Son olarak Metro Exodus ile karşımıza çıkan 4A Games, Xbox Series S ile ilgili bazı açıklamalar yaptı. Series X'e göre nispeten daha zayıf olan Series S, gelecekteki oyunların geliştirme sürecinde ekip için zorluk çıkartabilirmiş. An itibariyle Metro Exodus'un Xbox Series X / S, PlayStation 5 ve PC için gelişmiş sürümleri üzerinde çalışan ekip, 2021'de piyasaya sürmeyi planlıyor.
Metro Exodus'un yeni nesil sürümünün 4K ışın izlemeli aydınlatma ile XSX ve PS5'te 60FPS verdiğini, 1080p'yi hedefleyen Series S'te de aynı performansla çalıştığı açıklandı. Ancak şirketin kullandığı render teknolojisinin doğasından da kaynaklanan bir performans sıkıntısı, gelecek projeler için Xbox Series S tarafında bazı zorluklarla karşılaşabilir. 4A Games, yeni nesil konsolun düşük GPU performansının üstesinden gelmek için şu anda "uzlaşmacı bir çözüme" sahipken, baş teknik sorumlu Oleksandr Shyshkovtsov, Wccftech'e GPU'nun stüdyonun mevcut render teknolojisinin doğası nedeniyle gelecekteki oyunlar için sorunlu olduğunu söyledi.
"RAM bizim için bir sorun değil -şimdilik-, ancak GPU performansı gelecekteki oyunlar için zorluklar sunuyor" dedi. Oleksandr, "Mevcut render teknolojimiz yüksek uzamsal ve zamansal çözünürlük için tasarlandı. Doğası gereği değişkendir. Bunlardan herhangi birini düşürmek, performansı daha da düşürerek pahalı hesaplamalar yapmamızı gerektirecek. Şu anda uzlaşmacı bir çözümümüz var fakat bu beni hiç tatmin etmiyor" ifadelerini kullandı.
4A Games stüdyosu Ağustos 2020'de Embracer Group'un bir yan kuruluşu olan, aynı zamanda Halo: Anniversary ve World War Z stüdyosu Sabre Interactive tarafından satın alındı. Ekip Metro Exodus'un yeni nesil sürümlerinin yanı sıra şimdilerde yeni bir AAA Metro oyunu üzerinde de çalışıyor.
Xbox patronu Phil Spencer da Xbox Series S konsolunun nesil boyunca Series X'ten daha fazla satış yapmasını beklediğini söylemişti. Bunun yanı sıra Xbox sistem mimarı Andrew Goosen, Series S'in nesli geride tutmak yerine ileriye taşıyacağını iddia etmişti. Yeni neslin yüksek işlem hızlarına sahip CPU'lar, ışın izleme teknolojisi ve orantılı gölgeleme gibi kavramlar üzerine kurulduğunu söyleyen Goosen, Series S'in buradaki rolünden de bahsetmişti. "Bu nedenle, doğru fiyat seviyesinde bir giriş yaptığımızdan emin olmak istedik, böylece yeni nesli geride tutmak yerine gerçekten ilerletebildik" dedi.
Ve bu özellikler ortalama pc lerin üstündedir.
Ve bunu PlayStation taraftarı olarak söylüyorum.