Talewolrds, Mount & Blade II: Bannerlord'un yapım aşamaları ile ilgili bloglar yayınlamaya devam ediyor. Bu haftanın blog konusu ise harita tasarımları, Şehirlerde nasıl harita tasarımları ile karşılaşacağız, yaklaşık 7 senedir geliştirilen oyunda orta çağ atmosferi bize ne kadar yansıtılacak, şehirlerin birbirlerinden farkları olacak mı bu sorulara yanıt aranmış.
"Mount & Blade II: Bannerlord’da şehirler, gerçek dünyadaki şehirlere çok benzerler. Sanayi ürünlerinin üretildiği, kaliteli birliklerin eğitildiği, ticaretin geliştiği, önemli oyuncu dışı karakterlerin (NPCs) işlerini yaptığı ve suçun yaygın olduğu yerlerdir. Ve bu, seviye tasarımcılarımızın her bir şehir sahnesini hazırlarken yansıtmaya çalıştıkları bir şeydir."
Pazaryeri – Burası çoğu malın ticaretinin yapıldığı yerdir. Yeni parlak bir miğfer, sefer için erzak ya da atınız için bir zırh arıyorsanız, uğrayacağınız ilk yer pazaryeri olmalı. Ayrıca burada kendi yakın dövüş silahlarınızı tasarlayıp hazırlatabileceğiniz yerli demir ustalarını da bulabilirsiniz.
Kenar mahalle ve arka sokaklar – Kaçakçı ve haydutların gayri meşru yollarla para kazanmak için toplandıkları, şehrin kaynaklarını ve vergilerini azaltan yerlerdir.
İç kale – Şehrin soylularını ve yöneticilerini bulabileceğiniz yerlerdir (ve elbette ki mahkumları!). Bir gün tüm ümidinizle evim diyebileceğiniz bir yer.
Askeri bölge – Şehir muhafızlarının ve garnizonlarının toplandığı, askeri birliklerin eğitildiği yer burasıdır. Ayrıca (savunma kuşatmaları gibi) ihtiyaç duyulduğu zamanlarda kullanılmak üzere stoklanan malların bulunduğu yerdir.
Taverna – Burada macera severler ve sarhoşlar, bir kadeh bal likörü eşliğinde hikayeler paylaşmak için toplanırlar. Bazı eğlence düşkünleri sadece birer baş belalarıyken, diğerleri doğru miktarda para için dövüşebilecek paralı askerler ve nadiren birkaçı sizin peşinizden gelecek ve hedeflerinize ulaşmanıza yardım edecek yoldaşlardır.