İlk yerli arama motorumuzun detayları belli olmaya başladı
Onur Güner6.01.2017 - 21:55
Ayrıca yerli eposta servisi de geliyor!
Hatırlarsanız geçtiğimiz günlerde bir haber yapmış ve size Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın ilk yerli arama motorumuzun olacağı müjdesini verdiğini söylemiştik. Altyapısal olarak çalışmalara başlanan yerli arama motorumuz için yavaş yavaş detaylar gün yüzüne çıkıyor. Bakan Ahmet Arslan, NTV'de katıldığı bir programda bu detayları bizlere aktardı. Bakan'ın söylediğine göre ilk yerli arama motorumuz bütün aramalara tamamen kültürümüze ve değerlerimize uygun sonuçlar verecek. Ancak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı henüz arama motorumuzun ismini,teknolojisini, hangi servislerle çalışacağı veya genel sistemin nasıl işleyeceği konularında ise maalesef bir açıklama yapmadı.
Ama Bakan Ahmet Arslan, yerli arama motorumuz dışında bir de yerli eposta servisimizin olacağı müjdesini verdi. Bakan'a göre Türkiye altyapısı ile yeni bir elektronik posta servisi geliştirilecek ve tamamen yerli olan bu eposta servisinin bütün verileri Türkiye'deki veri merkezlerinde saklanacak. Sizce yerli arama motoru ve eposta servisimiz nasıl olacak? Google gibi bir devi, hiç değilse ülkemizde geçebilir mi? Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Facebook gibi süper salak şeyler bile yapılırken abd halkı böyle yorumlar yapıyor muydu acaba? Ne kadar çok kendimize çelme takan bir milletiz. Onlar uzaydan gelmedi ya bak çine en dandik şeylerden nerelere geldi. Burada mesele bir yerden başlamak iyi kötü demeden sürekli üretmek geliştirmek toplam kalite formülünü uygulamak 2 günü birbirine eşit olmamak....
sonuna kadar haklısın artık kendimizden nefret etmeyi bırakmalıyız
Talisca7.01.2017 19:17
durates normal insan, devlet yöneticisi, şirket, canlı varlık olunca sıkıntı yaşanmaz... Face, google vs vs protestanlara yönelik olsa, katolikler çıkar bişey derdi abdde de...Zenciler girmesin tipi olsa başka sorunlar olurdu. Budist geleneklere yönelik olsa ayrı sorunlar olurdu...
Zaten adamlar mevlana misali gel nolursan gel diyip normal şeyler peşinde. Dünyayı fişliyoruz diyolar, abdli bile ses çıkarmıyor. Bizimkiler tutmuş bizi hedeflemiş. Normal yap şunu belki japonlarda kullanıcak, almanda kullanıcak.Burdaki aktrolde desin bizimkilerde dünyayı fişliyo..ama yok bakıyolar hakkaten saçma bir proje.. Yaşayan son hücreyle - basıp bişeyde yazamayıp takılıyolar...
sen bi tık ileri taşıyabilmişsin olayı da "bu tür bir girişim ülkemize bir birikim katacaktır en azından." demişsin..
Birikim katar demişsinde normal bişey yapınca da birikim katar zaten.
Misal yerli otomobil üretilmesi için anormal olmaya gerek yok. Geneleve yaklaşınca kendi kendine bu ahlaksız diyip havaya uçuran araba üretmene yada uçan araç yapmana da gerek yok. Normal bişey yaparsın. Bu şekilde herkes rahat eder.
Hikayenin özü normal bir arama motoru yapın demek varken, saçmalamaya da gerek yok.
durates7.01.2017 18:20
Eğitim sistemi vb konulara kesinlikle katılıyorum ve hergün sinirleniyorum bu konulara ama facebook, Google vb kesinlikle devlet projesidir. yandex devlet projesidir. Çindeki türevler devlet projesidir. Bunları görmek lazım. Olay öyle dışarıdan göründüğü gibi değil. Parlak bireylerin özgür girişimleri vs değil olay, artık neyin ne olduğu ortaya çıktı ve kendileri bile gizlemiyorlar o kadar artık. Bireylerin veya şirketlerin gücünü çok aşan konular bunlar. Çünkü pazarı kontrol eden büyük güçler var ve bunlarla baş etmek kolay değil ve güç adına ne varsa (internet, medya, eğitim, film/reklam sektörü, silah, enerji, ticari vb. her alan) kesinlikle güç odakları tarafından ya kontrol edilir ya da önü kesilir.... Bununla birlikte devlet Google kullanma benimkini kullan diyecek değil. Dolayısıyla bu tür bir girişim ülkemize bir birikim katacaktır en azından.
MK Okuru7.01.2017 13:50
Ülkede yaratıcı, analitik düşünen yeni nesil yoksa, okulların yarısı imam hatipken "daha fazla imam hatip okulu açacağız" diyorsan bilim ve teknoloji yavaşlar. (Bkz: 2016 Eğitim raporu) Kimse kimseyi kandırmasın. Amaç bir ideoloji doğrultusunda "kontrollü" internet sağlamak ve fişleme yapmaktır.
komikaze7.01.2017 13:50
Arcade Fire kesinlikle haklısın zaten benim söylememdeki asıl sebep buydu.Diğer yapacakları veya yaptıkları tüm sistemlerde uygulanan durum bu zaten.Peşkeş usulü geliyor her sistem.Hiç birşey halka hizmet olsun diye yapılmıyor.Rezil olmuşuz hiç önemli değil..
Arcade Fire7.01.2017 13:36
Komikaze, yorumunun çoğuna katılıyorum ancak dizi sitelerinin yasaklanması bence olması gereken bir şey telif haklarından dolayı. Bu, yasaklayıcı zihniyet kapsamında olamaz ama bunu da dizileri izlemek için uygun internet ve izleme servislerinin bulunmaması yönünden eleştirebiliriz, sen önce uygun bir hizmet sağla ondan sonra gerisine bak denebilir.
komikaze7.01.2017 11:31
Arcade Fire güzel özetlemişsin.Devlet niye yapsın herşeyi işte bizde bunu eleştiriyoruz.Sebebi çok basit herşeyin kendi kontrolünde olmasını istiyor.Teknoloji gelişimini destekleyen bir fikir yapısı mevcut mu ? Bak bakalım açıklamalara.Öncelikle temelden değişecek şeyler varken bu şekilde göz boyamak insanlarla dalga geçmektir.Hem e-posta hem de arama motoru içinde gelişim için değil kontrol için yapılıyor.Bir süre sonra diğer e-posta ve arama motorlarınıda yasaklayacaklar işte tam devletin oyuncağı olacaz.Zihniyete dikkat et ; "kültürümüze uygun sonuçlar verecek" ne demek oluyor bu çok bariz bulacağı şeyler belli tamamen taraflı ve üzerinde oynanmış haber sonuçları , dua siteleri vb şak şakçı bir ton site.Zaten dizi siteleri vb tüm siteler nerdeyse yasaklı olacak.Sonumuz dipsiz bir çukur yasaklar zincirlemesiyle 15 yıldır gidiyorlar.Bakalım millet olarak ne kadar koyun kalacaz çok merak ediyorum..
Arcade Fire7.01.2017 11:18
Bir şeyi eleştirmek neden çelme çakmak oluyor? Ben ülkemde her türlü gelişmenin olmasını isterim ama başımızdakilerin bakış açısıyla bu gelişmelerin olacağına inanmıyorum. Ayrıca bu gibi gelişmeler devletin biz de bunu yapacağız demesiyle olmuyor. Uygun bir eğitim sistemi yaparsan bunun gibi teknolojileri geliştirenler çıkar zaten. Facebook, Whatsapp, Twitter, Amerika Devleti trafından mı yapıldı? Ama sen eğitim sistemi dahil her şeyi kendi anlayışına göre biçimlendirip kısıtlarsan ülkeden ne fikir çıkar, ne teknoloji.
Bence prestij açısından faydası olur.yav ben anlamıyorum birşey yapılıyor veya yapılmaya çalışıyor,bazı insanlar niye kendi ülkelerinin yaptıgı şeyleri hemen hakir görüyolar ilginç.sonra biz bişey yapmadık oluyo bi çıksın bi bakalım hemen çok biliyolarmış gibi eleştirilmesini anlamıyorum.
Muhalefetçi reisler için söylüyorum: Muhtemelen kastettikleri ailelerin rahatça çocuklarına kullandırabileceği müstehcen sonuçları filtreleyen bir arama motoru olacağını kastediyor. Bunun için ayrı bir çalışma yapılması gerekli, birçok arama motoru bu tarz hizmetleri zaten veriyor fakat en az ve gerçekten müstehcen sonuçları çıkartmak hala bir araştırma konusu. Devletimizi destekleyelim herşeye kötü gözle bakmayalım.
En baştan kaybetti bizi zaten. Sansürlü arama motoru mu olur. Ama destek için indirmek lazım. Başkası kazanacağına kendimiz kazanalım. Umarım bu sadece başlangıçtır. Gelecek teknolojide, onun için imam hatip sevdası yerine ileriyi düşünen okullar yapılsaydı şimdiye sağlam bir temel atmış olurduk.
bu yoruma yorum yapan arkadaşa katılıyorum. bende indirmem de etrafımdakilere indirtmem de. Sen iyi bir iş yap orda yayınlacak şeylere kendin karar ver. Yoh ya!
MK Okuru13.01.2017 16:09
hayatta indirmem. ister türkiye ister başka devlet olsun, sansürcü zihniyete hayır!