silah ile darbe alırsa üç farklı parçacık oluşturuyoruz. İlk olarak, kesme yönünde düz bir parçacık oluşturulur. İkinci olarak, sürekli bir yayıcı, karakterin çarpma pozisyonuna eklenir ve silah karakterin içinden geçtiği kısa süre için kan parçacıkları ortaya çıkarır. Son olarak da üçüncü parçacık, silah karakterden çıkarken oluşur. Bu efektlerle, oyunculara başarılı saldırıları için net görsel göstergeler verilir.

Buna ek olarak, parçacık örnekleri çevrelere ve karakterlere, üzerlerinde bir iz bırakarak bulaşabilir. Çamurlu bir alandan geçen karakterlerin ve atların bacaklarına çamur lekeleri de ekleriz. Parçacık efektlerinde olduğu gibi bu sıçrama efektleri de mod geliştiriciler tarafından collision_info.xml ile oyuna kolayca eklenebilir ve kullanılabilir. 

Karakterler üzerinde farklı sıçrama (leke) efektleri için geniş bir doku atlası kullanıyoruz. Bu sayede bir parçacık efekti için atlas pozisyonuna bir işaret atayabiliyoruz. Sonrasında da özel bir gölgelendirici ile sıçrama lekelerini karakterlere yansıtıyoruz. Bu şekilde tek bir karakterde 32 adede kadar lekeyi en iyi şekilde yansıtabiliriz. "

Yorumlar 23
MK Okuru
MK Okuru 22.11.2024 00:56
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 27.02.2019 12:30
Aga bu işin oyunun bitip bitmemesiyle alakası olduğunu sanmıyorum bence oyun çoktan bitti farklı dolaplar dönüyo oyunun bitmesi durumunda türkiyeye dışardan müthiş bi para girişi olur bunla ilgisi var bence talewolds tehdit alıyor olabilir kısacası dış mihraklar :D
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 26.02.2019 10:42
-abi oyun hazır çıkarsak mı
-biraz daha mı kan eklesek
(çıkış tarihi 1 sene daha uzar)
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 25.02.2019 01:39
Sanki dünyanın en iyi en gelişmiş oyununu yapıyolar. La salında bi oynayalım hype kalmadı. Millet ne oyunlar çıkarıyo kaç yıldır bi tane oyun çıkaramadılar. Oyun hazır olmadan neden duyurusunu yaparsınki bekle hazır olsun oyunu duyurmanla çıkarman bir olsun. Mal bu adamlar ya
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 24.02.2019 22:32
Savaş dediğin zaten kanlı olur. Neyin tatavası bu
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 24.02.2019 20:49
Soru: Ne zaman çıkacar ?
Cevap: Parçacık demeyin boru değil bu üç türlüsü var kesici......

adamlar bildiğin soruyu geçiştirmiş :)
Kalan Karakter: 300 Gönder
Mount & Blade II: Bannerlord'da savaşlar oldukça kanlı geçecek
İlginizi Çekebilir