Vault-Tech Assisted Targeting System olarak bilinen ve Fallout 3 ile seriye dahil edilen düşmanlarımızı zayıf noktasından vurma mekaniğinin Fallout 76'da olup olmayacağı açıklandı. Bethesda'nın yöneticilerinden olan Todd Howard, VATS sisteminin eski Fallout oyunlarından farklı olarak gerçek zamanlı bir şekilde oyunda olacağını belirtti. Tek kişilik Fallout oyunlarında zamanı yavaşlatıp bu özelliği kullanabiliyorduk. Fakat bunu gerçek zamanlı olarak diğer oyuncuların üzerinde kullanmak ilginç bir deneyim olacaktır.
FPS oyunlarında istediği bölgeye ateş etmekte zorlanan oyuncular için geliştirilen VATS sisteminin Fallout 76'ya da gelmesi, bazı Fallout hayranlarını kızdırdı. Özellikle PC oyuncuları, bu özelliğin sadece yeteneksiz oyuncular tarafından kullanılacağını belirtiyor. Ayrıca oyuncuları, bu mekaniğin oynanışa zarar vereceğini düşünürken, bazı oyuncular VATS'ın oyuna eklenmesine olumlu bakıyor. Tamamen çevrimiçi bir rekabetçi yapı üzerine kurulu olan Fallout 76, bakalım oynayanlarını memnun edebilecek mi? Fallout markasını oldukça farklı bir pozisyona koyan Bethesda'nın işin içinden başarıyla çıkacağını düşünüyoruz. Çevrimiçi alt yapıyı Elder Scrolls Skyrim'den kotaran ekip, oyunun mekaniklerini ve daha birçok içeriğini Fallout 4'ten alacak.
Almak icin acele etmeyecegim ilk Fallout oyunu olacak.