Karışık ilişkiler, hassas dengeler, son derece şık giyimli baylar, ortak mekanlar, hesaplaşmalar, ceket altı silahlar, arabalar, racon ve üslup...Ve sayabileceğimiz pek çok özellikle mafya daha doğrusu onların tabiriyle “aile”, bilineninden çok bilinmeyeni barındıran bir yapı. Bu paradoksu belki de en güzel canlandıran sahne, Mario Puzzo’nun romanından esinlenilen yönetmen Cappola imzalı Godfather filminde Al Pacino’nun kendisine sorulan “kardeşini sen mi öldürdün?” sorusuna destansı oyunculuğuyla “Hayır...” demesidir.
Mafyanın bu gizemli dünyasından etkilenerek hazırlanan Gangland, Godfather filminde işlenen konu ve karakterlerle de çoğu zaman örtüşüyor. Gangland’de aileyi karıştıran olay Sicilya’da büyümüş, oranın kendine has havasını içlerinde benimsemiş Romano, Angelo, Sonny, Chico ve Mario isimli beş kardeşin kavgalarıdır. Kötü gidişatı kopma noktasına getiren ise zaman içinde kardeşlerin üçü olağanlıktan ve sakinlikten sıkılarak bir kavga sonucu kardeş Chico’yu öldürürmeleridir. Gerçek anlamda her şeyin başlangıcı olan bu olayı büyükbabanın, son kardeşi intikam için Amerika’ya göndermesiyle devam eder.
“Aile” İlişkileri, Bu Sefer Son Derece Etkileşimli!
Oynanışı itibariyle Gangland, pek çok mafya ve aksiyon oyunundan ayrı tutulacak özelliklere sahip. Öncelikle oyunu belli bir anlayış veya oynanış altında kategorize etmemiz yanlışlık olacaktır. Nitekim firmanın da kıvançla belirttiği “türlerin harmanı” fikri kendini yoğun bir şekilde göstermekte. Gangland için yaşayan hatta oyun içindeki tüm elementleriyle soluk alan bir oyun diyebiliriz. Neden böyle söylediğimize gelirsek oyun içerisinde gördüğümüz kilise,Banka,müze ve kumarhane gibi tüm binalara girebiliyor ve Grand Theft Auto 3 de ki gibi oyunun verilen senaryosundan bağımsız şehrin tüm sokaklarında özgürce dolaşabiliyoruz. Diğer taraftan oyunumuz tam 18 aylık uzun ve bir o kadar ayrıntılı bir çalışmanın ürünü olarak karşımızda. Böyle olması sonucu kendine has birçok özelliği de içinde barındırıyor. Gangland, hem single hem de multiplayer olarak oynabilen, içinde yüksek dozda tehdit, rüşvet, gasp ve cinayetler barındıran kanlı bir yapım. Single Player modunda birbirinden sıkı hazırlanmış 26 harita, multiplayer modunda ise 15 farklı bölüm yer alıyor. Mafya’nın ya da diğer adıyla oyunumuzdaki aileler arası çatışmalar sırasında havaya uçan binalar ve baştan çıkarıcı sahnelerle dolu bir oyun bizleri bekliyor.
Gangland’i hazırlayan firma MediaMobsters Mayıs 2000’de Adam Gregersen, Benedict Ødemotland and Christian Majgaard isimli oyun yaratıcıları tarafından farklı ve güzel oyunlar tasarlamak amacıyla kurulmuş. Gangland, MediaMobsters’in resmi ilk çalışması ve ekip için de haliyle farklı bir yere sahip bir oyun. Şirket’in oyunlarında kullandığı motor ve tüm araçlar yine MediaMobsters’in kendi ekibinin hazırlamış olduğu ürünlerden oluşuyor. Yani yüzde yüz safkan oyunlar üretiyorlar diyebiliriz.
Kullanılan oyun motorunun temel özelliği için yüksek seviyede esnek ve özgür bir oyun için tasarlanmış olması diyebiliriz. Burada amaç Gangland oyuncularının oyuna en kısa sürede ve maksimum düzeyde adaptasyonunu sağlamak olarak tanımlanıyor. Oyunu hazırlayan takım, tam 17 kişilik programcı, tasarımcı ve yapımcıdan oluşuyor.
Bu arada Gangland her ne kadar piyasaya yeni sürülmüş de olsa https://www.whiptailinteractive.com/downloads.php adresinden V1.1 yamasını indirebilirsiniz. Bu yamanın en büyük avantajı oyun açılışında yaşanan bazı hataları gidermek, multiplayer kısmını geliştirmek ve Ati ve Nvidia ekran kartlarında yüzde ellilere varan hızlanma. İlk yamasında bunca gelişme sağlayan firmanın gerçekten bu oyundan çok şey beklediği ortada. Özellikle multiplayer desteğinin olması pek çok kişiyi kendine şimdiden bağlayacak gibi.