Blizzard, Diablo 2'den çok mu çekti bilinmez ama bir daha onun gibi bir oyun getirmedi. Diablo 2'nin en büyük özelliği, aynı şeyi defalarca yapsanız da hala severek yapmaya devam etmenizdi.
Bir oyunu için "Sonsuza kadar oynarım" cümlesi imkansız bir süreci tanımlıyor olsa da bir markayı kalıcı yapan ve sonraki oyuncu nesline taşıyan en büyük özelliklerinden ne kadar uzun süre oynanabilirliğidir. Diablo 2, Age of Empires 2: The Conquerors gibi oyunlar bu türün en büyük oyunlarından sadece ikisi.
Geçtiğimiz günlerde GamesRadar ile gerçekleşen bir röportajda, firmanın Diablo 4 için böyle bir düşüncesi olmadığını ortaya çıkardı. Röportajda yardımcı oyun yönetmeni Joe Piepiora, Diablo 4'ün "sonsuza kadar oynanması amaçlanmadığını" ve 100. seviyeye ulaştığınızda karşılaşılacak daha zor zorluklar olsa da, "bu, 100. seviyenin ötesine geçtikçe sonsuz bir ödül eziyetine ulaşmaya çalışmak yerine, yapınızı ne kadar ileri götürebileceğinizi görmek için kendinizi zorlayacağınız bir içeriktir" dedi.
Nihayetinde, seferberlik bölümünü bitirip en önemli zindanın kilidini açtıktan sonra, en önemli zindanı bitirip bir sonraki dünya kademesi zorluk ayarının kilidini açacak, sonra bir sonrakini, sonra bir sonrakini açacak ve glifleri harcayarak "kabus zindanları" adı verilen zindanların değiştirilmiş versiyonlarını tekrarlayabileceksiniz.
Ancak açıklamada da görebildiğimiz üzere Diablo 4'ün mekanikleri önceki oyunlardan farklı bir şekilde tasarlanmış.
Diablo 4 6 Haziran tarihinde PlayStation 5, Xbox X ve S Serisi, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows için piyasaya sürülecek.