Elden Ring yönetmeni Hidetaka Miyazaki, Elden Ring'in daha önceki Souls oyunlarından daha "bitirilebilir" olduğunun altını çiziyor. Yapım aşaması tamamlanan Elden Ring'in yönetmeni Miyazaki, Playstation Blog'a verdiği röportajda Elden Ring'in daha önceki Soulslike oyunlardan en büyük farkının açık dünya ve keşfedilebilecek yeni eşyalar ve yöntemler olduğunu vurgulamış.
Miyazaki " Yeni oyuncuların stres yaşamadan, kendi hızlarında ilerleyerek oyunu keşfetmelerini umuyorum" ifadelerini kullanarak şu ifadeleri kullanıyor:
" Oyuncuları oldukça zorlayacak oyunlar yaptığımızın farkındayım ancak bu sayede oyuncuya, büyük bir zorluğun üstesinden gelmenin tatmin hissiyatını da yaşatmak istiyoruz. Ancak yeni oyuncuların bu zorluk yüzünden endişeye kapılmalarını istemem..."
Miyazaki sözlerine şöyle devam ediyor:
" Yeni oyunculara tavsiyem, çıkmaza girdiklerini hissettiklerinde o kısmı bir süreliğinde arkada bırakıp oyunun açık dünyasında başka yerlere geçebilirler. Böylece kafalarını duvarlara vurmadan, ilerleme hissiyatını yaşayabilirler."
Miyazaki, Souls oyunlarının zorluğu ve yapımcıların oyuna "zorluk seviyesi eklememeleri" konusuna da değindi. Bu tartışmaları haklı bulduğunu ifade eden Miyazaki, yine de oyunlarını dizayn ederken ana hedeflerinin oyunculara "sorunların üstesinden gelme" hissiyatını yaşatmak olduğunu söyledi.
Elden Ring'in açık dünyası ve daha özgür karakter geliştirme yapısı, oyunun belli noktalarında takılan oyuncuların en büyük yardımcısı olacak gibi gözüküyor.