Aydınlatma, herhangi bir modern oyunun son derece önemli bir yönüdür. Görsel unsurlardan en iyi şekilde yararlanmak için kötü aydınlatma kullanılabilir. Computer Shader Skinning ve Particle Shading destelekleyecek olan Mount & Blade II: Bannerlord'un performansı artacak, aynı zamanda daha güzel görünecek. Devasa savaş sahnelerinde oyunun 60 FPS'te çalışması sağlanacak.
GI, ışığın yüzeylerden diğer yüzeylere veya başka bir deyişle dolaylı aydınlatmaya nasıl sıçradığını modelleyen bir sistemdir. Bu, ışığın diğer nesneler tarafından emilmesini sağlar. Sonuç, çok daha gerçekçi bir görüntü ortaya çıkar. GI özellikle değişen gün saatlerinin düzgün bir şekilde taklit edilmesini de sağlayarak her saat değişen bir atmosferin oluşmasına da yardımcı olur. Aynı zamanda yeni geliştirilen mod editörü sayesinde, GI kullanılarak daha gerçekçi oyun modları tasarlanabilecek. Mod tasarımcıları yeni editör ile zamandan tasarruf ederek daha güzel görünen yapılar ortaya koyabilir. Ayrıca, editördeki serbest ve geometrik seçim işlemleri ve kısayollar gibi birçok gelişmiş düzenleme işlemiyle ek düzenleme süresi de oldukça kısalır.