Pazar için değişim gerekli!
Resident Evil, 4. oyunla birlikte büyük bir değişime girdi. Eski bildiğimiz tarzından çıktı ve farklı bir yola saptı. Bununla ilgili olarak belki de gereken cevabı Resident Evil: Revelations'ın yapımcısı Masachika Kawata verebilir. Zira Kawata, Gamasutra'ya gerçekleştirdiği röportajda önemli açıklamalarda bulundu.
Kawata, özellikle Amerika pazarı için aksiyon yönünde olunması gerektiğini düşündüğünü söyledi. Bu yönün RE4 ile başladığını, RE5 ile devam ettiğini belirtti.
Survival Horror türündeki oyunların pazar payının Call of Duty ve aksiyon türündeki oyunların satışlarıyla karşılaştırıldığında küçük kaldığını da belirtti.
Resident Evil 6'nın yapımında etkin olmayan Kawata projeyle ilgili olarak, konuşmasının doğru olmayacağını, ancak yapımın saf aksiyon ağırlıklı yönde, Call of Duty yönünde gitmek zorunda olduğunu sanmadığını da açıkladı. Hatta kendi izlemine göre Resident Evil 4 ve 5'in Shooter olmadığını da söyledi.