Guerrilla Games ve Nixxes ekibinin yaratıcısı olduğu Horizon Forbidden West'in PC portu, merakla beklenirken, geliştiriciler ışın izleme (ray tracing) teknolojisinin eksikliğine dair soruları yanıtladı. Digital Foundry ile yapılan bir röportajda, geliştiriciler, teknolojinin dikkate alındığını ancak nihai sürümde yer almama sebeplerini açıkladılar.
Nixxes'in baş optimizasyon programcısı Michiel Roza ve Guerrilla Games'in baş teknoloji programcısı Jeroen Krebbers, Horizon Forbidden West'in PC versiyonunda ışın izlemenin kullanılmama kararının, oyunun geniş kapsamı ve uzun süren sinematikler nedeniyle alındığını belirtti. Geliştiricilere göre, Shadow of the Tomb Raider'da ışın izlemeli gölgeler elde etmek için gereken tam aydınlatma geçişinin, Horizon Forbidden West için de düşünüldüğü fakat bu özelliklerin oyunun estetiğini bozabileceği endişesiyle geri planda tutulduğu ifade edildi.
Roza ve Krebbers, oyunun içerisindeki alfa testi yapılmış ağaçların ve geniş alanların, ışın izleme teknolojisini uygulamak için zorluklar oluşturduğunu dile getirdi. Oyunun yaklaşık 100 kilometrekarelik geniş bir alana yayılması ve yerleşim yerleri dışında pek çok yüzeyin ışın izlemeye uygun olmaması, teknolojinin kullanımını kısıtladı. PS4 ve PS5 gibi ölçeklenebilir sistemler üzerinde çalışırken, geliştirme ekibinin her iki sistem için de uygun özelliklere odaklandığı, bu durumun ışın izleme özelliklerinin oyunun PC portundan çıkarılmasına sebep olduğu belirtildi.
Ancak geliştirme ekibinin bu teknolojiyi çok sevdiği ve gelecekteki projelerde kullanılabileceğine dair ipuçları verdiği de röportajda ifade edildi.