İlk kez 30 Mart 2020 tarihinde piyasaya sürülen Mount & Blade II: Bannerlord, hala erken erişimde. Çıktığı günden bu yana sürekli güncellenen ve yapısındaki hatalardan kurtulmakla birlikte yeni içeriklere de kapısını açan oyun, bugün ilk sürümüyle arasına dağlar koymuş durumda. Ankara merkezli Taleworlds Entertainment tarafından geliştirilen ve yayınlanan Bannerlord, aynı zamanda Türkiye'den çıkan en büyük çaplı oyun desek yanlış olmaz. Şimdi ise bugüne kadar oyuna gelen güncellemelerle hangi yeni içerikler eklendi ve ilk sürüm ile arasında ne kadar fark var? Bunları irdeleyeceğiz. Baştan belirtmekte fayda var, burada giderilen hatalar ya da buglardan ziyade oyuna eklenen, diğerlerine kıyasla daha büyük ve dikkat çeken içerikleri bulabileceksiniz.
Özellikle Mount & Blade Warband ile topladığı sevginin de gücüyle çıkışıyla birlikte oldukça ilgi gören Bannerlord, bir süre Steam'in çok satanlar kısmında boy gösterdi. Bu hepimizi elbette gururlandırdı. Daha sonrasında ise Epic Games Store ve GOG platformları üzerinde karşımıza çıkan oyun, satışlar anlamında hiç fena iş çıkarmışa benzemiyor. Özellikle mod topluluğu tarafından ilk oyunlara da yoğun bir ilgi gösterilmişti ve Bannerlord için de durum hiç farklı değil. Kendi oyun motoru teknolojisini kullanan TaleWorlds Entertainment, oyunu mod desteğine sahip olacak şekilde piyasaya sürdü. Bugün de -modlar için en bilinen platformlardan- NexusMods üzerinde yüzlerce Bannerlord modu yerini almış durumda.
30 Mart 2020'de piyasaya sürüldüğünde tabi bazı tartışmaları beraberinde getirmişti. Mount & Blade II: Bannerlord, performans sorunlarıyla bazı oyuncular için "Ben bu kadar yıl bu oyunu mu bekledim?" şeklinde sitem etmelerine sebep olmuştu. Tabi birkaç güncellemeden sonra ilk halindeki performans sorunları artık o kadar rahatsız etmiyordu. Oyuna gelen ilk büyük yama olan "Patch e1.5.5" ile hem oyundaki performans sorunlarına, hem de bazı buglara çözüm üretilmişti. Tabi her güncellemeyi, o güncellemeden sonra çıkması muhtemel sorunları önlemek adına "hotfix" yamaları takip etti. Daha sonrasında güncellemeler için bir beta sürüm yayınlanmaya başladı ve temkinli, güvenli adımlarla oyunu geliştirmeye devam edildi. Halen de bu geliştirme süreci devam ediyor. Oyunun erken erişimden ne zaman çıkacağı ise henüz resmi olarak duyurulmadı.
Özellikle 2020'nin Ağustos ayı başlarında TaleWorlds'ün güncellemeler konusunda yeni bir formata geçmesiyle her şey çok daha anlaşılır ve kolay bir hale geldi. Yeni video formatıyla "Developer Update #" şeklinde devam eden seri halinde gelen videolarla yeni içerikler çok daha basit ve etkili bir şekilde gösterilmeye başlandı. Bu formatta gelen ilk videoda da kullanıcı arayüzü ve multiplayer konusundaki yeniliklerden bahsedildi.
Bunlardan ilki oyuncuların da canını çok sıkan yükleme ekranlarıyla ilgili oldu. Her NPC ya da karakterle konuşmadan önce giren yükleme ekranları fazlasıyla can sıkıcıydı. Yeni güncellemede ise arayüz değiştirilerek yükleme ekranları olmadan doğrudan diyalog sahnelerine geçmemize izin veren bir sistem getirildi. Bu sayede çevreyle sık sık diyaloğa girmek durumunda olduğumuz oyunda her 3-4 dakikada bir yükleme ekranı ile karşılaşmak zorunda kalmadık. Aynı zamanda kazanılan savaşları kutlamak için oyuna yeni ifadeler de bu güncellemede eklendi.
Çok oyunculu alanında ise ekip Warband'de düştüğü hataya düşmüyor. Mount & Blade II: Bannerlord, selefine nazaran çok daha iyi bir çok oyunculu oyun deneyimi vaat ediyor. Bu güncellemeden önce bazı çok oyunculu klanları toplayarak onları karşı karşıya getiren TaleWorlds, kazanmak için hangi taktikleri uyguladıklarını anlamaya çalışmış. Bannerlord'da selefinde olduğu gibi oyun kazandıran 2-3 hareket olmasını istemiyorlar gibi görünüyor. Şayet öyle de oldu, bu güncellemeden sonra çok oyunculu savaşlar daha adil ve daha rekabetçi bir ortama taşındı. Dengeleri ayarlama konusuna gereken özen gösterildi.
Yine bu güncellemeyle (1.4.3) birlikte çok oyunculu "Skirmish" moduna iki yeni harita eklendi. "Echerion" ve "Port at Omor" adındaki bu iki yeni harita, yeni savaşlara ev sahipliği yapmaya bu güncellemeden sonra başladı. Çok oyunculu alanındaki bütün bu düzenlemelerin yanı sıra genel olarak oyunda hata düzenlemeleri ve performans güncellemeleri de oldu. Oyunun ilk sürümüyle yerlerde sürünen performans bir nebze de olsa toparlandı ancak bu sürümde hala çok iyi olduğu söylenemezdi.
Genel olarak bu büyük güncellemenin içeriklerini listeleyecek olursak:
İçindekiler kısmına dönmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Yine aynı video formatıyla yayınlanan ikinci geliştirici güncellemesi, özellikle mod geliştiricileri ve oyun motoru teknolojilerine merak duyan herkes için sevindirici oldu. Resmi mod araçlarının duyurulduğu bu güncelleme ile hem geliştirici hem de sanatçılar, Mount & Blade II: Bannerlord üzerinde kendi özgün işlerine imza atabileceklerdi. Oyun bölümlerini istediğiniz gibi düzenlemenize ya da kendi bölümlerinizi oluşturmanıza olanak sağlayan "Scene Editor" ve "Terrain Editor", oluşturacağınız bölümü tamamen sizin insiyatifinize bırakacak şekilde hazırlanmış. Zaten bu mod araçlarından sonra TaleWorlds Entertainment, Intel ile anlaşmalı olarak ödüllü bir bölüm tasarımı yarışması da düzenlemişti.
Bu resmi mod araçları arasında oyuna kendi oluşturduğunuz 3D modelleri aktarmanız ve düzenlemeniz için "Mesh Editor" da bulunuyordu. Bu da doğrudan kendi modellemiş olduğunuz nesneleri oyuna ekleyerek, her şeyin yaratıcılığınıza ve hayal gücünüze kalmasını sağlamak için oldukça etkili bir adım. Tabi bu güncellemenin tek kapsamı resmi mod araçları değildi. Ayrıca oyuncuların zorluk çekebileceğini düşündükleri alanda da kolaylaştırmalara gidilmiş.
Bu güncellemeyle birlikte oyuna eklenen "Auto Block" ayarı, saldırıları savunurken blok yönünü ayarlamakta zorlanan oyuncular için geldi. Bu ayar açıldığında karakteriniz, blok yönünü saldıranın saldırı yönüne göre otomatik olarak ayarlıyor ve sizi büyük bir zahmetten kurtarıyor. Bunun yanı sıra yönettiğiniz ordunuzun yapay zekası ile ilgili düzenlemeler de yapıldı. Savaş sırasında ordunuzun formasyonunu daha detaylı ayarlamanız ve daha taktiksel yaklaşımlarda bulunmanız için yeni formasyonlar eklendi ve yapay zekanın bunlara daha iyi adapte olması sağlandı.
Çok oyunculu oyunlarda atlıları durdurmak için mızrağınızı hazırda bulundurmanızı sağlayan yeni bir duruş da bu güncellemeyle oyuna eklendi. Üzerinize doğru koşan atlı için mızrağınızı hazırlayıp, tam yaklaştığında vurarak atını düşürebildiğiniz bu yeni duruş yine mızrak ile oynayıp zor zamanlar geçiren oyuncular için oldukça rahatlatıcı oldu. Ata vereceğiniz hasar, karşınızdaki atlının hızına göre değişkenlik gösteriyor. Bununla birlikte oyuna Sturgiyalılar için iki yeni zırh ve üç yeni yuvarlak kalkan daha eklendi. TaleWorlds oyundaki bütün zırh ve silahların gerçek zırh ve silahlardan esinlenerek geliştirilmesi konusunda hassasiyetini ilk oyunlarından bu yana sürdürüyor.
Bu büyük güncellemede oyuna eklenen içerikleri listeleyecek olursak:
İçindekiler kısmına dönmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Özellikle bu büyük güncelleme ile serinin diğer oyunlarında da sıkça karşılaştığımız "kartopu etkisi" azalıyor. Bir krallık ile savaş halindeyseniz ve ezici bir üstünlük ile yeniyorsanız, Sultan Hakim size "İstersen bütün şehirlerimi al, teslim olmam" demek yerine daha mantıklı kararlar vererek barış anlaşması sunabiliyor. Bu da, herhangi bir savaştan sonra bir fraksiyonun yavaş yavaş çöküş evresine geçmesinin önüne geçiyor. Artık daha mantıklı kararlar veren fraksiyonlar, ilk depremde tamamen yıkılıp tarihin tozlu sayfalarına karışmayacak. Bu da Kalradya'nın bir anda Vlandia tarafından kuşatılıp her yerde tereyağı festivalleri vermesinin önüne geçiyor.
Her fani için kaçınılmaz bir son olan ölüm, Mount & Blade II: Bannerlord için de bu güncellemeden sonra yerini aldı. Sadece kendi oluşturduğumuz ana karakterimizin değil, oyundaki bütün karakterlerin yalnızca savaş meydanında ölmesi söz konusu değil. Bu güncellemeden itibaren karakterler yaşlanarak da tarihin tozlu sayfalarına adını, geçmişin mirası ile yazdırmaya başladılar. Bu da oyunun aslında zorluğunu hafifçe artırarak gerçekçilik unsurunu daha da öne çıkarttı.
Yine bu güncelleme ile gelen bir başka özellik ise kendi klanınızdan dost partileri takip etmenizi sağlıyor. Daha önce takip etmek için çevresinde dört döndüğümüz dost klan karakterlerini şimdi bir tık ile takip edebileceğiz. Bu da klan olarak gittiğimiz seferlere ya da çıktığımız yolculuklara daha az zorlanarak devam edeceğimiz anlamına geliyor. Yakınlardaki bir parti ordusunun üzerinde çıkan noktaya tıkladığınızda, artık onu otomatik olarak takip edeceksiniz.
Ayrıca düzeltilen hatalar arasında birinci şahıs kamerasının sağa sola girmesi de var. Bazen kendi karakter modelimizin kafasının içine, bazen yakınından geçtiğimiz yüzeylere giren ve sağlıklı çalışmayan birinci şahıs kamerası, bu güncelleme ile birlikte daha stabil hale geldi. Özellikle han ve kapalı ortamlarda daha öncesinde çok sıkıntı çıkartan bu durum, söz konusu güncelleme ile çözülmüş durumda.
Oyunun ansiklopedisindeki karakterlerin hayatlarını ve geçmişlerini okumak hoşunuza gidiyorsa, tekrar kontrol edin. Bu güncellemeden sonra oyun içi ansiklopediye karakterlerin hayatları ve bağlılıklarından ziyade favori eşyaları da eklendi. Turnuvada karşısına çıkacağınız bir karakterin kullanacağı silahı bu kısma bakarak tahmin edebileceksiniz. Aynı zamanda artık başta oluşturduğunuz karakterin görüntüsünden sıkıldığınızda, şehirlerdeki berberler vasıtasıyla tamamen yeniden düzenleyebileceksiniz. Tabi bunun oyun içinde size ufak masrafları olacak. Modaya ayak uydurmanın küçük bedelleri var.
Yeni güncelleme şu anda oynadığınız sefer haritasının geçirdiği en büyük evrim olarak nitelendirilebilir. Görsel ve performans anlamında büyük değişiklikler bu güncellemede yaşandı ve haritaya daha gerçekçi olması adına yollar eklendi. Arazi dokusu ve çıkıntılarının detayları da bu güncellemede oldukça arttı ve sefer haritasının kullanıcıya bugün hissettirdiklerinin temeli bu güncellemede atıldı.
Çok oyunculu karşılaşmalarınızı analiz etmek ya da sadece "Ben burada nasıl öldüm?" sorusunun yanıtını aramak için bugün kullandığınız savaş tekrarı sistemi de bu güncellemede eklendi. Çok oyunculu karşılaşmalarınızın tekrarını alarak küçük bir arayüz yardımıyla izleyip, ağır çekim hallerine kadar bakabiliyorsunuz.
Bu güncellemede oyuna eklenen içerikleri listeleyecek olursak:
İçindekiler kısmına gitmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Bu güncellemenin kapsamı ise daha çok karakter geliştirme ve oyuna yeni sahneler eklemeye yönelik. Yani Mount & Blade II: Bannerlord'un uzun vadede kendini tekrar etmesini ve sıkıcı olmaya başlamasını önlemek adına atılmış adımlar gibi görünüyor. Karakterlere belirli alanlarda uzmanlaşma ve yeteneklerini kullanabilme kabiliyeti veren perkler, bu güncelleme ile detaylandırıldı. Fırlatma, arbalet gibi bazı kısımlarda yetenek ağacı geliştirildi ve oyuna aktarıldı. Aynı zamanda ana hikayede önemli rolü olan İmparatorluk fraksiyonu için de harita genişlemesi burada geldi.
İmparatorluk fraksiyonu için beş farklı elle modellenmiş yeni köy sahnesi oyuna bu güncellemede eklendi. Görsel ve tasarımlar bu düzenlemelerin yanında teknik yönde de konuya el atan dokunuşlar yapıldı. Oyunda aldığınız kayıtları kategorilere ayırmanızı sağlayan güncellemenin ta kendisinden bahsediyoruz.
Herhangi bir şehirden herhangi bir NPC ile konuşmak için yükleme ekranlarına takılmanızı önleyen "Hızlı Konuşma / Quick Talk" özelliği de yine bu güncellemenin eseri. Şehirdeki görevleri yaparak saygınlık ve para kazanmaya çalışırken sık sık yükleme ekranlarına takılma sorunu burada çözüldü. Daha öncesinde karakterle konuştuktan sonra bir de şehirden çıkmakla uğraştırıyordu.
Aynı zamanda bu yama, eskiden kopamayanlar, Warband oynarken nişangaha fazlasıyla alışanlar için sevindirici bir yama oldu. Bannerlord oynarken kullandığınız okun nişangahını, serinin eski oyunlarından alışık olduğunuz klasik nişangaha dönüştürebilme özelliği bu güncellemede eklendi. Herhangi bir silahı ürettiğinizde karşınıza fırlayan ekrandaki hatalar yine bu yama kapsamında düzenlendi. Tabi birçoğunda olduğu gibi bu güncelleme de yeni bir çok oyunculu haritasına ev sahipliği yaptı.
Bu güncellemede oyuna eklenen içerikleri listeleyecek olursak:
İçindekiler kısmına dönmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Bu güncellemeden önce oyundaki bütün menzilli silahlar, hemen hemen aynı hisse sahipti. Yalnızca hasarı ve özel niteliklerinin dışında bir farkı olmayan menzilli silahlar için büyük özelleştirmeler bu güncelleme ile geldi. Kısa yayların, uzun yaylara göre daha hızlı nişan alması, fırlatma baltalarının niteliklerine göre nişan sürelerinin ve isabetliliklerinin değişmesinin temelleri burada atıldı. Kullanıcıların, menzilli silah seçimleri yaparken yalnızca hasarına göre tercih etmesinin önüne geçen bu yeni düzenleme ile her silah kendi avantajlarına ve dezavantajlarına sahip oldu.
Bu menzilli silahlara yönelik düzenleme ile oyuncuların tercihleri konusunda daha özgür olması sağlandı. Bunun yanı sıra artık çocuklarınızın yuvadan uçma vakti geldiğinde, onlar adına seçim yapabiliyorsunuz. Yeterli yetişkinliğe ulaşan evladınız macerasına atılmaya başlamadan önce, tıpkı kendi karakterinizde yaptığınız gibi onun da niteliklerine siz karar verebiliyorsunuz. Zeminine bir hikaye oturtarak çocuğunuzun hangi özelliklere sahip, hangi yönde daha kabiliyetli olmasını istiyorsanız -çoğumuzun ebeveynlerinin rüyasını süsleyen- bu özellik sayesinde bunu yapma kabiliyetine sahip olacaksınız. Tabi bu da uzun vadede klanınızın gelişimine oldukça farklı etkilerde bulunacaktır.
Düşman piyade birimlerine büyük hasarlar vermek ya da yapıları yıkmak için kullandığınız mancınıklar, bu güncellemeden sonra son formuna ulaştı. Tek ve büyük bir top fırlatmak yerine havada parçalanan ve gerçeğe daha uygun çalışan yeni bir fırlatma sistemi bu yamada uygulandı. Havada parçalanan ateş topunuz, farklı bölgelere düşerek farklı yerlere daha gerçekçi şekilde hasar uyguluyor.
At, silah, Mount & Blade II: Bannerlord! Artık sakat ya da topal atlarla savaşa girmek sizin için daha tehlikeli bir hale geliyor. Savaşta atınızın performansının düşmesi ve hatta artık doğrudan ölebilmesi size atınıza iyi bakmak ve yüzlerce adamın arasına at ile atlamak konusunda farklı perspektifler kazandırıyor. Savaşın ortasında atınızın ölmesi, sizin de kısa süre sonra onunla aynı talihe kavuşmanızı sağlayacağından, daha dikkatli oynamaya tam da bu güncellemeden sonra başlıyorsunuz.
Kontrolcülerden birimlerinizi daha rahat yönetmenizi sağlayan dairesel menü de yine bu güncellemeden sonra oyuna eklendi. Gelen yoğun kullanıcı geri bildirimleri neticesinde şekillenen bu özellik sayesinde oyun sizi klavye ve fare ile oynamaya zorlamıyor. Ayrıca savaş tutsaklarını ordunuza dahil ettiğinizde ordunuzun moralinin düşmesi de yine bu güncellemenin eseri. Buna yönelik perk puanları ile durumu toparlayabilseniz de, fazlaca tutsağı kendi safınızda savaştırmak istemeniz, askerlerinizin sadakatini tehlikeye atacaktır.
Yine gerçekten esinlenilerek tasarlanan yeni Batanyalı Zincirli Zırhı da bu yama dahilinde oyunda yerini aldı. Özel tasarımıyla öne çıkan bu zırhın özellikleri de hiç küçümsenecek gibi değil tabi.
Bu güncellemede oyuna eklenen içerikleri listeleyecek olursak:
İçindekiler kısmına dönmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Yayınlanan altıncı geliştirici güncellemesi ile Kalradya topraklarında aslında küçük görünen ancak çok büyük olan değişiklikler yaşanıyor. Öyle ki bu güncelleme sayesinde artık kontrol ettiğiniz bölgeleri (Kale, şehir ve köyler) eğer bir krallık yönetiyorsanız vasallarınıza, eğer bir krallığa bağlıysanız, krallık kontrolüne bırakabiliyorsunuz. Bu da doğrudan hem krallık içinde hem de derebeyleri ile olan ilişkilerinizi etkiliyor. Eğer oyunu diplomasi odaklı oynuyorsanız bu kesinlikle sizin deneyiminizi büyük ölçüde etkileyecektir.
Bir diğer yenilik ise bugün şehirlerin üstlerinde gördüğünüz "Burada görev var!", "Burada turnuva var!" diye bağıran semboller. Bu semboller oyuna bahsi geçen güncellemeyle eklenmiş olup, kullanıcı deneyimini iyileştirmeye yönelik adımlar. Şehre girmeden görevleriniz olup olmadığını ya da içeride turnuva olup olmadığını öğrenmenizi sağlıyor. Bu da yine gereksiz yükleme ekranlarından kaçınmanız için önemli.
Eğer oyunu "O kadar da gerçekçi olmasın!" diye oynamak isterseniz diye, bu güncellemede de "Doğum & Ölüm sistemini devre dışı bırak" seçeneği eklenmişti. Bu sayede yaşlanarak ölüp tahtı varislerinize bırakmak zorunda olmadan, ölümsüzmüş gibi Kalradya topraklarında düzeni sağlayabiliyorsunuz.
Kalradya'da yaşayan klanların devamlılığını sağlamak adına eklenen bir özellik de, klan üyelerinin artık evlenebiliyor olmasıydı. Böylece nesli tükenip, yitip giden klanlar yerine evlilikler yapan ve varislere sahip klanların haritada olması, hem oyuncunun hem de oyunun fırsat çeşitliliğine katkı sağlıyor. Ayrıca birkaç bölgesini kaybeden klanlar bile artık küllerinden doğarak varlığını sürdürmeye devam edebilecek. Bunu da krallıkların artık ortak bir hazineye sahip olması sağlayacak. Bu sayede ilk büyük şehrini aldığınız krallık geri kalanını da fethetmeniz için sizi beklemek yerine, size daha fazla direnç gösterecek. Mount & Blade II: Bannerlord oynarken stratejilerin değişmesini sağlayan bu yapı da söz konusu güncellemeyle birlikte oyuna eklendi.
Eğer yoldaşlarınızın yanınızda size fayda sağlamadığını düşünüyorsanız, onları şehirlere bırakabilirsiniz. Oyunun son sürümü sizde yüklüyse, bu güncellemeyi de indirmişsiniz demektir. Yoldaşlarınızı şehirlere bırakmak oradaki halk ve toprak sahibiyle aranızdaki ilişkiyi yavaş yavaş artırırken, aynı zamanda yoldaşınıza seviye kazandıracak. Tabi düşman şehirlere yoldaşlarınızı bırakmak mümkün değil. Barış içinde olduğunuz topraklara elçi bırakmak gibi düşünebilirsiniz.
Halkınızın mutsuzluğu umrunuzda değilse sizin için kötü haber, bu güncelleme ile gelen bir özellik isyancıların size baş kaldırmasına olanak veriyor. Eğer şehrin refah seviyesi çok düşükse bu isyanlar kaçınılmaz. Yine eğer şehri isyancılara kaybederseniz, diğer devletler onları tanımaya ve diplomasi yapmaya başlayacaklar. Bu da şehirlerinize ayrı bir özen göstermeniz konusunda sizi teşvik edecektir.
Yine bu güncelleme kapsamında oyuna eklenen "Tutsak kaçırma" olayını denemişsinizdir. Kalelere girerek düşman olmadığınız ya da müttefik olduğunuz tutsak düşen lordları zor kullanarak kaçırabiliyorsunuz. Tabi eğer oyunu ölüm ve doğum mekaniklerini devre dışı bırakmadan oynuyorsanız biri için hayatınızı riske atarken iki, hatta üç kez düşünebilirsiniz. Bu da tamamen sizin tercihinize kalmış. Ayrıca artık kuşatma savaşlarında düşmanınız şehrin surlarında ya da göbeklerinde ölmeyi reddedip, yenildikçe geri çekilerek size kendilerini sığınaklarına kadar kovalatabiliyorlar. Bu da daha kapalı alanlarda daha şiddetli bir direniş gösterecekleri anlamına geliyor. Eğer oynarken sığınaklara girip düşmanın son direnişini de kırdıysanız, bu güncelleme ile bu özelliğin eklendiğini belirtelim.
Bu güncelleme ile oyuna eklenen içerikleri listeleyecek olursak:
İçindekiler kısmına gitmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Bu yazının yayınlandığı tarihe kadar duyurulan son geliştirici güncellemesi ile çok oyunculu modlara yeni bir soluk geliyor. Yeni 1v1 PvP oyun modu sayesinde dileyen kullanıcılar artık refleks ve yeteneklerini karşılıklı çatıştırabilecek. Bütün oyun tarzlarına sahip kullanıcıların birbirleriyle kozlarını paylaşabildiği bu yeni oyun modu da oyunda yerini alıyor. Üç raunt kazanan oyuncunun düelloyu kazanmış olacağı bu yeni oyun modunda bekleme lobisinde basitçe gidip rakibin üstüne F'ye bastığınızda, düello daveti göndereceksiniz.
Yeni savaş arazisi sistemi ise Kalradya'da savaşların stratejik yönünü değiştirecek. Daha önce orduların bulunduğu bölgeye uygun olarak üretilen rastgele bir haritada geçen savaşlar, şimdi derinleşiyor. Daha öncesinde bulunduğunuz arazi türüne göre tasarlanmış sahnelerden oluşan bir havuzdan sizin için bir sahne seçilip gönderiliyordu. Şimdi ise parsellere ayrılan haritada her bölgenin kendine özel hazırlanmış bir sahnesi var. Bu sayede savaşları yapacağınız yeri bile stratejik olarak seçip, lehinize kullanabileceksiniz.
Aynı zamanda dört tanesi şehir ve iki tanesi de kale olmak üzere oyuna toplamda 6 yeni kuşatma haritası daha ekleniyor. Eviniz olarak seçeceğiniz yeni bir yer arıyorsanız, yeni güncellemeyi beklemekte fayda olacağını düşünüyorum. Bahsi geçen güncellemedeki özelliklerin tamamı henüz oyuna aktarılmış değil. Ancak yakın zamanda bir güncelleme ile eklenmesi bekleniyor.
Yeni güncelleme ile birlikte başarıyla kuşattığınız kaleleri yağmalamak da seçenekleriniz arasına ekleniyor. Sadece altınını ve ürünlerini alıp sefalet ve öfke içinde bırakacağınız bir halk, düşman için kaybedilmiş bir şehirden daha fazla zarar verebilir. Yine aynı güncelleme ile oyuna Kelt kültüründen esinlenerek tasarlanmış 9 yeni miğfer daha ekleniyor. Söz konusu miğferler Batanya için geliyor. Oyunun Beta e.1.5.8 sürümü ile birlikte erişilebilir olacaklar.
Ölümden sonra kameranın doğrudan komutanlara, eğer onlar yoksa da birimlere geçmesi bu güncelleme ile mümkün oluyor. Aynı zamanda ana hikayeye takılıp kalmak istemeyen oyuncular için Sandbox modu da bir seçenek olarak ekleniyor.
Gelmiş bütün büyük güncellemeleri ve gelecek güncellemelerin hepsini bu yazıya ekleyerek, yazının sizler için bir kaynak olarak kalmasını sağlayacağım. Şimdilik karşımıza çıkan büyük yamalar bu kadar. Ayrıca irili ufaklı birçok hotfix yaması da oyun için yayınlandı fakat buradaki detaylar genelde gözle görülen şeyler olmadıkları için bahsetmek istemedim. Yine de hepsini okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. Sizler de oyunun şu anki durumu ile geçmişi arasındaki farka dair görüşlerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz. Sevgiler.