Eski Dragon Age yönetmeni: Bioware büyüsü bir saçmalıktan ibaret!

Murathan Özlü 19.01.2022 - 19:11
Eski Dragon Age geliştiricisi Mark Darrah, Bioware büyüsü olarak adlandırılan firma içi çalışma kültürünün, berbat bir çalışma süreci olduğunu ifade etti.

Bioware firması ile özdeşleşen Bioware büyüsü terimi, firmadan ayrılan eski Dragon Age yönetmeni Mark Darrah'a göre bir saçmalıktan ibaret. Darrah, insanların bu ifadeyi kullanmayı bırakmasını istiyor çünkü ona göre bu bir "büyü" değil, tam aksine kötü işleyen oyun geliştirme sürecini süsleyen bir kavram. Bioware büyüsü kavramını ilk kez  Anthem'in sorunlu geliştirme sürecini  anlatan belgesellerde duymuştuk.

Bioware büyüsü oyunların gecikmesine sebep oluyor

Anthem yüzünden başı oldukça ağrıyan Bioware'in büyüsünün, oyunların gecikmesine sebep olduğunu ifade eden Mark Darrah, ayrıca bu inanış yüzünden en son aşamaya kadar oyunun neye benzeyeceğinin de tam anlaşılamadığını ifade etmiş. Darrah, oyunların geliştirilme sürecinde her şeyin bir araya çok geç geldiğini belirtiyor.

Bioware büyüsü
Mark Darrah bu Bioware'ın firma içi büyüsü kavramı yüzünden, oyun geliştirme süreçlerinde insanların "ne de olsa işler son noktada hallolur, her şey bir araya gelir" düşüncesine girdiğini, bunun da oyunların geliştirilme sürecinde tahmin edilebilirliği ortadan kaldırdığını, gecikmelere sebep olduğunu belirtti. 

Darrah, Bioware büyüsü kavramını kullanmak yerine oyun geliştirme sürecinin düzeltilmesi gerektiğini ifade ediyor.

Yorumlar 1
MK Okuru
MK Okuru 23.12.2024 07:03
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 20.01.2022 09:23
MASS EFFECT 4 Ü 1000 DEFA BİTİRMİŞTİK ŞUAN ANTHEM VE ANDROMEDA SAÇMALIĞI OLMAYAYDI
Kalan Karakter: 300 Gönder
Eski Dragon Age yönetmeni: Bioware büyüsü bir saçmalıktan ibaret!
İlginizi Çekebilir