GTA 6, oyun dünyasının en çok beklenen yapımları arasında yer alırken, performansıyla ilgili endişeler gündemde. Eski Rockstar Games geliştiricisi Mike York, yaptığı açıklamada oyunun PlayStation 5 ve Xbox Series X/S konsollarında 60 FPS desteği sunamayabileceğini belirtti. York, GTA 6’nın sabit bir 30 FPS ile çalışacağını ve bu performans sınırının optimizasyon sorunları nedeniyle oluşabileceğini iddia etti.
Mike York, bir podcast yayınında yaptığı açıklamalarda, Rockstar Games’in GTA 6’da 60 FPS hedefini gerçekleştirmesinin zor olduğunu ifade etti. York, konsollarda oyunun 30 FPS hızında sabit çalışacağını ve optimizasyonun, bu hızın altına düşmemesi için yapılacağını belirtti. Ancak, PC oyuncularının güçlü sistemlerle 60 FPS veya daha yüksek performans elde edebileceği de dile getirildi.
Rockstar Games’in önceki oyunlarından Red Dead Redemption 2, benzer şekilde 30 FPS ile sınırlıydı. GTA 5 ise yeni nesil konsollarda 60 FPS desteği sunmuştu. Bu durum, GTA 6 için beklentileri artırmıştı. York, eski bir çalışan olarak şimdiki geliştirme süreciyle ilgili kesin bilgilere sahip olmasa da Rockstar’ın önceliğinin oyunu stabil bir şekilde çalıştırmak olduğunu belirtti.
FPS (saniyedeki kare sayısı) konusu, oyuncular arasında önemli bir tartışma konusu. Kimileri için 60 FPS ve üzeri bir performans, oyun deneyimi açısından vazgeçilmezken; kimileri sabit bir 30 FPS ile de memnun kalabiliyor. York’un açıklamaları, GTA 6’nın performansıyla ilgili endişeleri artırırken, oyunun nihai performansı için beklemek gerekecek.
Rockstar Games, GTA 6 için henüz resmi bir performans detayı açıklamış değil. Oyun, 2025 yılı içerisinde piyasaya sürülecek ve bu süre zarfında optimizasyon çalışmalarının devam edeceği tahmin ediliyor. Oyuncular, GTA 6’nın hem görsel hem de performans açısından nasıl bir deneyim sunacağını merakla bekliyor.