Çünkü ps5 oyunları amd destekli oyunlar olduğu için nvidianın rtx özelliği yok. Tlous 1 de de yoktu, Ratchet & Clank 2 de de yoktu, Helldivers da da yoktu. Yani PS5 amd donanımlı bir konsol olduğu için ve nvidia rtx özelliği yok zaten. Bu oyunlarda PS5 prtu olduğu için, PC de de yok zaten RTX
19:55 - Ray Tracing için illa RTX gerekmiyor diyorum. Bu dünyada sadece Nvidia firması ve onun teknolojileri bulunmuyor. RTX Nvidia'nın donanım destekli Raytracing çözümü. Başka firmalar kendi çözümlerini üretiyorlar, RTX'e mecbur değiller.
MK Okuru28.03.2024 19:55
17.59 kanka RTX in açılımı (Ray Tracing Texel Extreme). Yani RTX, Ray Tracing oluyor. Sen değil diyorsun :))
MK Okuru27.03.2024 17:59
"Ray Tracing" diyor, RTX değil. AMD kartlarda da Ray Tracing sağlanabiliyor. Hatta bazı firmalar RTX'i değil kendi Ray Tracing çözümlerini kullanıyorlar.
rtx ve fsr birbirinden bagimsiz cok farkli seyler...
MK Okuru27.03.2024 18:01
Neden PCde yapılan oyun PS5 kitinden port ediliyor
MK Okuru27.03.2024 09:51
Eklemezler. PS5 oyunları, PS5 sistemi Amd tabanlı olduğu için PS5 te de RTX özelliği yok bu oyunlarda. Ve sonradan da eklenemez. çünkü PC ye de doğrudan PS5 te olduğu gibi port ediliyor bu oyunlar. Last of Us 1 de de RTX yoktu. Onun yerine Amd nin FSR özelliği vardı
rtx 50xx lerle adam akıllı ray tracing görürüz. aşağıda bir arkadaş doğru demiş, oyun geliştiricileri ray tracing'den ziyade bildikleri şekilde tasarlıyorlar oyunları.
bir de devasa oyunlarda ray tracing çok da gerekli değil. ama iç mekanda artık gölge, yansıma, ışık emisyonu falan için şart.
Ray Tracing onca yıl sonra hala sadece oyuncak, görsele ciddi katkısı aşırı az. Geliştiriciler yıllarca ustalaştıkları geleneksel yöntemlerle ztn kaliteyi çok yükseltiyorlar.
Nvidia ışın izleme çıkarttı elinde kaldık. Bıktık usandık artık rtx den. Açınca FPS nefes alamıyor. Oyun mu oynuyoruz yoksa suya bakınca yansıma göründü mü? Güneş ışığı pencereye nasıl gelmiş. Tuhaf tuhaf işler. İyi yapmışlar inşallah rtx in sonu gelir. Ekran kartına aşırı yük bindiriyor. Bu kadar yükün getirisini anlamak bile zor. Oyun oynarken dur bi ışın nasıl geliyor diye bakmak mı lazım.
aşağıda bir arkadaş doğru demiş, oyun geliştiricileri ray tracing'den ziyade bildikleri şekilde tasarlıyorlar oyunları.
bir de devasa oyunlarda ray tracing çok da gerekli değil. ama iç mekanda artık gölge, yansıma, ışık emisyonu falan için şart.