Oyunseverlerin gözde turnuvalarından biri olan ESL, E3 2018'de sahneye çıkıyor. Video oyun endüstrisini temsil eden ve E3'ün ve bağımsız esports şirketi olan ESL'nin sahibi olduğu ve işlettiği Eğlence Yazılımı Derneği (ESA), en büyük video oyunu etkinliğinin 12-14 Haziran tarihlerinde Los Angeles'taki E3 ESL Arena'daki en büyük spor salonlarına ev sahipliği yapacağını duyurdu.
ESA'nın başkanı ve CEO'su Michael D. Gallagher, "Rekabetçi video oyunları, spor eğlencesini fırtına gibi çekiyor ve küresel sporcu kitlesi 2017 yılında 335 milyon kişiye ulaştı." dedi. "E3'e ESL Arena'nın eklenmesiyle, video oyunu duyurularının, demoların ve rekabetin durmak bilmeyen bir yolculuğu olacak." şeklinde ekledi.
7.500 metrekare ile Güney Salonu'nda yer alacak olan E3 ESL Arena sahnesi, 200'den fazla oyun severin aynı anda karşılaşmasını sağlayacak. Ana aşamada, analist ve yayıncılara özel oyuncu deneyimleri de sunacak. Bu sayede seyircinin rekabetçi bir spor dünyasına yakın mesafeden erişebilmesi sağlanması hedefleniyor.
ESL'in, Kuzey Amerika CEO'su Yvette Martinez-Rea, "ESA ile birlikte, E3 ESL Arena, geleneksel oyun meraklılarını, yüksek kalitede, profesyonelce üretilen yarışmalara nihai esport deneyimi yaratacak. Dünyanın her yerinden oyunculara ulaşmayı umuyoruz.” dedi.
Esports, yaygın ana kitlelere ulaşmaya devam ediyor ve dünya çapında tutkulu taraftarlara ulaşmak için bir geçit olarak hizmet veriyor. Newzoo'ya göre, küresel destek endüstrisinin bu yılki 900 milyon $'dan fazla ve 2020 yılına kadar da 1,4 milyar $' a çıkması bekleniyor. 2021 yılına gelindiğinde, küresel destekçilerin izleyicilerinin 550 milyonu aşması bekleniyor.