Disintegration geliştirici stüdyosu kapanıyor

Alparslan Gürlek 9.03.2021 - 12:00
Disintegration geliştirici stüdyosu V1 Interactive, oyunun başarısızlığının ardından stüdyoyu kapatma kararı aldıklarını açıkladı.

Disintegration oyununun başarısızlığından sonra, stüdyoda yeni kararlar alınmış gibi görünüyor. Öyle ki çıktıktan birkaç ay sonra çok oyunculu sunucuları kapanan oyun, yeterli sayıda oyuncuyu bir türlü yakalayamadı. Tek oyunculu senaryo moduna biraz daha odaklanmalarına rağmen önemli bir oyuncu kitlesine hitap edemediler. Bu da önce yavaş yavaş oyunun, sonra da stüdyonun sonunu getirdi. Geçen yıl Kasım ayında stüdyonun kurucu ortağı Marcus Lehto, Twitter'da oyunun istedikleri ilgiyi görmediğini söylemişti. Bundan sonra da Disintegration hakkında pek bir şey duymadık. Bugün de çok sürpriz olmayan bir haber ile karşınızdayız: V1 Interactive kapanıyor.

Disintegration geliştiricisi V1 Interactive, stüdyoyu kapatıyor

Geliştirici Twitter'da "V1'deki son 5 yılın harika geçmesini sağlayan bütün yetenekli geliştiricilere teşekkür ederiz" dedi. Aynı zamanda Lehto, kararın mevcut şirket kapanırken çalışanların yeni iş aramak için yeterli zamana sahip olacakları şekilde verildiğini bildiriyor.

Aslında Marcus Lehto, Halo serisiyle adını duyurmuş önemli biri. Serinin ilk üç oyununda sanat yönetmeni olarak görev yapmıştı. Take-Two'nun Private Division etiketi altında oyunu yayınlamasına da bu olanak sağlamış olmalı. Yine de oyun istenildiği kadar başarılı olamadı ve ne yazık ki yavaş yavaş sona doğru ilerledi.

Disintegration geliştirici stüdyosu kapanıyor

Aslında Disintegration, birinci şahıs nişancı ve gerçek zamanlı strateji türlerini birleştirmeye çalışıyordu. Dron kamerası gibi bir bakış açısından, birliklerinizi komuta etmenizi sağlayan mekaniklere sahipti. Biz de oyuna bir videomuzda yer vermiştik ve sizlere oyunun temel yapısını ve mekaniklerini tanıtmıştık. Ancak gerek yapısındaki eksiklikler, gerekse oyuncu sayısını bir türlü tutturamamış olması oyunu gözlerden uzak bir yerde ölüme terk etti. V1, multiplayer sunucularını kapatma kararı aldığında, farklı şeyler denemek istediklerini ve yapacak çok işleri olduğunu belirtmişti. Tek oyunculu deneyimin biraz daha üzerine titreyip, en azından bu tarafta oyuncuları yakalamaya çalıştılar. Gel gör ki bu da mümkün olmadı ve bugün şirket kapanma kararı aldıklarını açıkladı.

Steam'de "karışık" 146 inceleme ile hala tek oyunculu bir deneyim olarak yerini koruyor. Ancak tahmin edebileceğiniz üzere artık geliştirme desteği almayacak. Bu da söylemesi üzücü fakat onu Steam mağazasındaki ölü oyunlardan biri yapıyor.

Yorumlar
MK Okuru
MK Okuru 23.12.2024 13:57
Kalan Karakter: 300 Gönder
Disintegration geliştirici stüdyosu kapanıyor
İlginizi Çekebilir