Mount & Blade II: Bannerlord yeni geliştirici blogunda bu hafta ısı haritası adındaki geliştiricilerin işini kolaylaştıran bir sistemden bahsedildi. Oyundaki, haydutların, atlıların, partilerin ticaret mallarının rotasını gösteren ısı haritası ile ilgili ilginç bilgiler verildi.
Mount & Blade II: Bannerlord'un dinamik yapısı bazı durumlarda zorluklara sebep olabiliyor. Atların izledikleri rotalar, haydutların konumları gibi farklı dinamiklerin yıllar geçtikçe tutarlı bir şekilde çalışması için, geliştiricilerin işini kolaylaştırmak adına ısı haritası adlı bir sistem kullanılmış. Isı haritaları, tarafların geçtiği yolların ve aktif alanların yanı sıra, hikaye modu haritası etrafındaki ürünlerin akışını da görsel olarak gösterir.
"Ordular, partiler ve karavanların geçtiği her yolculuk bize, oyunda neler olduğuna, olası sorunların altını çizerek tasarımımızın amaçlandığı gibi çalıştığını doğrulayabilir. Bu verilerle sorunları gidermek, zamandan, emekten ve kaynaklardan tasarruf etmek için gerekli ayarlamaları ve değişiklikleri yapabiliyoruz!" Örneğin; Keten, kuzey Calradia'nın köylerinde üretilen ham bir kaynaktır. Aşağıdaki haritanın gösterdiği gibi, bu bölgelerde çok az miktarda diğer bölgelere yayılan büyük miktarda keten bulunuyor. Bunun nedeni, ketenin düşük kârlı bir kalem olması ve tüccarların buna yatırım yapmaması. Bununla birlikte, keten kullanılarak üretilen bir ürün olan keten bezi, Calradia'da yaygın olarak dağılmıştır. Bunun nedeni, keten bezinin rafine edilmemiş keten formundan çok daha yüksek bir değere sahip olması ve ayrıca, kıta boyunca yüksek talep görmesidir."
Geliştirilen bu araç, oyundaki dinamik yapının çalışmasını sağlamada geliştiricilerin işini oldukça kolaylaştırmış gibi görünüyor. Sahnelerde de çalışacak şekilde ayarlanacak olan araç, aynı zamanda çok oyunculu haritaların tasarlanmasında ve dengelenmesinde de kullanılacak. Bakalım geliştirilen ve göründüğü kadıyla geliştiricilerin işini hızlandıran bu araç oyunun 2019 yılında çıkmasını sağlayacak mı?