Artık kendi türünü oluşturan Souls oyunları genelde zorluğu ile gündeme geliyor. Her ne kadar türü seven oyuncular bu mücadele hissiyatına aşina olsa da oyunu bu zorluğundan dolayı bırakan oyuncuların sayısı da bir hayli fazla. Doğal olarak açık dünya olmasına rağmen Elden Ring piyasaya çıkması le birlikte bu zoluk hissiyatı bir kez daha gündeme geldi. Bu durumu stüdyonun kimliği olarak gören Elden Ring yönetmeni Miyazaki, konu hakkında bazı açıklamalarda bulundu.
Newyorker sitesi ile bir söyleşi yapan Miyazaki, şu ifadelerde bulunmuş; "Oyunlarımda üstesinden gelinmesi gereken çok fazla şey olduğunu hisseden herkesten özür dilerim. Sadece mümkün olduğunca çok oyuncunun, zorlukların üstesinden gelmenin verdiği sevinci yaşamasını istiyorum. Her zaman gelişmeye çalışıyoruz, ancak özellikle oyunlarımızda deneyime anlam veren şey zorluktur. Dolayısıyla, şu anda terk etmeye istekli olduğumuz bir şey değil. Bu bizim kimliğimiz.'Bu oyunları oynarken, ölmek istediğim yol bu - eğlenceli veya ilginç bir şekilde ya da paylaşabileceğim bir hikaye yaratacak şekilde' diye düşünüyorum. Ölüm ve yeniden doğuş, denemek ve üstesinden gelmek - bu döngünün eğlenceli olmasını istiyoruz. Hayatta ölüm korkunç bir şeydir. Oyunda başka bir şey olabilir."
Ayrıca bakınız: Elden Ring başlangıç rehberi
Bu oyunu zerre merak etmedim bana hitap etmiyor. Ancak güzel diyene de sonuna kadar saygı duyarım.