League of Legends, 2020 Olimpiyat oyunları adayı
2012 Londra Olimpiyatları’nın etkileri tüm dünyada hâlâ sürerken
fiziksel sporlar kadar beceri ve disiplin gerektiren oyunlar da 2020
Olimpiyatları’nda yer alma ihtimaliyle gündeme geliyor. Rekabete dayalı
yapısı ile e-spor (elektronik spor) sınıfına giren oyunlar arasında tüm
dünyada en çok oynanan yapım olarak dikkat çeken League of Legends, 4-5
milyon izleyiciyi bilgisayar başına kilitleyen büyük ödüllü
turnuvalarının ardından Olimpiyat oyunlarında da yer alacağa benziyor.
Profesyonel oyuncular her ne kadar 100 metre koşucularının sahip
oldukları fiziğe sahip olmasalar da Olimpiyat oyunlarındaki spor dalları
kadar konsantrasyon ve disiplin gerektiren e-spor oyunlarına
kendilerini adamaları gerekiyor. Günlük en az 10 saatlerini bu işe
adayan e-sporcular aslında oyun “oynamak”tan daha çok kendilerini
adayarak aralıksız egzersiz yapıyor ve belirledikleri özel hedeflerine
bir adım daha yaklaşmış oluyor.
Gamer Institute’ın CEO’su Daniel Grzelak Olimpiyat oyunlarına aday
olarak görülen e-sporların geleceğiyle ilgili olarak “E-sporların
Olimpiyat oyunları arasında yer alması için üç engel bulunuyor. Bunların
ilki bu sporu şekillendiren ve idare eden uluslararası bir kurumun
olması gerektiği, ki bu destek pek çok kurum tarafından bir süredir
veriliyor. İkinci şart ise katılımcı sayısının Uluslararası Olimpiyat
Komitesi’nin belirlediği sayıya uyması. Bunu şu anda karşılamıyor olsak
bile çok yakında aşmış olacağız. Son olarak, en önemli engel ise
Uluslararası Olimpiyat Komitesi’ni ikna etmek. Politik bir savaşa
dönüşen bu süreçte ise oyunlar hakkındaki ön yargıları ve yanlış
bilinenlerin üstesinden gelmek gerekiyor” diyor.
Son yıllarda gerçekleşen e-spor organizasyonlarıyla daha da dikkat
çekici hale gelen oyun endüstrisi, artan ilgiyle beraber Hollywood’dan
daha büyük bir sektör olarak görülürken, sahip olduğu izleyici ve
meraklı sayısı, pazarlama gücü ve satın alınabilen ek özellikleriyle
Olimpiyatlara güç katacağa benziyor.
- Basın Bülteni