Mount & Blade II: Bannerlord'un çıkış tarihi en azından çıkacağı dönem belli olmuş, oyunun 2020 Mart ayında Steam'de Erken Erişim'e açılacağı açıklanmıştı. Bu duyurunun arından yayınlanan geliştirici günlüklerinde bir yavaşlama olsa da TaleWorlds zaman zaman Mount & Blade tutkunlarına serinin yeni oyunu hakkında bilgi vermeye devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde yayınlanan yeni blogda parti yapay zekasına değinildi.
"Tıpkı oyuncular gibi, NPC lordları da zamanlarının çoğunu işlerini yaparak oyun haritasında gezerek geçiriyorlar. Ve önceki oyunumuz olan Mount & Blade: Warband'ın aksine, Bannerlord'daki NPC efendileri, oyuncu ile aynı kısıtlamalara ve kuralların çoğuna bağlı kalacak. NPC partilerine yaklaşımdaki bu değişiklik, NPC efendilerinin sadece dünyadaki olayları yaratmasını ve bunlara tepki vermesini sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda oyuncuların partilerini korumak ve sonuçta oyun boyunca ilerlemek için yapmaları gereken birçok eylemi gerçekleştirebilmelerini sağlamak zorunda olduğumuz anlamına geliyor. NPC efendisi elbette gereksinimlerinin karşılanması koşuluyla genellikle daha yakın hedefleri tercih edecektir. Buna ek olarak, NPC efendisi, hangi eylemin seçileceğine ve bu eylemin nasıl gerçekleştirileceğine karar verirken diğer birçok faktöre de bakacaktır. NPC efendilerin, malzemelerini yeniden stoklamak, yeni birlikler almak için yerleşimleri ziyaret etmeleri gerekecek. Bir NPC efendisi, düşmana saldırmaktan kaçınmak ya da gerekirse bir yeri avunmak için yerleşime destek vermeye karar verebilir.
Yerleşimin Etrafında Devriye
Bir partinin ihtiyaçları karşılandıysa ve katılacak başka herhangi bir önemli konu yoksa, NPC beyleri birliklerini klan yerleşimlerinde devriye gezdirecek ve yakın zamanda düşman birliklerinin tespit edildiği yerlere öncelik verecek.
Yerleşim Kuşatması
NPC efendileri, saldırı ile başarılı olabileceklerinden emin olduklarında düşman kalelerine kuşatma koymaya çalışacaklar.
Bir Düşman Partisi kovalamak
NPC efendisinin gerçekleştirebileceği son saldırgan eylem, düşman partilerini kovalamaktır. Düşman parti zaten kovalanıyorsa, lord belirli bir partiyi güvenli bir şekilde görmezden gelmeye karar verebilir, ancak eğer lordun hiziplerinin topraklarında, özellikle de bir yerleşime yakın ilerlerse, düşman bir kuvvetin saldırıya uğradığı düşünülürse, lord kovalamaca karar verebilir.