Ubisoft'un, Paris'te oyun basınını davet ederek gerçekleştirdiği özel sunuma gittik ve sizler için öğrendiklerimizi bir araya topladık. Ayrıca yeri gelmişken Ubisoft Montreal stüdyosunda çalışan oyunun geliştiricisi Phil Fornier ile kısa bir röportajımız oldu. Kendisini sorularımız ile terletirken, oyun hakkında bilmediklerimizi birinci ağızdan öğrendik.
Başladan önce, kendinizi bize tanıtır mısınız?
- Merhabalar ben Ubisoft Montreal'den Phil Fornier. Far Cry 5'in yapımcı ekibindenim.
Far Cry serisini bu kadar iyi yapan nedir?
- Öncelikle iltifat için teşekkür ederim. Far Cry serisini özel kılan en büyük etkenin, oyunların sistemin bir yapıda olması diyebilirim. Oyunu ne zaman oynasam, devamlı olarak sürpriz öğeler ile karşılaşabiliyorum. Oyun içerisinde ne zaman ne ile karşılaşacağınızı bilmiyorsunuz. Böylelikle oyuncuyu devamlı olarak şaşırtabiliyor. Bu yüzden bazen oynamaktan çok, izlemekten daha zevkli olabiliyor.
Far Cry 5'in yeni co op sisteminden bize biraz bahseder misiniz? Eski oyunlara nazaran yeni oyunda ne gibi farklılıklar olacak?
- Far Cry 4'te yeni bir co op sistemi geliştirmiştik. Ancak Far Cry 5'te geliştirdiğimiz bu co op sistemini daha da genişlettik. Yeni oyunda, oyunun içerisinde bulunan tüm görevleri arkadaşlarınız ile birlikte yapabileceksiniz. Ayrıca görevlerde yardıma ihtiyacınız olduğunda yine arkadaşlarınızı çağırabiliyorsunuz. Co op anlamında oyundaki hiçbir şey engellenmiş değil. Tamamen özgür olabiliyorsunuz. Tüm Montana haritasını arkadaşlarınız ile keşfedebiliyorsunuz. Eğer arkadaşınız yoksa bile görevlerde yardım için yapay zeka karakterlerini kullanabilirsiniz. Yapay zekaları tanıtmak için eski demolarımızda Grace Armstrong, Nick Rye ve Boomer'ı göstermiştik. Bugün oynayacağınız demoda ise roket atara sahip olan Hurk Drubman'ı, avcılık yeteneği olan Jess Black'i ve büyük bir ayı olan Cheeseburger'ı görebileceksiniz.
Peki yardımcı karakterlerin isimlerini nereden ve nasıl seçtiniz?
- Aslında isimleri, oynayanların hatırlayacağı şekilde seçmek istedik. Ekibimizin kreatif yönetmeni Dan, Far Cry 5 karakterlerinin bir hayat hikayesine sahip olmaları gerektiğine inanıyordu. Bu yüzden karakter isimlerinin biraz nostalji içermesini istedik.
Phil Fornier, Murat Oktay
Çoğu Far Cry fanları yeni oyunda daha özel bir gece gündüz döngüsü görmek istiyor. Yeni oyunda eski oyunlardan farklı olarak bu konuya dair yeni bir sistem görebilecek miyiz?
- Yeni oyunda tamamlanmış bir gece gündüz döngüsü görebileceksiniz. Yani oyunda her saat başı gece ve gündüz döngüsünün nasıl işlediğini hissedebiliyorsunuz. Ayrıca Montana arazilerinde günün her saatinde doğanın güzelliklerini fark edebiliyorsunuz. Ayrıca oyunun gece gündüz saatlerinde ortaya koyduğunuz oyun stiliniz de değişebiliyor. Kendimden örnek vermek gerekirse geceleri uçaktan görev alanına doğru atlayıp, sessiz içerisinde istediğimi yapabiliyorum. Bu şekilde geceleri ve gündüzleri görevlerde sergileyeceğiniz stratejiler değişebiliyor.
Oyunda karakterinizin üstünde oldukça fazla eşya taşıyabiliyorsunuz. Hiç oyunu kodlamadan önce bu eşyaların gerçekten de bir arada taşınabildiğini test ettiniz mi?
- Oyunda kontrol ettiğiniz karakter, daha öncesinde polisiye eğitim almış bir şekilde karşınıza çıkıyor. Diğer bir yandan Far Cry serisi oyuncuya karşı cömert bir seri olduğundan, oyuncuları herhangi bir şekilde kısıtlamak istemedik. Ayrıca oyunda oyuncuların her türlü durumla karşı karşıya kalmasını sağlamak istiyoruz. Far Cry 5'te ne zaman ne ile karşılaşacağınızdan haberiniz olamıyor. Oyun sırasında sizi ayı mı, kur mu yoksa başka bir şeyin mi takip ettiğini bilemiyorsunuz. Tüm bunların yanında ara dış görünüşünüzü ve silahlarınızı özelleştirebiliyorsunuz. Örnek vermek gerekirse bir taarruz tüfeğini dört şekilde özelleştirmek mümkün durumda.