Kutulu mu dijital mi?
Oyun dünyası gittikçe büyüyen bir pazar haline gelmiş durumda. Her ne kadar ülkemizde tam olarak olması gereken öneme sahip olmasa da global pazara ve harcamalara baktığımızda bu artışı net bir şekilde görebiliyoruz. Geçtiğimiz yıllara göre bazı oranlamalar ise oldukça ilginç rakamlar ile karşımıza çıkıyor.
İşte oyun dünyasındaki harcamalar konusunda bir araştırma yapan The Entertainment Software Assocation, oyun dünyasındaki pazarın sadece oyunlar ile kısıtlı kalmadığını aksesuar ve diğer harcamaların da oldukça yüksek meblağlara ulaştığını raporlamış.
Amerika'da yapılan bu araştırmaya baktığımızda 2010 yılında yıllık 17.5 milyar dolar olan harcamalar 2016 yılında ise 24.5 milyara kadar yükselmiş durumda. Aksesuar satışları 2015 yılında 2.1 milyar iken 2016 yılında ise 2.2 milyara yükselmiş. Donanım tarafına baktığımızda ise 2015'te 4.9 milyar olan oran, 2016'da ise 3.7 milyara gerilemiş. 2015 yılında oyun alanların yaş ortalaması 38, erkek oranı %60 iken 2016 yılında bu yaş ortalaması 36'ya düşerken erkeklerin satın alma oranı ise %63 oranında kalmış.
Raporun en ilginç tarafı ise daha önceki araştırmalara da biraz ters düşüyor. Normalde dijital satışlarda sürekli bir yükselme gözlemlenirken yapılan bu araştırmada ise tam tersi bir durum olduğunu görüyoruz. 2010 yılında kutulu oyun alımları %31 oranında gözüküyor. Yıllara göre artış gösteren kutulu oyun alma oranı 2016 yılında tam %74'e kadar yükselmiş.
Açıkçası dediğim gibi raporda beni şaşırtan en büyük etken bu kısım oldu. Nitekim geçtiğimiz aylarda Gamestop krizi ile birlikte artık kutulu oyunların satımının dijitale göre düşüş gösterdiği belirtilmişti. Bu raporda ise tam tersi bir durum ile karşı karşıya kalıyoruz. Peki siz bu rakamlar hakkında ne düşünüyorsunuz?